Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon otatte alkoholia lasten ollessa paikalla?

Vierailija
26.07.2011 |

Onko teillä esim. jompi kumpi vanhemmista vesiselvä jos toinen ottaa vaihtelevan määrän esim. juhlissa? Olen ajatellut, että pitäisikö jomman kumman olla kokonaan ilman, niin että tarvittaessa voi nousta auton rattiin? Meillä on nyt niin, että känniä ei ota kumpikaan lasten paikalla ollessa, mutta pari kolme lasillista kyllä, niin etten minä ainakaan lähtisi autolla mihinkään. Lapset 10 ja 1 v. Tämän kymppiveen kanssa mallin antaminenkin on alkanut pohdituttaa...

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
26.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lasten seurassa. Mies ottaa sen verran ettei käytös muutu huomattavasti. Autoa meillä ei ole.

Vierailija
22/29 |
26.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin on tehtävä, että saa itsekin pari siivua ennen kuin juopot lapsukaiset kiskovat kaiken.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
26.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kännejä, mutta joskus menee vaan 1 annos päivässä, joskus saattaa mennä useampia (esim. tänä juhannuksena: lounaalla lasit valkoviiniä, päivällisellä lasit punaviiniä ja saunan jälkeen olut/siideri). Riippuu ihan siitä millaisella aikataululla alkoholia kuluu.

Yleisimmin menee 1-2 lasia viiniä ruuan kanssa, molemmat otetaan. Autoa ei omisteta, minä en edes ajokorttia.

Vierailija
24/29 |
26.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun kaverin lapsi noin kahdentoista vanhana minun kuullen sanoi äidilleen "äiti taas sä oot kännissä" ..

päätin että minun lapseni ei tule sanomaan noin.

saunasiiderin otan ja ruuan kanssa lasin tai kaksi viiniä mutta en ikinä päästä itseäni siihen kuntoon lapsen nähden. muutaman kerran vuodessa tulee otettua hiprakammat kun vekarat on muualla.. :D

muistan myös oman lapsuuden kun en vielä ymmärtänyt miksi aikuiset on ihan hassuja ja huojuu. kun ymmärsin enemmän se oli ensin hilpeää, sitten pelottavaa ja myöhemmin lähempänä teini-ikää tosiaan v*tuttavaa..noh, oppipa pitämään huolen itsestään!

Vierailija
25/29 |
26.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun kaverin lapsi noin kahdentoista vanhana minun kuullen sanoi äidilleen "äiti taas sä oot kännissä" ..

päätin että minun lapseni ei tule sanomaan noin.

saunasiiderin otan ja ruuan kanssa lasin tai kaksi viiniä mutta en ikinä päästä itseäni siihen kuntoon lapsen nähden. muutaman kerran vuodessa tulee otettua hiprakammat kun vekarat on muualla.. :D

muistan myös oman lapsuuden kun en vielä ymmärtänyt miksi aikuiset on ihan hassuja ja huojuu. kun ymmärsin enemmän se oli ensin hilpeää, sitten pelottavaa ja myöhemmin lähempänä teini-ikää tosiaan v*tuttavaa..noh, oppipa pitämään huolen itsestään!

perjantaipullo oli sääntö ja sitä seurasi pahoinpitelyä lapsen nähden, kännillä autolla ajoa ja sairaskohtauksia. Sen voisi sano jo olevan pelottavaa, vaan eipä tuostakaan traumoja jäänyt. Väkeviin en koske, mutta haluan omien lasten ymmärtävän, että viiniä voi juoda ruoan kanssa tai muutaman saunaoluen, eli kohtuukäyttöä saavat nähdä kotona, vaikka ei siitä erikseen heille mainitakaan. Känniörvellystä en siedä yhtään.

Vierailija
26/29 |
26.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

luona yhtä paljon kuin minun luonani. Joten sinänsä tuo on helppoa, en halua et lapset näkee minun juovan. Kyse on omasta lapsuudesta ja sen tuomista "traumoista", jonka vuoksi haluan pitää nollalinjan.

En kyllä juonut silloinkaan kun olimme vielä naimisissa lasten isän kanssa, hän ei juo ollenkaan.

Mun mielestä ei ole kuitenkaan mitään pahaa siinä, jos joku juo lasten ollessa paikalla kohtuullisesti.

Vierailija
27/29 |
26.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen tainnu juoda kolme lasia viiniä ehkä neljän tunnin aikana. Sillä kertaa saattoi mieskin olla juonu kaks olutta, että siinä ja siinä olisko lähteny rattiin, minä luonnollisesti en.

Meidän ajatusmaailmassa alkoholi kuuluu sivistyneesti käytettynä hienompien ruokien kanssa nautittavaksi, ehkä joskus grillauksen yhteydessä kalja juomaksi ja vaikka saunan jälkeen nautintojuomaksi. Siitä ei tehdä numeroa, vaikka lapset eivät sitä saakaan maistaa, mutta sitä ei myöskään juoda niin paljon, että siitä varsinaisesti humaltuisi.

Itsellä tuo humaltumisen raja riippuu ihan päivästä, syömisistä, kuukautiskierrosta ja vireystilasta, joten mitään tarkkaa määrää en voi sanoa paljonko joisin. Parhaimpina päivinä puolikas siideri voi tehdä omituisen olon, toisinaan voin taas juoda tuon kolme lasia viiniä, mutta ehkä siinä menee raja.

Lasten ollessa hoidossa menee sitten joskus ihan humalan puolelle, jos jossain juhlissa satutaan olemaan.

Vierailija
28/29 |
05.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kehtaan mennä ensiapuun hönkimään siitä luukusta hoitajalle. Tai siis meillä on jompi kumpi aina lähes nollalinjalla. Useimmiten ollaan jossain autolla liikkeellä, joten mies on melkein aina kuskina. Kännissä en ole ollut koskaan, niin että lapseni olisivat paikalla. Esikoinen on vasta 3v.

Vierailija
29/29 |
04.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhuhhu!!ei voi ymmärtää!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi neljä