Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi lestadiolaisilla ei saisi olla ikkunallista pesukonetta?

Vierailija
10.06.2010 |

miksi?

Kommentit (57)

Vierailija
1/57 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

..syntisiä vaatteit, esim. pikkarit ja rintsikat..

Vierailija
2/57 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

SAA OLLA!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/57 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin saa olla. Ihan huuhaa-juttu!

Vierailija
4/57 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkareista ja rintsikoista miehille tulee mieleen synnillisiä ajatuksia.

Ainakin mulle tulee ja uskon että myös L-positiivisille miehille.

Vierailija
5/57 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei saa olla, ja ihan syystä. Harhaoppisista en tiedä.

- vl

Vierailija
6/57 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluaisin mielummin päältä täytettävän, on helpompi kestovaippojenkin kanssa, luukkua voi pitää auki ja sinne vaan nakata pyykit, lapsetkaan eivät tyhjennä päältätäytettävää koko aikaa. samoin napit sais olla siellä ylhäällä ihan rauhassa.

Mies ei kyllä meillä jaksa pesukoneen edessä päivystää josko siellä alusvaatteita vilkkuu :D hah eiköhän se nää niitä muutenkin.

Vierailija
7/57 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä se syy on? Ei kai ne vaatteet kuitenkaan, roikkuuhan niitä kaupoissakin esillä?!

Vierailija
8/57 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitä voi näkyä pikkuhousut tai rintsikat. Ja tiedän tän koska lähipiirissä on lestadiolaisia. Yrittivät meiltäkin saada ikkunallisen koneen pois, muistan sen kun vlporukkaa kävi puhumassa vanhemmille, ettei sellaisen koneen pitäminen ole soveliasta.

Vierailija
9/57 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on ihan hörhöjuttu, huuhaata. uskokaa pois vaan. Ei vl:lla ole mitään sääntökirjaa. Ehkä muistuttanut jonku mielestä liiaksi telkkaria? lapset ehkä tykkää katella!? en oikeasti tiiä.

Mutta siis saa olla ikkunallinen pesukone.

Vierailija
10/57 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vierestä seurannut kuinka "hairahtanutta" haukutaan, painostetaan ym. Ystävältäni meni kaiken tuon seurauksena terveys, enkä ihmettele yhtään miksi. Ei sellaista helvettiä kukaan kestä.

Vierailija
11/57 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitä voi näkyä pikkuhousut tai rintsikat. Ja tiedän tän koska lähipiirissä on lestadiolaisia.

tainnut olla jotain muita kuin vanhoillislestadiolaisia? Hahah, olen VL ja meillä on ikkunallinen pesukone. Alushousuni pesen koneessa, rintaliivit käsin, ihan vapaasti ne roikkuvat kuivaustelineessä, saa tulla katsomaan vaikka Tero jos haluaa.

Ja joo en muista mikä oli uskonto mutta ei VL, tunsin yhden perheen joilla ei esim. ollut oikeastikaan verhoja ikkunassa, miehillä ei saanut olla kravattia yms. Ehkä liittyy heihin tämä uskomus eikä VL?

Vierailija
12/57 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin sellaisen :)

En ole ainakaan Oulussa nähnyt myytävän.

t. VL

Vierailija
13/57 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

..syntisiä vaatteit, esim. pikkarit ja rintsikat..

juuri

Vierailija
14/57 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

painettua sääntökirjaa, kun yhteisö painostaa "oikeisiin ratkaisuihin". 70-luvulla oli itsemurha-aaltokin niiden joukossa, jotka hylättiin uskon ja yhteisön ulkopuolelle, kun eivät totelleet. Surullista.

Vierailija
15/57 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikkunaton, jos kerran näin on.

t. vl

Vierailija
16/57 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne ihan vanhoillislestadiolaisia oli, kai mä nyt sukuni tiedän.

Täällä on vain vaikea tietää kuka on mitäkin. Itse olen VL, ei teksteistä aina tunnista kuka on, kuka ei.

Ja sen haluaisin vielä sanoa että ei kaikesta kannata syyttää uskoa/uskontoa. Aina riittää raamatulla lyöjiä ja ihmisiä jotka perustelevat tekojaan uskollaan.

Myös minun tutuissani on ihmisiä jotka ovat lapsensa hylänneet kun lapsi on kieltänyt uskonsa, omat vanhempani eivät ole näin tehneet eivätkä sitä pidä hyväksyttävänä.

Minun tuntemani Jumala on hyvä ja armollinen Jumala.

Vierailija
17/57 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

- VL-miehet käydä Anttilassa? Sielläkin on pikkareita ja rintsikoita hyllyt täynnä

- Pitääkö naisilla olla lukolliset vaatekaapit, etteivät vaan heidän miehet käy katselemassa pikkareitaan?

- Miksi mies ei saisi kiihottua vaimonsa alusvaatteista?

- Jos vaimo jää leskeksi, eikä talossa ole yhtäkään miestä, niin saako silloin hankkia ikkunallisen pyykinpesukoneen?

Vierailija
18/57 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nähnyt romaneja alusvaateostoksilla. Teetetäänkö nekin?

Vierailija
19/57 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun nämä ikkunalliset pyykkikoneet tulivat markkinoille ei niitä lestadiolaiset käyttäneet tai niitä ei suositeltu kireimissä piireissä.

No nyt ovat ymmärtäneet ettei se niin kauheeta olekkaan, mielikuvituksen tuotettta oli se syntisyys.

Kaikki uusi tuomittiin jyrkästi. Kyllä se siitä... luulot muuttuu tiedoksi.

Vierailija
20/57 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä mielihyvää joku saa jonkin ryhmän mustamaalaamisesta? Jokuhan saattaa ottaa todesta tämänkin pyykkikonejutun. Kyllä uskomisessa on kysymys ihan muusta kuin sen miettimisestä, mikä on syntiä ja mikä ei. Ja samat himot ja halut ne on ihmisillä, olipa kyse sitten minkä sortin ajattelijasta tahansa. Miksi täällä muuten on niin paljon aloituksia vanhoillislestadiolaisista? Mikä heistä tekee niin erityisen ryhmän, että sitä pitää jatkuvasti ihmetellä, ja yleensä negatiivisessa sävyssä? Tunnen monia vl-uskovaisia ja todella hienoja ja asiallisia ihmisiä ovat, ihan kuten muutkin ihmiset.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kaksi