Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Painon nousu? Raskaus (20+2 ja 6kg lisää)

Vierailija
27.07.2011 |

Kuulin vahingossa kuinka mieheni jutteli toisen raskaana olevan naisen kanssa. Nainen kysyi miten olen voinut, ja mies vastasi totuudenmukaisesti että ihan hyvin, mutta painoa tullut 6kg lisää harmistuneen kuuloisena. Tämä myös raskaana oleva nainen vastasi, että parempihan se on, että tulee liikaa kuin liian vähän.

Jotenkin tämä keskustelu särähti korvaani, ja nyt mietinkin, pitäisikö tästä painon noususta olla huolissaan? Ensikertalainen kun olen.. Kuinka paljon ihmisillä on painoa noussut raskauden aikana noin keskimäärin viikolle 21 mennessä?

Itselläni lähtöpainona 55kg, olen 160 cm pitkä.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
16.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä oli paino noussut rv 22 mennessä 7kg nyt rv 31 painoa tullu 16kg! Ja varmasti tulee vielä lisääkin.. Lähtöpaino oli vajaa 54kg ja pitutta 168cm.

Vierailija
2/14 |
16.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmetyttää mitä mies edes tuollaista harmittelee? Miten hänen paino, onko hiusten ohenemista, vetäytymistä havaittavissa? Ihmetyttää, että toisilleen läheiset ihmiset kommentoivat toisen ulkonäköä mitenkään. Olisin huolestunut suhteen laadusta ja miehen sivistyksen tasosta enkä suinkaan omista raskauskiloistani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
16.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ehkä miettiä, että onkohan näillä ketkä kehuskelee jollain kilon tai parin painonnousulla jo lähtiessä ylikiloja, tai ylipäätään enemmän kiloja kuin sulla suhteessa pituuteen.

Mulla tuli 20. viikkoon mennessä 5 kg lisää, ja koko raskausaikana yhteensä 13 kg. Lähtöpaino 58kg/166 cm. Kaksi viikkoa synnytyksestä kiloja oli enää kolme, ja nekin lähti imetyksen takia niin, että puoli vuotta synnytyksen jälkeen painoin 5 kg vähemmän kuin ennen raskautta ja imetyskin sitten hiipui. Eli imetyksen kannalta noi kilot saattaa olla tärkeitä noin pienellä lähtöpainolla!

Vierailija
4/14 |
16.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on ihan kohtuullinen määrä. Olet melko pienikokoinen, heille niitä kiloja tulee yleensä enemmän. Jos syöt normaalisti ja liikut, minkä pystyt, niin fine. Eri asia on, jos on raskausdiabetes, silloin kilojen ja syömisten kanssa pitää olla tosi tarkkana.

Lapsen hyvinvoinnin pitäisi ehdottomasti aina olla ensisijainen asia, eivätkä mitkään kilot.

Vierailija
5/14 |
16.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli eipä sinulle paljoa enempää ole tullut. Ja tuo on vain keskiarvo. Kaikille tulee painoa erilailla ja eri aikaan.

Minulla esikoisen kanssa paino putosi rv20 mennessä 6kg. Ja keskimmäistä ja tätä vielä syntymätöntä odottaessa oli rv 20, -4kg.

Tämäkin on ihan normaalia kun pahoinvointia on ollut kaikista tähän puoleen väliin asti.

Vierailija
6/14 |
16.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoista odottaessa tuli loppujen lopuksikin painoa vain 600g lisää. Raskaus oli loppuun asti rankka.

Kakkosta odottaessa 9kg.

Nyt odotan kolmatta rv 20+3 ja tosiaan 4kg on tippunut. Pari päivää on olo ollut helpompi eli varmasti pikku hiljaa lähtee paino nousuun.

Vierailija
7/14 |
27.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähemmäs 20kg :D Lähtöpaino oli 58kg ja pituutta 165cm. Jälkitarkastuksessa kiloja oli jäljellä sellaiset 5kg ja imetyksen myötä lähti loputkin pois.

Nyt toista odottaessani painoa tullut taas huimat määrät :D Lähemmäs 10kg jo ja viikkoja 30.

En olisi huolissaan. Toisille tulee enemmän, toisille vähemmän.

Vierailija
8/14 |
27.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokonaisuudessaan tuli 13 kiloa. Semmonen normaali siis, olin normaalipainoinen. Synnytyksen jälkeen olin melko pian normaalipainossani, mutta imetysaikana se nousi pari kiloa. Niitä nyt pudottelen. Ei toi nyt pahalta kuulosta vielä, mutta jos haluat, ettei tartte myöhemmin laihdutella, niin kannattaa silti vähän katsoa ettei turhaan herkuttele. Lopussa se paino nousee eniten.

Vierailija
9/14 |
27.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni nousi kaikissa raskauksissa paino kilon 21. viikkoon mennessä. Kaiken kaikkiaan painoa tuli 6 - 8 kg.

Vierailija
10/14 |
27.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista! Täytyy vaan siis katsoa hieman tarkemmin mitä suuhunsa pistää ja yrittää liikkua enemmän, ettei ihan riistäydy käsistä loppua kohden.

Vierailija
11/14 |
27.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopulta painoa kertyi 20kg. Tokassa tuli enemmän ja nyt tässä kolmannes rv20 painoa oli tullut tuo sama mikä sulla ja tod.näk. tulee n. 24kg.

Eihän se kivaa ole, mutta yritän olla lannistumatta. Miehenikin vain toteaa, et sä oot raskaana, sun kuuluukin lihoa. Tiedän ettei se pidä paikkaansa, mutta kyllä se lohduttaa :)

Aina olen laihtunut takaisin alkuperäiseen 6kk sisällä ja toivon, että näin käy taas.

Muista myös, että painonkehitys raskaudenaikana on erilaista eri ihmisillä. Toisilla se painottuu enemmän alkuraskauteen ja hiipuu suhteessa muiden raskauksiin loppua kohti. Yleensähän tosin on, että lopussa tulee enemmän (turvotus ym.)

Vierailija
12/14 |
27.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tosiaan olisi huolissani kiloista, koitat vaan syödä terveellisesti.

Mulla tuli esikoisen raskaudessa 22 kg ja lähtöpaino oli 58 ja pituutta 166. Eli aikas paljon tuli kiloja.. :O Sitä voi kyllä yrittää selittää pahoinvoinnilla jota kesti puoleenväliin raskautta ja silloin piti syödä koko ajan koska tyhjällä mahalla tuli nopeesti huono olo. Turvotusta oli myös ja jälkitarkastukseen mennessä oli paino pudonnut 12 kg.

Vierailija
13/14 |
27.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla oli paino laskenu 5 kiloa. Johtuen erittäin pahasta pahoinvoinnista. Oksentelu kun loppui viikolla 22 niin sen jälkeen paino alkoi nousta ja yhteensä viikolle 37 asti kunnes penska syntyi painoa tuli 10 kiloa. Yhden viikon aikana paino nous 2 kiloa kun oli aika paljon turvotusta, seuraavan 2 viikon aikana kun neuvola oli taas niin painoa oli tullut 200 g lisää. Aika paljon turvotuksetkin vaikuttaa painoon.. Jos sitä nestettä kertyy paljon niin tottakai paino nousee, mutta se lähtee pois.

Vierailija
14/14 |
27.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ehti tulla kaksosia odottaessani 6-7 kg viikolle 26 mennessä (syntyivät sitten), mutta viimeiseen kahteen-kolmeen viikkoon en pystynyt syömään paljon mitään, eli jos olisin ollut normaalisti, olisi painoa varmasti tullut enemmän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kaksi