Kuinka paljon palstalaiset tietää islamista?
Suomessa uskomattoman harva tietää Islamista juuri mitään muuta kuin sen että muslimit eivät syö possua ja rukoilevat mekkaan päin.
Tekisi hyvää tutustua vaikkapa siihen mitä koraanissa todella sanotaan. Moni tajuaisi että muslimi joka ei halua tappaa vääräuskoisia ei itse asiassa noudata koraania.
Tällä tekstillä voisi korvata peruskoulun diibadaaba -propagandauskonnonkirjat jotka eivät pääse lähellekään totuutta:
http://aikapommi.wordpress.com/mita-lannen-tulee-tietaa/
Kommentit (49)
lukemani perusteella. Olen tutustunut Koraaniin selitysteoksen kanssa. Olen lukenut monia Islamia käsitteleviä teoksia, myös Islamin musta kirja-teoksen. Kyseinen opus keskittyy konflikteihin. Asun alueella, jossa valtauskonto taitaa olla Islam :). (Eräs Helsingin lähiö)
Veikkaukseni on että v 2050 suomalaisia on vähemmän kuin muualta tulleita.
Muslimi identifioituu ensisijaisesti muslimiksi, ei kansallisvaltion edustajaksi. Islam määrittää ihmisen koko elämää, mukaanlukien käsityksen oikeasta ja väärästä. Tätä varten islamissa on oikeusjärjestelmä, sharia.
Sharian oikeusjärjestelmä poikkeaa olennaisesti länsimaisten demokratioiden vastaavasta. Koska muslimius ei ole vain uskonto, muslimien ollessa enemmistönä yhteiskunnassa otetaan sharia käyttöön.
Tämä asia pelottaa minua.
Pakolaisten haaliminen pitäisi lopettaa alkuunsa,rajat kiinni.Suomeen pääsisi vain jos on osoittaa työpaikka,näinhän se menee monessa muussakin maassa.
Olisi kiva jos suomessa olisi suomalaisia!
Ja heidän lapsensa ovat myöskin suomalaisia muslimeja. Ja heidänkin lapsensa. Kaikki pellavapäitä ja siniset silmät.
Muslimi identifioituu ensisijaisesti muslimiksi, ei kansallisvaltion edustajaksi. Islam määrittää ihmisen koko elämää, mukaanlukien käsityksen oikeasta ja väärästä. Tätä varten islamissa on oikeusjärjestelmä, sharia.
Sharian oikeusjärjestelmä poikkeaa olennaisesti länsimaisten demokratioiden vastaavasta. Koska muslimius ei ole vain uskonto, muslimien ollessa enemmistönä yhteiskunnassa otetaan sharia käyttöön.
Tämä asia pelottaa minua.
eikö se ole lähinnä saudit missä noudatetaan shariaa? siellä kivitetään ihmisiä aviorikoksesta ym. en ole kuullut esim. että pohjois-afrikan muslimimaissa tehtäisiin sellaista.
Hah hah! Suomessa on sentäs 5 milj. luterilaista taikka ei-muslimia, muslimeja muutama tuhat.