Olen valtavan väsynyt itkuisen vauvan kanssa ja ainoastaan yksi läheisistä ystävistäni
pitää yhteyttä. Yritän parhaani mukaan tekstailla ja meilata, mutta aina eivät voimat vaan riitä. Onneksi oma äitini jaksaa soittaa melkein joka päivä ja kysyä, miten voin. Myös esikoisen vauva-aika oli vaativa. Nyt olen vielä enemmän yksin. Onneksi on av!!
Kommentit (7)
Saatko neuvolasta apua?
Kiva, jos AV:sta on iloa!
Oletko kertonut kavereille tilanteestasi? Ja voi olla, että kaverit ajattelevat että haluat mieluummin levätä eivätkä tahdo "häiritä" sinua vaan ajattelevat että haluavat mieluummin sinun antaa levätä kuin soittelisivat, tekstailisivat jen..?
Minun mieheni on arkiviikot reissutyössä ja minä olen vauvan kanssa yksin kotona. Jonkin verran on tukiverkkoa, ystäviä ja kavereita, mutta pääasiassa kaipaan miestäni jakamaan vauva-arkea kanssani tai ylipäänsä olemaan läsnä. Onneksi mieheni on rehellinen ja luotettava, ettei minua epävarmuus paina ja hän soittelee ja tekstailee päivittäin useitakin kertoja. Silti välillä yksinäisyys on valtava. Meidän vauva kuiten on kiltti ja reipas, "vaikeasta" vauvasta ei (onneksi) ole kokemusta. Mistäpäin ap olet? Me asutaan Pohjois-Pohjanmaalla.
Silti tiedän, että pari ystävääni on tavallaan loukkaantunut, etten jaksa ajaa heille näyttämään vauvaa (välimatkaa on). Ja minä myönnän, etten ole maailman sosiaalisin - toki tykkään seurasta, mutta kun oma mieli vähän maassa tämän totaalisen kolmen kuukauden valvomisen myötä...
ap
ystäväsi varmaan ymmärtävät tilanteesi jos heille siitä kerrot. ja sen jos et voi koko ajan pitää yhteyttä. ehkä kannattaisi jollekin hyvälle ystävälle hieman "avautua" väsymyksestä?
täälläkin eletään pienen vauvan kanssa arkea, toivottavasti saat vauvastasi voimia! :)
neuvolassa kannattaa puhua jos tuntuu ettet kehtaa tai halua jutella ystävillesi. voisiko joku tulla sinua auttamaan lasten hoidossa jonain päivänä tai ottaa esikoisen hoitoon hetkeksi?
tsemppiä!
Miksi miehesi ei valvo valillä, että sinä saat nukuttua? Jos imetätä, kyllä mies voi silti pullosta ruokkia vaikka kerran yössä, että saat yhden pidemmän unijakson per yö. Tehkää näin edes niinä öinä, kun miehellä seuraavana päivänä vapaata, jos miehellä liian rankka työ, että ei voi arkiöinä sinua auttaa edes yhden yösyötön verran.
Jaksamista!
Kannattaa levätä aina kuin voi.