Tein ihan järjettömän hyvää ruokaa, onko muita turkkilaiseen keittiöön hurahtaneita?
Tein lehden ohjeella turkkilaista lihajuttua, joka käärittiin pitaleivän sisään.
Kommentit (20)
ja kiinnostaisi kuulla turkkilaisesta ruuasta. Mitä muuta meille on tarjolla kuin kebabia? Mitä suosittelet? Mitä perinteisiä turkkilaisia ruokia on?
güveciä, turkkilaista lihapataa. Se kyllä vei kielen mennessään....
Teen aina silloin tällöin turkkilaista ja tykkään!!!! Perhekin tykkää!
Oli keväällä jossain MeNaisten numerossa, jossa aiheena itämainen ilta. Olen kokeillut melkein kaikki reseptit lehdestä läpi ja upeita on ollet.
Elikä tässä tulee, jos nyt muistan kaiken oikein:
400 g naudan jauhelihaa
1 iso sipuli tai pari pientä
3 valkosipulinkynttä
1 dl (keltaisia) rusinoita
1 dl pinjansiemeniä
1 tl kanelia
1 tl jeeraa (juustokuminaa)
½ tl suolaa
vähän mustapippuria
200 g fetaa
tuoretta korianteria
pitaleipiä
1. Kuori ja pilko sipuli ja purista valkosipuli.
2. Paista pannulla jauheliha, sipuli ja valkosipuli.
3. Lisää pinjansiemenet ja rusinat ja mausteet.
4. Saksi päälle korianteria ainakin puoli puskaa.
5. Lado täytettä pitaleiville ja laita päälle fetajuustoa sulamaan.
6. Syö.
muutin siis tuota ohjetta sillä tavalla, että tuplasin jeeran ja kanelin ja valkosipulin määrän
t. ap
en ole aikaisemmin Turkissa törmännyt turkkilaiseen pizzaan: on kuin iso ja pitkä versio meidän karjalanpiirakasta muodoltaa ja täytteitä oli vaikka mitä variaatioita. aivan älyttömän hyvää!
Eilen kävin syömässä tapasta, kyllä oli hyvää.
Ne ruuat joita syödään turisti alueilla on kaukana paikallisesta turkkilaisesta ruuasta. Itse olin viimme syksynä 3 viikkoa paikallisessa perheessä ja sielä ei ole tietoakaan kebabeista :D mutta hyvää oli kyllä ruoka voi kun osaiskin tehdä samalla tavalla!
Turkkilainen pizza=ohut taikina, lampaan jauhelihaa, mausteita, persilijaa ja sitruunaa puristettuna päälle? :)
Mä rakastan turkkilaisia mezejä ja kasvisruokia! Ehdottomasti välimeren paras keittiö!
Me syödään kansa vaan kebabeja koko viikon, kun Turkissa ollaan. halpaa ja hyvää, ei niihin ehdi kyllästyä.
Olen aina rakastanut turkin katuruokaa, ihan maailman parasta, kannattaa kokeilla ennakkoluutottomasti ja pois pois turistialueilta!
Muistan kerran palstalla kertoneeni, miten yyberlyhyt ja naisellisen kurvikkaalla taikinalantiolla varustettu turkkilainen mies katseli minua baarissa päästä jalkoihin ja "armollisesti" hyväksyi näkemänsä ja halusikin hetimiten antaa numeronsa ja sopia treffeistä!
Mietin silloin, miten sillä kuvotuksella oli vara ajatella, että hän oli se, joka raakkaa minua, nättiä suomalaisnaista. Silloin sain bannin tänne, jotakuta ei napannut se, että lanteikasta, läskifalsetilla kimittävää turkkilaismiestä haukuttiin, vaikka päivittäin täällä saa haukkua suomalaisia naisia ilman banneja.
Ja miksi kirjoitin tähän, niin ihan vain muistuttaakseni, että jollain ruokavaliolla ne turkkimiehet lantionsa naisellistavat!
Taisi ohjeesi mennä vähän väärin. Olen turkkilaisen kanssa naimisissa ja saannut hänen suvun naisilta reseptejä. Mutta mukavaa jos pidit sitä hyvänä.
Koko Välimeren itäosa on maantieteellisesti lähin paikka, missä ruoka on kerrassaan loistavaa. Ei vain Turkki vaan koko seutu Kreikasta Libanoniin saakka.
linssikeitto ja usein näkee riisi jonka päälle kaadetaan kikherneitä tai muita papuja.
perus turkkilainen ruokaa ei oikein turisti kohteissa näe. turkkilainen ruoka on maukasta ja halpaa
suomalainen ei kaikkea syö os on tottunut valmis ruokiin
Vierailija kirjoitti:
Tein lehden ohjeella turkkilaista lihajuttua, joka käärittiin pitaleivän sisään.
Turkkilaisten ruokien jokainen resepti sisältää pari rintakarva. Pikantti lisä on kainalohiki ja ekstarakarva.
En ole kokeillut, mutta kiinnostaa!