Tykkäitkö jos et itse olisi kotona ja
esom. miehen sisar tulisi sillä aikaa teille ja siivoaisi ja tekisi ruokaa jääkaapissa olevista tarvikkeista jotka sinä olist varannut johonkin toiseen ruokaan?
Kommentit (37)
jos toinen tunkee HÄNEN keittiöönsä ja tekee vielä väärää ruokaa. Turha siinä tapauksessa itkeä jos mieskään ei kotona tee mitään koska tottakai hän myös tietää mikä on mamman asenne.
Vai naitko sinä sitten kälyäsi samoin kuin miestäsi jne.?
koska miehen sisko ei sitä tekisi ystävällisyydestä eikä auttamisen halusta, vaan pätemisen halusta.
koska miehen sisko ei sitä tekisi ystävällisyydestä eikä auttamisen halusta, vaan pätemisen halusta.
Eikö tuollaiseen voisi suhtautua kerrankin "mitä väliä" -asenteella ja nauttia siitä, että on siivottu ja kokattu? Jos sisko on sellainen kun on, niin anna olla. Jos hän saa jotkut kiksit siitä, että pääsee pätemään tehtyään teillä kaikki hommat, niin anna saada. Jos hlö on pätemisen haluinen, niin kyllä sen kaikki muutkin tietää.
on tehnyt noin että teki ruokaa kun oli hoitamassa lapsia. Kiva sitten kun törsäsi siihen mun laihdutusruuat ja eläimille tarkoitetut samaan ruokalajiin ja ei oikeesti ollut varaa ostaa uusia tilalle kun oli niin tarkkaan mietitty budjetti minulla:/ Ei oikein tajua, eron jälkeen me jouduttu kiristämään vyötä, hän taas tekee kotonaan erikoisruokia kalliista aineksista vain itselleen, "no eihän ne nyt niin kalliita ole" juu ei, paitsi kun kerrotaan viidellä niin hinta hieman eri:/
saattaisin eka ollakkin vähän närkystynyt, mutta sitte tajuaisin varmaan hieman myöhemmin miten ihanaa oikeesti, että joku muu siivoaa meillä ja kerrankin on ruoka pöydässä kun tulen kotiin. Saa ne raaka-aineet aina uudestaan haluttua ja jos mies on ollu kotona ni mikäs siinä.
joten jos mies on kotona ja antaa tuon tapahtua niin ihan OK. Meillä äiti ei saa omia kotia ja jääkaapin sisältöä omakseen.
on tehnyt noin että teki ruokaa kun oli hoitamassa lapsia. Kiva sitten kun törsäsi siihen mun laihdutusruuat ja eläimille tarkoitetut samaan ruokalajiin ja ei oikeesti ollut varaa ostaa uusia tilalle kun oli niin tarkkaan mietitty budjetti minulla:/ Ei oikein tajua, eron jälkeen me jouduttu kiristämään vyötä, hän taas tekee kotonaan erikoisruokia kalliista aineksista vain itselleen, "no eihän ne nyt niin kalliita ole" juu ei, paitsi kun kerrotaan viidellä niin hinta hieman eri:/
takia erosit, kun sulla on noin hyvä lasten isä?
Meillä ainakin mies on kotona ollessaan (jos minä poissa) ns vastuussa ja jos hän on antanut siskolleen luvan siivota ja kokata niin mitäpä mulla on siihen sanomista. Jos nuo jääkaapissa olevat ainekset ovat jotain ns peruskamaa niin aivan sama, jos taas jotain erikoisuuksia johonkin erikoisempaan juttuun tarkoitettu niin voisi vähän harmittaa.
Mä olettaisin että tarkoitus olisi hyvä.
Ja joka tapauksessa mun koti ja keittiö on yhtä paljon miehenkin koti ja keittiö joten hänellä on oikeus antaa vaikka siskonsa siivota ja kokata siellä.
yritti auttaa arjessa. Minä sanoisin kiitos ja olisin iloinen, että miehen sisko on yrittänyt auttaa minua. Olipa kiltisti tehty!
Meillä on iso sekava suku ja kaikilla paljon lapsia, joten kaikki yrittää auttaa kaikkia. Meillä siitä kiitetään ja ollaan iloisia.
ja tekisi vain ja ainoastaan auttamisen halusta. Iloitsisin kovasti!
ajan on hirveen kuuma ja nihkee olla.
mutta asiaa pohdittuani, jos mieheni olisi tämän sallinut, olisi homma ihan ok. Onhan tämä miehenikin koti. Ja toisaalta olisi ihan mukavaa tulla siivottuun kotiin ja jos sisko olisi vielä hyvä ruoanlaittaja....
Ensin olin kanssa vähän että häh, mutta noin kun ajattelee, niin mikäs siinä.
Tosi symppistä siltä siskolta että noin tekee.
Minua olisi häirinnyt se että jos olisi tullut sisään omilla avaimilla mutta jos mies oli kerta kotona ja ns. antoi luva, mikä ettei!
siivoamaan ja laittamaan sitä iänikuista ruokaa meille.
Joillakin tutuilla äiti tai anoppi käy siivoamassa suursiivoukset muutaman kerran vuodessa. Ja nämä tuttavani jaksavat haukkua kun sekaantuvat heidän huusholliin. Minulla ei ole äitiä, eikä anoppia enää , mutta ei ne silloinkaan kun elivät käyneet meillä siivoamassa.
Kokkina häärää lähes aina mieheni, siksi en edes tiedä välttämättä mitä jääkaapissa. Mieheni on selvästi antanut luvan, en jäisi edes miettimään asiaa.
että saisin raivarit.
En voi sietää että joku penkoisi keittiön kaappeja ja touhuaisi minun keittiössä.
Ja siis olen mamma, joka ei anna edes miehensä ilman valvontaa kokata keittiössä edes mitään pientä. Enkä koskaan antaisi miehen edes siivota.
Haluan vaan tehdä aina kaikki tuollaiset asiat itse ja yksin.
kun miehen sisko oli siivonnut, pessyt pyykit, laittanut ruokaa, leiponut jahoitanut lapsia ja viihdytti vielä senkin illan, kun tultiin kotiin.