Miksi ihmeessä jälkitarkastuksessa tyrkytetään ehkäisyä?
Eikö nykyajan mammat osaa itse sitä ehkäisyä tarvittaessa osaa pyytää?
Kommentit (10)
Ei mulle vain ole tyrkytetty yhdessäkään jälkitarkastuksessa. Ollaan vain kysytty, mitä olemme ajatelleen käyttää. Jos pillereitä niin reseptin kirjoittaminen varmaan käy kätevästi siinä samalla.
se että pienten vauvojen vanhemmat tulevat heti uudestaan raskaaksi ---> turhia abortteja!
Minusta on todella hyvä asia että "tyrkytetään".
ja se tyrkyttäminen on paljon edullisempaa kuin raskaudenkeskeytys tai vahinkolapsen kasvattaminen työkykyiseksi aikuiseksi.
"Nykyajan mammat" :o)
Ihan kuin olisi mammojen vika, että ehkäisyä tyrkytetään. Jospa terveydenhoitoalan työntekijät olettavat, että heti synnytyksen jälkeen alkanut raskaus on riskiraskaus ja että hormonihuuruissaan vastasynnyttänyt äiti ei aina tajua ehkäisyä edes ajatella, vaikka on selvää, että jo ensimmäisestä yhdynnästä synnytyksen jälkeen voi tulla raskaaksi, vaikka kuinka imettäisi.
Mitäpä siihen tekosyitä hormoonihuuruisuudesta sun muusta liittämään...
Erittäin selvä asia on se, että yhdyntä = mahdollinen raskaus
perheellä on oikeus ehkäisyneuvontaan synnytyksen jälkitarkastuksessa. Eli asia otettava puheeksi, tarkoitus ei ole tyrkyttää. Joku saattaa sitten tulla raskaaksi kuvitellen imetyksen suojaavaan raskaudelta. Sitten itketään ettei ehkäisyä tarjottu ja on rikottu lakia!( tämä on ehken ilkeästi sanottu)
ehkäisy pitäisi ottaa, koska nyt ei ole suotavaa tulla raskaaksi :)
Tämä siis toisen lapsen syntymän jälkeen ja olin ihan perusterve ja pirtsakka.
Olen kaikki nämä vuodet miettinyt tuota, että sanooko tämä ko. lääkäri kaikille tuon. Toki lapsilla oli suht pieni ikäero (1v2kk), mutta se ei ollut minulle mikään ongelma.
En ottanut mitään pillereitä edes suosituksesta. 3 vuotta myöhemmin saimme vielä kolmannen lapsen :)
ja pyysin jo raskausaikana lähetettä sterilisaatioon.
Nyt vain jännään, että saanko sektion ja siinä samalla sterilisaation...
Ei tarvitse enää miettiä ehkäisyasioita ;-)
t: rv32
Liian moni luottaa imetyksen voimaan ehkäisyssä ja hups.
Vauvojen äidit on todella isoryhmä abortintekijöissä. Heillä on joku harha että imetys toimii ehkäisynä.