Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

RV 40 ja kohonnut verenpaine eilen neuvolassa.

Vierailija
28.07.2011 |

Nyt ukkonen ja en ehtiskään käydä kontrollissa tk:ssa. Lukemat eilen 142/92. Uskaltaisko jättää mittauksen huomiseen. Ei muita oireita ja nousu edelliseen neuvolakäyntiin oli aika vähäinen eli on ollut sellasta 130/90 -tasoa aikaisemminkin (mulla aina lääkärissä korkeammat, omalla kontrollilla normaalit). Mitä mieltä?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

taalta netin kautta sanoa etta missa ne sun paineet on tanaan. Jos eilen (?) laakari on katsonut aiheelliseksi pyytaa sua kontrolloimaan paineet tanaan, niin se tilanne ei ole muuttunut miksikaan vain siksi etta nyt on ukkosenilma, sulla ei ole autoa, ja sulla on sovittu tapaaminen iltapaivalla...

Vierailija
2/14 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea kuitenkin, pian sulla on uusi pieni elämä sylissä :).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja paineet olivat kriittisimmillään 184/105 tjsp.

Siinä vaiheessa kun on oikeasti kiire ja iso hätä, tulee kyllä vähintään se sietämätön päänsärky. Itse sain samantien lähetteen sairaalan äitipolille seurantaan kun rupesivat paineet olemaan turhan korkeat.

Jos yleisvointi hyvä, vauva liikkuu normaalisti eikä päänsärkyä tunnu, luulen että pärjäät yhden päivän. Miehesihän voi tarvittaessa varmasti heittää sinut sairaalaan/terkkariin töidensä jälkeen jos tarvetta tulee.

Vierailija
4/14 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla oli rv 40 neuvolassa matattuna jopa 140/100 ja kotona oli 120/80. Valkotakkisyndrooma siis. Sain puhua ja puhua ja jopa oman mittarin viedä neuvolaan etteivät olisi laittaneet mua sairaalaan.. Eli jos itse tiedät, että paineet on ok, niin kyllä huomiseen sitä kestää. Jos jotain oireita tulee niin sitten kipinkapin lääkäriin.

Vierailija
5/14 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

edelliseen, että turvotuksiakin kannttaa seurailla, niistäkin saa osviittaa että onko aihetta huoleen.

Vierailija
6/14 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolassa ja lääkärillä lukemat oli pahimmillaan 190/115, kotona pysytteli tasolla 150/100, joskus jopa vähän alle. Ei mulle kyllä missään vaiheessa koskaan puhuttu sairaalaan joutumisesta.

Vierailija
7/14 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kohonnut verenpaine ja proteiini virtsassa. Turvotus ei riita diagnoosiin, koska sita voi olla monesta muustakin syysta. Sitten kun tulee nakohairioita, paansarkya, ylavatsakipua, voi olla kyseessa jo hengenvaarallinen tila (esim. HELLP-syndrooma) ja kouristelu lahella. Eli ihan oireita en kuitenkaan jaisi odottelemaan, siksihan niita paineita mitataan ja pissasta proteiinia katsotaan.

Vierailija
8/14 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla oli rv 40 neuvolassa matattuna jopa 140/100 ja kotona oli 120/80. Valkotakkisyndrooma siis. Sain puhua ja puhua ja jopa oman mittarin viedä neuvolaan etteivät olisi laittaneet mua sairaalaan.. Eli jos itse tiedät, että paineet on ok, niin kyllä huomiseen sitä kestää. Jos jotain oireita tulee niin sitten kipinkapin lääkäriin.

mutta sulla on todella omituinen neuvola jos noilla paineilla on sairaalaan lahettamassa.

Vierailija
9/14 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähdin ukkosella tk:een, paineet olivat koholla yhä ja sain lähetteen synnärille, joten se tapaaminen sitten peruuntui.

Synnärillä paineet sitten normaalit, joten kaikki ok.

Ap

Vierailija
10/14 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän siinä mene kuin hetki. Joissakin apteekeissakin on mittausmahdollisuus.

Vierailija
11/14 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jos sulla on mittari kerran kotona niin kontrolloi ne siella. Jos paineet on kotona normaalit niin voit soittaa ja kysya voitko tulla huomenna.

Vierailija
12/14 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

matka mulla on terveyskeskukseen:D

Ja ei siis ole mittaria kotona, vaan tarkoitus oli mennä tk:n itsepalvelumittarille, mutta nyt on ukkosmyrsky kohdalla ja sitten tapaaminen, joten siis tuon rankkasateen ja ukkosen takia aikataulu siis kusee.

Ja kävellen on mentävä terveyskeskukseen, koska auto miehellä.

Vierailija
13/14 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

matka mulla on terveyskeskukseen:D Ja ei siis ole mittaria kotona, vaan tarkoitus oli mennä tk:n itsepalvelumittarille, mutta nyt on ukkosmyrsky kohdalla ja sitten tapaaminen, joten siis tuon rankkasateen ja ukkosen takia aikataulu siis kusee. Ja kävellen on mentävä terveyskeskukseen, koska auto miehellä.

tapaamisen edelle ja siirtaisin tapaamista, en verenpaineen mittausta.

Vierailija
14/14 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tapaaminen vauvaasi tärkeämpi älä missään nimessä kontroloi, mutta jos edes välität vauvasta niin mene katsoo ne paineet

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kahdeksan