##MAALISkeskiviikko##
Pojat leikkivät rauhassa, Topille puuro tulossa. Esikoisen kanssa heräsimme jo aikaisemmin (kerrankin näin päin) ja olemme jo nauttineet eilistä riisipuuroa ja mansikkasoppaa (mitä, meilläkö tylsät eväät ;).
Maalismuksumme nukkui tosiaan kellonympäri ja siltä nyt näyttää että se yöimetys on menneen talven lumia. Yhteisestä päätöksestämme: ensin Topi ei halunnut muutamana yönä ja sitten minä en enää antanut. Herää aina tuossa kolmen puoli neljän maissa ja hetken vain ätisee. Sitten jatkaa unia. Kiva näin.
Tänään vielä kotipäivä ja huomenna kaupunkireissun kautta minun vanhempieni tykö viikonlopuksi. Mukavaa, että sitten riittää ylimääräisiä sylejä ja hoitajia. Ajattelin, josko ihan nukkuisin muutamana aamuna hieman pidempään - jos mummi vaikka katsoisi lasten perään ja hoitaisi aamutoimet.
Mies vielä nukkuu. Tänään olen taas menossa uimaan aamusella, pitää herätellä mies kotihommien pariin sitten, mutta antaapa vielä hetkisen makoilla.
Topi suututtaa kun isoveli laittoi huoneensa oven kiinni. Vien siis syömään, lohturuokaa :)))
Päivän gallup: Mikä on maalismuksunne lempiruokaa? Jos sitä pystyisi arvuuttelemaan... Itse kysymyksen laatijana on kyllä hieman vaikea vastata, kun tykkää monesta. Mieleeni vain tämä juolahti, kun eilen annoin mansikkasoppaa Topillekin ja oikein innostui mausta. Kiva oli katsella toisen intoa!
P ja pojat
Kommentit (25)
Heikaikille,
äidin oma hetki on tänään hieman myöhässä aikataulusta koska olimme aamupäivällä tutustumassa uuteen Jumboon tyttöjen kanssa. Olen pitänyt esikoista kotona " syyslomalla" . Päivän rytmi tosin menee aina sekaisin kun lähdemme shoppailemaan mutta pakko välillä käydä jossain ettei ihan pää sekoa täällä kotona.
Gallupia heitän heti kehiin eli miten saatte itsenne aamulla liikkeelle? olen niin aamu-uninen ja ilmeisen hitaasti lämpeävää sorttia joten aamut tahruuntuvat tässä kotona aina. Illasta ja iltapäivästä pääsen lasten kanssa vasta ulos -ja esikoisen kanssa oli ihan sama juttu aikoinaan.
Yöunista kyseltiin ja meillä tämän pikkukakkosen kanssa hommat luistavat kuin tanssi. Laitetaan iltapuuron, pesun ja sadun jälkeen pinnikseen ja hetken myöhittyään kellistyy- nyt toki pari kertaa pystyyn ja laitoin jälkeen simahtaa.
Kaikki sympatiat nukutusrumbien kanssa painiville -ja lapsissa on toki eroja. Meillä esikoinen 4v edelleen vaatii hirmuiset nukutusrituaalit ennenkuin on umpi unessa. muistan aina kun naapurin rouvat neuvoivat että " Anna vain itsekseen olla niin kyllä se sinne pinnasänkyyn nukahtaa" HAH HAH
Esikoinen itki ja huusi niin kauan että oksensi kaikki vellit ja taas kaikki alusta. no sitten miehen kanssa tapulteltiin pepulle ja hyssyteltiin vuoron perään. AAARHG. Nykyäänkin on ongelma nukkumaan menemisen kanssa mutta kun sitten pääsee uneen niin mikään ei herätä, kun taas kakkosen kanssa nukuttaminen ei ole ongelma vaan herkkäunisuus.
Syömisestä sen verran että pikkukalastajan herkku ja kanapata 8kk uppoaa mutta KAURAPUURO on herkkua. Maija syö ihan mitä suuhun lykkää kun taas esikoisen kanssa syöminen on edelleen hankalaa.
Ehkäisygalluppia lykkäisin: mitä ehkäisyä käytätte? Minä imetän edelleen ja menkoista ei ole tietoakaan mutta jotain pitäisi kehittää. Kierukka? oNko kokemuksia? Pillereistä tulin ihan pöhköksi joten mies ilmoitti että joko pillerit tai hän. Kondomit tökkii ja keskeytetty on aikas riskaabeliä....vaikka ei se kolmonenkaan nyt pois suljettu ole mutta että yllärinä tulisi....kertokaahan omia ratkaisujanne!
Nyt nauttimaan iltapalaa ja viikonlopun punkkujämiä!
Pump@ ja Maija 25.3
Siis missä välissä te ehditte kirjoittamaan tänne? Tyttö nukkuu aina vain puolen tunnin päikkäreitä, jossa ajassa pääsen pinon puoleen väliin. Sitten jos aloitankin kirjoittamaan, niin välillä kun käyn jossain ja jatkan muka heti, niin silloin, kun lähetän tekstin, niin olen jo uloskirjautunut automaatisesti ja sitten riepoo niin, etten viitsi kirjoittaa enää lyhyttäkään pätkää uudelleen.
Meidän vauvamme ei edelleenkään kiirehdi liikkumisen kanssa. Napansa ympäri pyörii ja liukkaalla peruuttaa. Muutamana päivänä on nyt syönyt syöttötuolissa tuettuna. Tänään istui ekan kerran vauvakeinussa, tähän asti on keinunut vain mun sylissä. Kovasti tykkää tuosta keinumisesta.
Nukkumaan mennään näin: Pesut, vaippa, yöpaita ja viereen tissille. Tissin jälkeen mä laulan Vauvojen Laulukirjan kannesta kanteen, siihen menee noin vartti. Puoli yhdeksältä tyttö sänkyyn, rätti kaulalle, soittoraria soimaan ja valot pois. Itsekseen sängyssä juttelee puolesta tunnista tuntiin, mutta tosi harvoin rupeaa huutamaan. Päiväunille laitan vaan sänkyyn, rätti kaulalle ja soittorasia soimaan, ja silloin tyttö nukahtaa aina muutamassa minuutissa.
Lähetänpä tämän jo, kun Minikorvis heräsi. Jatkan, jos Hänen Vauvuutensa sallii äidin jatkaa...
Lemppariruokaa on mikä tahansa, mikä tarjotaan Jekovitilla maustettuna. Kovin monta lajia en ole ehtinyt kokeilla, kun on herkkävatsainen tyttö ja edetään hitaasti myös syömisen suhteen.
Meidänkin tyttö rupesi huutamaan pimeässä autossa matkustaessaan. Päädyin sitten laittamaan sisävalon päälle ja varjostamaan sen kuskilta sellaisella imukupilla kiinnitettävällä aurinkosuojalla. Varsinainen kaupunkilaistyttö, kun pelkää pimeää;-D pitää näköjään käydä tutustumassa useammin äidin maalaisjuuriin!
Kai niitä sukulaisilta ja ulkopuolisiltakin kommenttia riittäisi helppouteen ja kaikkeen muuhunkin liittyen. Mä sain yhden kommentin muistaakseni pian synnytyksen jälkeen tyyliin " en mä vaan olisi viitsinyt noin kauan vääntää" No just joo. Ai niin, raskauden kestoista oli gallupia tässä taannoin. Tyttö syntyi rv42+2 muistaakseni.
Jahas, nyt puuronlämmitykseen, mars!
Korvapuusti + Minikorvis
Galluppia pukkas, koetan niihin vastata vielä..
Pesulla pikkuneiti käy aina kun saunomme itsekin, eli 3-4krt vko, tarpeen niin vaatiessa toki pestään muulloinkin. Kuivaihoisia kun ovat kaikki lapsoset, kuka enemmän kuka vähemmän, niin öljy on vakiovaruste kylpyveteen. Siis ihan hoitoöljy, ei se saippuantapanen..
Unirutiinit taisin jo kertoakin, jos en niin uusintana..(suonette anteeksi huonomuistisuuteni!) Eli puuro, pesu, vaipat, pyjama, hetki sylittelyä ja ilta maito, joka muuten joskus jää kun neiti simahtaa alkutekijöihinsä, sit omaan sänkyyn, suukko ja tyty nukahtaa yleensä aika pian ihan itsekseen. Tosin nykyään on havaittavissa vatsalleen kääntymistä ja tutin heittelyä lattialle pari kertaa ainakin ennekun nukkumatti saapuu.. Tässä männä iltana neiti myös roikku pinnoissa sen näkösenä, että oliskohan pohjan lasku tarpeen pian?
Meillä ei myöskään ryömitä, ei edes yritä, kun pyörimällä pääsee niin näppärästi paikasta toiseen äidin perässä. Ja suorastaan yllättävän nopeesti jo!
Ehkäsystä, joku mietti kierukkaa.. Noh, voin kyllä lämpimästi suositella! Itse ihan yllätyin miten vaivaton tämä on, siis hormonikierukka, ja kun näin " ekakertalaisena" sen sai ilmatteeks. Alussa oli hyvin pientä tiputtelua n. 3vkoa, sen jälkeen ei yhtikäs mitään! Niinkuin jo ilmi on käynyt ei menkkojakaan (HURRAA!!). Tosin tämä on mulla nyt ollu sen 5vkoa, et ehkä ei pitäis nuolasta ennekun tipahtaa. Eikä laitto ollu mukavaa, kun kk:tis kivut on aika mukavat endon vuoks, ja laitettiin vuodon loppupäivinä. X/ Mutta oikeesti kyllä luulin et se olis kivuliaampaa kuin oli. Siis suosittelen.
Nyt painun unille, kun silmät harittaa jo erisuuntiin... Öitä!
Harmaa keskiviikko on vierähtänyt vauhdilla. Minillä alkaa olemaan kohta jo toisten unien aika. Jospa ennen sitä ehdin vastata, kun uniaikaan olisi puuhaa vaikka mitä. Alkuviikko kun on mennyt tapaamisissa yms.
Ruokagallup: Meillä Mini syö ihan kaikkea. On pelkällä kotiruualla ja hyvin näyttää äitin sörsselit uppoavan. Täysimetin puoleen vuoteen saakka ja oletin, että kiinteisiin totutteleminen olisi hitaampaa. Mutta Mini on ottanut tarkan ruokarytmin ja syö hyvin. Nyt on välipala-aikaankin ruennut menemään jo muutakin kuin maitoa. Hyvä, koska tämä imetys saa vähitellen poistua kuvioista. Se on ollut jännää, että Mini ei todellakaan ole valikoiva eikä mikään silokurkku. Suurta herkkua on esim. kurkkuraaste. Samoin mustikat, vadelmat, lakat yms. menee ihan sellaisinaan täysin sokerittomina! Jännä pakkaus. Kaurapuuroa ja kukkakaalia syö, mutta huomaan, että ne eivät kuulu listan ykkösvaihtoehtoihin.
Mitähän muuta tänään kyseltiin. Himputti, en muista, vaikka luin kyllä jutut ajatuksella. Ovat aina niin mukavaa luettavaa. Ai niin, esittelystä. Se olisi mukava juttu. Mekin voisimme esittäytyä ihan omilla nimillämme, vaikka tuota Miniä jutuissa paljon käytänkin.
KYLVYISTÄ: Kuinka usein teillä kylvetään? Meillä pikkuinen pääsee kylpyyn joka toinen ilta. Tykkää kovasti ja iho kestää, vaikka on kuivan puoleinen. On rasvattava hyvin. Vauvauinti on liskäksi sunnuntaisin. Sen jälkeen ei välttämättä maanantaina kylvetetä, vaikka olisi kylpyilta, riippuu päivästä. Minä en ole kylvettänyt kertaakaan, se on miesten keskinäinen juttu.
Jaa-ha, Mini taitaa tahtoa vaipanvaihdon ja rinnalle. Sitten tuleekin päikkärit.
t: Minin äiti ja Mini 25.3.