Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi täällä saa AINA haukkumisvastauksia ystävällisiin aloituksiin?

Vierailija
27.07.2011 |

Oli kyse mistä tahansa asiasta, ja vaikka kuinka kiltisti/rakentavasti yrittäisi asian esittää, niin aina, AINA, saa ketjuun vähintään yhden herjaajan, joka on eri mieltä, sanoit mitä vaan. Kaikki on sinun vikaasi, mene itseesi, jne.

Sama homma, jos yrittää itse olla avulias, ja neuvoo jotakuta muuta aloittajaa. Lähes aina löytyy joku, joka alkaa käsittämättömän herjauksen tai mitätöinnin. Usein ketjun aloittaja on vakavissaan/huolissaan, ja kaipaisi nimenomaan sitä, että joku kertoisi, että ei hätää, asiat selviävät. Harvaa auttaa se, että hänet leimataan hulluksi, vainoharhaiseksi, vajaaksi tai naiiviksi.

Kumma, että minut tunnetaan tosielämässä kivana ja reiluna ihmisenä; av:lla olen sekopää, idiotti, tärkeilijä, jne. jne.

Joo, ja nyt joku varmasti tulee kertomaan, että tämäkin on oma vikani, pitää katsoa peiliin.

Kiitokset vielä lopuksi niille, jotka jaksavat näistä raivottarista huolimatta auttaa ja vastata ystävällisesti!

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
27.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tule ilkeitä vastauksia. Eli sellaisiin, missä aidosti kyse on huolesta, ja kysytään neuvoja tai mielipiteitä. Toki joskus voi tulla niihinkin, mutta ne nyt sitten vaikuttavat jo aika mielenvikaisilta kommenteilta.

Sen sijaan, jos täällä rupeaa purkamaan mieltään anoppia/naapuria/kaveria/siskoa jne kohtaan, on ihan varma, että enemmistö on aloittajaa vastaan. Se on ehkä joku ihan inhimillinen reaktio, puolustetaan sitä, joka ei voi itse puolustaa itseään. Ja tietysti, jos aloittaja esittää jonkun mielipiteen hyvin vahvana ja ainoana oikeana, se herättää myös ihan luonnollisen vastareaktion, missä periaatteessa muuten samaa mieltä olevakin mielellään etsii jonkun tilanteen, missä ei voi yleistää niin rajusti.

Olen saanut mm. eilen ja tänään asiattomia kommentteja kirjoituksiin, joissa yritin ystävällisesti neuvoa toista samassa tilanteessa olevaa aloittajaa, ja omaan ketjuuni, jossa pyysin neuvoa ihmissuhdeasiaan. Kummassakin lähdin nimenomaan asiallisesti ja ystävällisesti liikkeelle, enkä valittanut itse kenenkään muun käytöksestä. Tuossa omassa ketjussani kyselin, miten minun kannattaisi menetellä ihmissuhteessa. Ei siis mitään valitus/vihaviestejä minun puoleltani, mutta valitettavasti jo ensimmäisissä vastauksissa minua haukuttiin itsekkääksi, hulluksi, ym. täysin asiaa ja minua tuntematta.

t. toinen tympiintynyt

Vierailija
22/23 |
27.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelet,miksi saat monenlaisia vastausia ja kannanottoja ? Eiköhän se ole aivan selvä asia ,että me ihmiset ollaan vain niin erilaisia ,myös ajattelutavoiltamme!Me ajatellaan samoista asioista aivan yksilöllisesti,omilla aivoillamme.Omaksumme erilailla eri asiat.Eiks`vaan?nimim."Heinäkuu".

Kuten joku täällä jo sanoi, eri mieltä saa olla, ja se on hyväkin. On sitten eri asia, millä tavalla on eri mieltä: kertooko, että olen eri mieltä, vai aloittaako haukkumisen, mollaamisen, mitätöinnin heti ensimmäisessä viestissä.

Tämä on se oleellinen asia. Huomaatko, vaikka ymmärsit aloitukseni väärin, minä en alkanut heti haukkua sinua vajaaksi tai lukutaidottomaksi?

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
27.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen monesti saanut täältä hyviä neuvoja ja näkökulmia, joiden perusteella olen muuttanut ajattelutapaani asioista. Esim. joku on osoittanut minulle näkökulman, jota en ole itse kapeakatseisuudessani osannut ajatella.

Nämä ovat poikkeuksetta olleet niitä asiallisesti vastaavia, jotka sanovat rehellisesti, että ovat kanssani eri mieltä, tai osoittavat ajattelussani jonkin heikkouden, mutta eivät nimittele tai mitätöi.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kaksi