Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kysymys kuparikierukasta

Vierailija
26.07.2011 |

Minulle asennettiin tänään kuparikierukka. Mukaan saamassani ohjevihkosessa neuvotaan käymään tarkastuksessa 4-12 viikon kuluttua. En ole aiemmin käynyt kierukasta ns. jälkitarkastuksessa eikä lääkäri nytkään sellaisesta maininnut. Oletteko muut kuparikierukalliset käyneet?

Kuinkahan pian voi mennä uimaan?

Laittaminen ei muuten sattunut yhtään. Kohdunkaulan (?) mittaaminen nipisti jonkin verran.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
26.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uimisesta en osaa sanoa.

Toivottavasti kierukka sopii sinulle, kaikille se ei sovi. Itselläni pahimmat haittavaikutukset alkoivat vasta noin vuosi kierukan laiton jälkeen, joten kannattaa tarkkailla kehoaan.

Vierailija
2/10 |
26.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

samanlainen kuparikierukka jo aiemmin ja se sopi, vaikkakin vuodon määrä kasvoi aikalailla. Tämä ehkäisy onkin sitten ainoa mahdollinen kun en halua mitään hormonijuttuja enkä kyllä kumienkaan kanssa pelata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
26.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yrittänyt tutkailla ja jollain lääkäriasemalla kierukan laitto oli 142€! Onpa tosi halpa ehkäisy!

Vierailija
4/10 |
26.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lääkäriasemalla kela-korvauksen jälkeen maksoi 199€. Huh! Viiteen vuoteen ei sitten pitäisi mennä yhtään.

Tervarissa on paljon halvempi ja meidän kunnassamme ensimmäisen kierukan saa ilmaiseksi.

Vierailija
5/10 |
26.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

seksiä sai harrastaa kun vuoto loppuu. Uimisen kanssa odottelisin varmuuden vuoksi vielä pari päivää siitä.

Vierailija
6/10 |
26.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

uinti, ammekylpy - ja yhdyntäkielto, paitsi kondomin kanssa voi olla yhdynnässä. Nämä kaikki tulehdusriskin vuoksi. Jälkitarkastuksessa ei tartte käydä, ellei kyseessä ole ihka ensimmäinen kierukka, tai ole jotain ongelmia kierukan kanssa. Muuten norm vuositarkastukset.

Vierailija
7/10 |
27.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että papa-kokeessa tarvii käydä vain viiden vuoden välein. Käyttekö kuitenkin vuosittain tai muutaman vuoden välein tarkastuttamassa paikat?

Vierailija
8/10 |
27.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kesäkuussa eikä kuulemma ole tarvetta käydä tarkastuksessa ennen ensi kesää. Uimassa en itse uskaltanut käydä, ennen kuin vuoto oli loppunut, kun en mitään tulehdusta halunnut. En sitten tiedä olisiko saannut käydä.

Eikä muuten maksanut niin paljon, Espoossa yksityisellä vajaan 100€ (toki kierukan olin hakenut itse ja se maksoi n. 70€), eli liekö noissa korkeammissa hinnoissa se itse kierukkakin mukana?

Vierailija
9/10 |
27.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

199€:ssa on mukana kierukka. Sen osuus oli 90€.

Vierailija
10/10 |
27.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkastukseen voit varata ajan terveydenhoitajalle perhesuunnitteluneuvolaan. Tarkastus = katsotaan spekulalla kohdunsuulle, jotta nähdään kierukan langat. Mikäli niitä ei näy, on syytä epäillä onko kapistus oikealla paikallaan.

Uimisen suhteen samat raj. kuin kuukautisten kanssa, ei mielellään vuodon aikana.