Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen varmaan paha äiti kun en anna lapselleni karkkia enkä limua!

Vierailija
26.07.2011 |

Mun mielestä ne ei kuulu taaperon ravintoon,meillä kyl poika saanut mehua näin trip(gramdi kesällä ja pullaa ja keksiä mummolla,mutta karkkia ja limua en anna ja oon saanut kuulla olevani outo,edelleen toistan mantraa karkit ja limut ei kuulu pienen lapsen ruokavalioon ja muutenkaan makea ei ole hyväksi,silloin tälläöin niin ihan ok,mut karkki ja limua en anna,olen sitten se paha äiti.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
26.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie se lapses nyt mäkkäriin syömään että saa olla lapsi ja saa kokemuksia.

Vierailija
2/15 |
26.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenen ravintoon ne sitten kuuluu? Makeaa voi nauttia pieniä määriä lapsen terveyttä vaarantamatta. Voisit koittaa iloita siitä, että makealla on suotuisiakin vaikutuksia. Makea voi vaikuttaa rauhoittavasti, karkoittaa alakuloiset ajatukset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
26.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säälittävää!

Vierailija
4/15 |
26.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä muutama käyttöön:

. . . . . .

Vierailija
5/15 |
26.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkun lapsi se on kolmekymppinenkin.

Vierailija
6/15 |
26.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä toinen niuho. En nähnyt mitään syytä ostaa limskaa pienille lapsille (en kyllä juo itsekään). Nyt saisivat maistaa (7 ja 8v) ja kas on heidän mielestään pahaa. Jos tuo on heille haitaksi (ettei juo limskaa), olkoon. Kestän tämän outouden.

Karkkia olen antanut ostaa vasta nyt isompana ja siitä kyllä tykkäävät.

Pullaa ja jätskiä meni jo pienempänä, mutta ihan sitä tahmalisäainekarkkia (lauantaipussit, tikkarit yms.) en välitä liikaa tyrkyttää.

Haukkukaa, ruoskikaa, minä kyllä kestän.

Hammaslääkärit ja -hoitajat ovat innoissaan ja se riittää minulle. Lapset eivät tunnu kärsivän asiasta.

Vierailija
7/15 |
26.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pullalla/keksillä/mehulla ja karkilla/limulla? Mun mielestä ne on samaa sokeriherkkua kaikki tyynni.

Olen samaa mieltä ettei pienelle taaperolle ole mitään syytä antaa noita karkkeja yms., vasta sitten kun alkaa itse tajuta tahtoa niitä.

Vierailija
8/15 |
26.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen kovasti vanhempia, jotka ei pysty edes taaperoaikaa pysymään kovina ja kieltämään näiden syömistä lapselta. Karkeissa ja limuissa ei ole mitään, mitä taapero tarvitsee. Tunnen itsekin olevani outo muiden mielestä, kun toimin näin taaperoni kanssa. Sipsit on myös yksi, mitä en ymmärrä.

Vierailija
9/15 |
26.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pullalla/keksillä/mehulla ja karkilla/limulla? Mun mielestä ne on samaa sokeriherkkua kaikki tyynni.

Olen samaa mieltä ettei pienelle taaperolle ole mitään syytä antaa noita karkkeja yms., vasta sitten kun alkaa itse tajuta tahtoa niitä.

toki jokaisesta näistä esimerkeistä löytyy eritasoisia vaihtoehtoja. Kuitenkin, yleisesti ottaen, karkit ja limut ovat pelkkää sokeria ja lisäainetta. Jopa suklaassakin on vähän muutakin, jotain mista saa edes "jotain irti". Keksit varmaan itsekin mitä mehusta ja pullasta saat sokerin lisäksi(?)

Vierailija
10/15 |
26.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla muuta.

Vierailija
11/15 |
26.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja terveellisen välimuotoja? Mehu tietty limskaa terveellisempi ja suklaa tai tavallinen pulla salmiakkitahmalisäainemömmöjä jnejne.

sokerin, lisäaineiden, hampaisiin jäävien tahmojen määrän ero. Get the point?

Mulle tulee lisäainetahmakarkeista huono olo. Päätä särkee, oksettaa. Pullasta ja suklaasta ei tule. Kaloreita tietty paljon, mutta ei niin paljon sisällä niin paljon myrkkyjä.

Vierailija
12/15 |
26.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 4 lasta ja olen kokki. Annan lapsille välillä karkkia ja limua. Minua ei kiinnosta mitä annat lapsellesi tai mitä et. Tämä on sinun valinta siinä missä omani. Tässä avauksessa haistaa jo kauas se että sinä olet oikean asenteesi kanssa liikkeellä ja olet saanut köniin joltain, tunnet piston mutta yrität vielä saada myötätuntoa!

Kerrotko mitä pahaa on sitten antaa joskus nameja lapsille? No, ne tyhjät kalorit ja väriaineet on mitä "ei ravitse" mutta karkki ei ole ravintoa.

Tai juoda vähän limua? Mitä niin kamalaa siinä on? Että lapsi tahtoo toisenkin lasillisen? :)

Miten usein syötte jälkkäriä tai muuten huonoa ravintoa?

Minusta kaikki totaaliset kiellot ravintoon on vääriä siinä missä vetää namia (tai jälkkäriä) päivittäin.

Omassa tuttavapiirissäni on perhe joka korostaa omaa loistokkuuttaan koska HE EIVÄT AINAKAAN ANNA MITÄÄN LIMUJA 2- vuotiaalleen. Kahvipöydässä yhdelle tarjotaan maitoa, vähän katsoo jo miksi omassa mukissa on maitoa ja muilla jotain värikästä. Pointtina heillä on ettei lapsi sitä tartte, ei osaa kaivatakaan koska ei ole saanut eikä asia ole ongelma. Miksi olisikaan?

Miten tyhminä he pitävät "muita perheitä" joissa annetaan limuja ja nameja, onko meillä siis joku ONGELMA? Tolla logiikalla pitäisi olla: lapset varmaan sinusta kiljuu karkkihyllyllä namia ja kauppaan mennessä jo ilmeisesti alkaa sota sokerihelvettiä vastaan? Kotona syödään päivittäin namia, vedetään sitä kaksinkäsin?

Pidätkö karkkia siis ravintona?

Mun suhde karkkiin on aika neutraali. Meillä ei ole karkkipäivää eikä karkkia TAI MUUTA MAKEETA osteta viikottain. Karkkihyllyt ei ole ongelma, jos sanon ei osteta niin se keskustelu loppui siihen.

Minua ottaa pattiin ihmiset jotka päättää omassa päässään että namia ei syödä, siihen ei pieni lapsi tartte tarvetta kun makea on yksi ekoista makuaisteista, mistä ihminen todistetusti nauttii.

Okei, sä vedät marttyyrikehän pääsi päälle. Nyt pitää kai katua että pidän sua jotenkin outona kun sun asenne karkkiin on kiero? Et saa sitä tyydytystä, koska siinä missä sinä, myös minä pidän tapaani oikeana. Kamalaa?

Makea kuuluu elämään ja jos sun pointti on että hedelmä riittää taaperolle niin ei siinä sitten mitään! Mutta mikä sinä olet moralisoimaan muita?

Aika paljon on lapsia joille karkista tulee ongelma KUN sitä aletaan ostamaan.

Tämä meidän läheinen perhe kiskoo namia lapsilta salaa. Miten käy kun sinne kauppaan aletaan mennä niin että ostetaan samalla kaikille namia kun se oma vino asenne annetaan lapsille? Koska se tässä on takana. Te ette pysty kontrolloimaan asiaa kun pandoranlipas avataan!

He syöttää lapselle jälkkäreitä ja se jotenkin parempi kuin ei syödä namia. Lapsi on pullea, miten mahtaa käydä kun lisäävät siihen aikanaan päälle myös namit?

Tollasella käytöksellä luodaan tulevat ongelmat!

Vierailija
13/15 |
26.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kuule pahemmin tarvitse ylimääräistä lapsi.Juu oon sitten se marttyyri yms,mutta mun puolesta jengi lihottakoot lapsensa jos heidän mielestä on ok.Itselä on tämä asenne ja se pitää,onneks jotkut olivat samaa mieltä kanssani,en ole ainut joka on natsi mutsi noiden pullamössö äitien seurassa :)

Ap

Vierailija
14/15 |
26.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

samaten sipsit tuhoaa hampaita.

Että siinä mielessä on pelkkää retoriikkkaa selittää, että ei anna karkkia ja limua, jos kuitenkin antaa keksejä ja mehua.

Vierailija
15/15 |
17.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä toinen niuho. En nähnyt mitään syytä ostaa limskaa pienille lapsille (en kyllä juo itsekään). Nyt saisivat maistaa (7 ja 8v) ja kas on heidän mielestään pahaa. Jos tuo on heille haitaksi (ettei juo limskaa), olkoon. Kestän tämän outouden.

Karkkia olen antanut ostaa vasta nyt isompana ja siitä kyllä tykkäävät.

Pullaa ja jätskiä meni jo pienempänä, mutta ihan sitä tahmalisäainekarkkia (lauantaipussit, tikkarit yms.) en välitä liikaa tyrkyttää.

Haukkukaa, ruoskikaa, minä kyllä kestän.

Hammaslääkärit ja -hoitajat ovat innoissaan ja se riittää minulle. Lapset eivät tunnu kärsivän asiasta.

Nostan hattua!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän neljä