Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten paljon vieraat ihmiset saavat puuttua tapaasi valvoa lastasi?

Vierailija
27.07.2011 |

Minä oon pari kertaa kivahtanut kun ventovieras ihminen tullut neuvomaan lastani. Ekassa tilanteessa eräs täti kielsi lastani laskemasta jäämäestä kun oli kuulemma siihen aivan liian pieni. Kerroin että lapsi laskee siinä ihan äitinsä luvalla ja hyvin laskeekin. Toisella kertaa vastaava tilanne oli uimarannalla. Eräs supermamma oli sitä mieltä että lapseni sai mennä liian syvälle vaikka oli niin "pieni". Neuvoin tätiä että lapsi on ikäistään pienempi ja osaa oikein hyvin jo uida joten voi mennä syvemmällekin jo. Itse en koskaan kehtaisi mennä neuvomaan toisten lapsia vastaavassa tilanteessa ellen näkisi ihan selvästi että on vaarassa.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
27.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei niihin oikeasti kannata vakavasti suhtautua..

Tulee vaan itselleen paha mieli :(

Vierailija
2/6 |
27.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös ikäistään pienempi, mutta samalla ketterämpi lapsi. Joskus vieraat ihmiset varoittelevat muita lapsia keinuttamasta omaani liian lujaa eivätkä meinaa uskoa, kun sanon, että lapsi osaa pitää kiinni. Tai joskus on lasta nappailtu "kiinni" kiipeilytelineestä, vaikka olen itse seissyt vieressä ja olen tiennyt sangen hyvin, että lapsi pärjää hyvin eikä ole tippumassa.

Minusta tuo on lähinnä huvittavaa, en ole osannut pitää sitä pahana. Minusta on ihan hyvä, että vanhemmat välittävät muistakin lapsista, vaikka minun lapseni tapauksessa se onkin ollut turhaa ja lapsi on jäänyt suu auki ihmettelemään, mitä tuo aikuinen puuhaa. Toisaalta ei pahemmin ole tullut kukaan minulle sanomaan mitään. Jos joku suoranaisesti arvostelisi, se varmaan ärsyttäisi enemmän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
27.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

paperiliidokin lennättämisestä alkaen, mutta olikin aika tööt.

Oikeasti saan ehkä huomautuksia lasten kevyestä pukeutumisesta kesät talvet. Toiset nyt vaan ovat kuumaverisiä enkä halua pukea sukkia, kenkiä ja pitkiä housuja 18-asteisessa aamussa, kun lapsella on niska märkänä ilmankin.

Lasten käytökseen ei puututa koskaan. Olen oikeasti ylpeäkin siitä miten nätisti käyttäytyvät ihmisten ilmoilla (ja kotona), se on mielestäni ihan täysin kasvatukseni tulosta.

Vierailija
4/6 |
27.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai kun tullaan arvostelemaan tuomitsevaan ja kauhistelevaan sävyyn. En varmaan olisikaan hermostunut jos sävy ja tapa olis ollu toinen...t. ap

Vierailija
5/6 |
27.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun puolituttu viisikymppinen äijä tuli huutamaan lapselleni uimarannalla että on tuhma koska ei tottele minua (olin kaksi kertaa nätisti huomauttanut ettei saa mennä syvemmälle)

Vierailija
6/6 |
27.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonka lapsi sai tehdä mitä tahansa, olihan äiti vieressä (ihan OK tähän asti). Mutta kun lapsi joutui liian syvälle, veti vettä keuhkoihinsa ja hätääntyi, enkä minä tyhmä aikuinen siinä vieressä tajunnut sitä pelastaa, koska äiti oli rannalla eikä lapsensa vieressä, niin minä sain haukut.

Miksi ihmeessä? Jos äiti tietää, mitä lapsi osaa, niin miksi ulkopuolisen aikuisen täytyy aavistaa vaara.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kolme