Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

lapsen huoltaajuudesta

Vierailija
26.07.2011 |

olen juuri eronnut miesystävästäni. Ei oltu kihlois,ei naimisissa eikä edes asuttu yhdessä virallisesti,seurusteltiin ja meillä on 1v8kk ikäinen poika. Poika asuu minun kanssa,on asunut syntymästään. Isyys on tunnustettu silloin kun poika syntyi,mutta elatussopimusta eikä tapaamis/huoltajuus asioista ei sovittu. (Isä on ollu lapsen elämässä koko ajan mukana ja ollu isä lapselle...)

No nyt mietin että onko miehellä tällä hetkellä minkäläinen sananvalta lapsen suhteen?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
26.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla on yksinhuoltajuus ( http://fi.wikipedia.org/wiki/Yksinhuoltaja ), niin silloin isällä ei ole muuta kuin tapaamisoikeudet ja elatusvelvollisuus. Isä ei voi saada tietoja koulusta, päiväkodista, sairaaloista yms paikoista. Hän ei voi allekirjoittaa mitään virallisia papereita esim passinhaku yms.

JOs taas yhteishuoltajuus, niin silloin isällä on ihan samat oikeudet, kuin sinulla. Passia haettaessa tarvitset isän valtakirjan. Hän voi saada tietoja sairaaloista, koulusta yms... Tosin tapaamiset sopimuksen mukaan ja elatusvelvollisuus.

Vierailija
2/4 |
26.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
26.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitään muuta ei ole tehty kun se isyyden tunnustus. Ja järjellähän mulla on tällä hetkellä ainakin päätösvalta kun asun pojan kanssa...?

Vierailija
4/4 |
26.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin meidän "tunnustuspaperit" siivotessani avoliiton ajalta, ja niihin oli rastitettu silloinen tilanne. Eli kaivahan paperit esiin.