Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ADOPTIOSTA!

Vierailija
06.07.2011 |

Haluan toisen lapsen. Meillä on jo yksi biologinen lapsi 4-v.

Koen kuitenkin että olisi itsekästä lisääntyä, kun maailma on täynnä lapsia joilla ei ole vanhempia. Haluaisin adoptoida 0-2 vuotiaan lapsen. Sukupuolella ei ole väliä.

Kuinka helppoa adoptio on? Tarkoitan siis mitä siihen vaaditaan?

Olemme ihan ok toimeentuleva perhe (vuositulot yht.88000 euroa) , emme kuitenkaan akateemisesti koulutettuja.

Minulla on vaikea lapsuus ja nuoruus johtuen ylitöuskonnollisesta perheestä, sekä teini-iässä koettu masennus ja itsemurhayritys. Vaikuttaako tällainen siihen voinko adoptoida?

Olemme iältämme 30-vuotiaita ja onnellisesti naimisissa olleet nyt 6 vuotta.

Kertokaa vähän miten tällaisen prosessin voisi saada käytniin? Jotenkin käsitykseni adoptiosta on se että se on erittäin vaikeaa ja hankalaa. En tietenkään kuvittele että haen lapsen jostain ja sillä hyvä, mutta käsitykseni on siis että siihen että saa adoptioda on tiukkoja vaatimuksia.

Olen kiitollinen vastauksista.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
06.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ulkomaan adoptiostakaan en uskalla luvata mitään, koska ovat todella tarkkoja hakijoiden taustoista.

katso lisää vaikka pelastakaa lapset ry:n sivuilta.

Vierailija
2/5 |
06.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin itse adoptiota kahden lapsen jälkeen. Soitin, ja luurin toisessa päässä oltiin tosi tylyjä, ja sanottiin, ettei kannata edes yrittää jos voi saada omia lapsia. Suomessa on niin vaikea ja hidas prosessi saada adoptiolasta, että jonoa kertyy jo niistä, jotka eivät voi saada omia lapsia. Ja ne menevät eteen. Tällainen kokemus minulla. Voit tietysti yrittää, jos nyt, 6 vuoden päästä tilanne olisi eri.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
06.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijaispuolelta taas lapsen saa heti ja 90% näistä on pysyviä. Jos pystytte mitenkään tekemään yhteistyötä biovanhempien kanssa, niin suosittelen sitä.

Vierailija
4/5 |
06.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sinua oikein motivoi adoptioon - hyväntekeväisyysideaaliko?

Adoptiolapsia saa vain pieni murto-osa hakijoista. Lapsen etu on aina adoption tärkein peruste - onko lapsen etu, että hän päätyy tasapainottomalle ihmiselle (oletko tosiaan selviytynyt nuoruusiän mielenterveyshäiriöistä)?

Adoptiolapsi on erityislapsi, joka usein juuri murrosiässä oireilee ja tarvitsee vahvat ja tasapainoiset vanhemmat. Jos sinä itse oireilit noinkin vakavasti murrosiässä, voi olla, ettei sinusta olisi tukemaan adoptiolapsen kasvua ja identiteettiä.

Mikset ota netistä selvää adoptiosta, jos et siitä vielä mitään tiedä? Adoptioperheet ry. esim. välittää tietoa, samoin Pela ja Interpedia.

Vierailija
5/5 |
06.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hankkia biologinen lapsi, jos siihen kerran pystyt. Adoptio ei ole mitään hyväntekeväisyyttä lasta tai ympäristöä kohtaan!