Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

te, joilla ei mikroa: kuinka esim. sulatatte pikaisesti lihapullat?

Vierailija
28.07.2011 |

Mikro hajosi ja ajattelin, että uutta ei tule! Kiitos!

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli onko sulla kaksiosaista kattilaa?

Vierailija
2/8 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on teflon-pannu, ei tarvitse rasvaa. Tosin yleensä ennakoin vähän ja otan ruuan sulamaan jo etukäteen (jääkaapppiin voi hyvin ottaa edellisenä iltana tai aamulla, jos on tarkoitus syödä illalla).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tosiaan otetaan yleensa muutamia tunteja ennen pakastimesta sulamaaan mikali mahdollista. Meilla on induktiohella, joka on niin nopea etta esim. vesi kiehuu minuutissa, eli mikroon ole tarvetta. Muutenkin ruuan koostumus muuttuu minusta omituiseksi mikrossa eli siksi meille ei uuteen keittioon hankittu sellaista ollenkaan.

Vierailija
4/8 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sulatin altaassa. Allas täyteen kuumaa vettä ja sulatettavat tuotteet sinne. Veden vaihdan uuteen kuumaan jos rupeaa jäähtymään. :)

Vierailija
5/8 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vaan höyrykattila, millainen se kaksiosainen kattila on? Ja nuo lihapullat tuli ekana mieleen, olen pakastanut kastikkeen ja pullat erikseen, jos syömme vaan esikoisen kanssa kahdestaan niin tyttö ei syö, jos ovat kastikkeessa. Kastikkeet olen sulattanut kattilassa muutenkin.

ap

Vierailija
6/8 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan lihapullat aamulla sulamaan jääkaappiin ennenkuin lähden töihin. Illalla kun alan tehdä päivällistä, ne ovat sulaneet.

Jos olen illalla unohtanut ottaa leipää sulamaan aamupalaa varten, laitan leivän uuniin ja uunin päälle. Kun uuni on 200C, leipä on yleensä sulanut (ja lämmin!). Tai sitten pitää vielä odottaa muutama minuutti. Ei mikään katastrofi.

Meillä ei ole ikinä ollut mikroa enkä ole sellaista ikinä kaivannut.

Vierailija
7/8 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sulatin altaassa. Allas täyteen kuumaa vettä ja sulatettavat tuotteet sinne. Veden vaihdan uuteen kuumaan jos rupeaa jäähtymään. :)

Joku fysiikkaa osaava voi selittää tämän ilmiön, minä en osaa :)

Jos on joku pataruoka tai kastike, niin eihän sen tarvitse sulaa kuin sen verran että irtoaa rasiasta ja sitten sen voi laittaa kattilaan liedelle.

Vierailija
8/8 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos mulla olisi tarve sulattaa lihapullia pikaisesti, niin luultavasti nakkaisin ne jäisinä uuniin, sinne lohkoperunoiden tms. sekaan.

Onhan noita valmisruokapakasteitakin, jotka nakataan suoraan pannulle tai uuniin sulattelematta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yhdeksän