Ristiäiset 500 kilometrin päässä. Menisitkö?
Vauva on jo nähty ja syntymälahja annettu. Myös ristiäislahja ostettu ja voidaan lähettää.
Kyseessä (hyvin) lähisukulaisen vauva, mutta silti mietityttää mennäkö vai ei. Aikaa olla tuolla määränpäässä on perjantai-illasta sunnuntaipäivään eli ei paljoa. Matka tulisi maksamaan reilu 200 euroa ja tuolle rahalle olisi kyllä muutakin käyttöä.
Perheeseemme kuuluu kaksi lasta, 5v ja koululainen.
Kommentit (10)
suhteen taidamme olla nyt samalla viivalla. Tuumasi tuolloin, että hänhän on nähnyt jo vauvan (kun samalla haki täältä autoon renkaat).
ap
"kostonkierteessä". Sulla jäi hampaan koloon tuo tapaus ja nyt ajattelit tehdä samoin.
Itse menisin juhliin. Jos toinen on moukka, mun ei tarvitse olla sitä.
Sinä teet toki itse valintasi. Onhan se toisten juhliin osallistuminen lapsillekin tapakasvatusta.
Ristiäiset ovat iloiset juhlat. Vielä tulee aika, että kutsuja tulee pelkkiin hautajaisiin. Itse nautin täysin siemauksin ristiäis- ja hääkutsuista niin kauan, kuin niitä tulee.
En vain jaksaisi lähteä. Vasta olimme tuolla ja nyt taas *huokaus*. Koko kesän on joku perheestämme ollut sairaana, on tälläkin hetkellä eli senkin suhteen matka on hieman epävarma.
Tekisi vain mieli laittaa paketti postiin ja se siitä.
ap
Jos kohteliaasti selität ja lähetät lahjan, asia on paremmin kuin hyvin... Minä ainakin ymmärtäisin.
jos se tekee taloudellisesti tiukkaa, mutta jos olisi sisaruksen/sisaruksen lapsen ristiäiset, niin mene vaikka yksin ja jätä muu perhe kotiin.
jos on aikaa, rahaa ja muutenkin mukava lähteä, niin silloin vaan menoksi. Mutta jos matkasta tulee jotenkin hankala, ja siihen ei ole varaa, niin sitten ei tietenkään.
noin kaus ristiäisten (enkä kyllä juuri minkään kutsun) takia. Eriasia on sitten mennä lomalla käymään.
ellei olis tyyliin siskon tai veljen vauva kyseessä. Jos voit kohtuullisen hyvillä mielin jättää väliin niin jätä vain.
koska ei tarvitsisi ajaa samana päivänä takaisin. Olemme yksissä ristiäisissä olleet niin että yöpymispaikka piti olla, paikan päällä selvisi ettei ollutkaan. Matkaa sinne oli pikkuisen vajaa 500 km. Ja silloin ketutti suuresti että lähdettiin! Miehen sukulaisesta kyse.. seuraavalla kerralla ei menty koko perhe, mies meni.
Meitä on siis aikuisten lisäksi 4 lasta ikähaarukalla 5-15v.
jos joku kutsuttu ei olisi tullut oman lapsesi ristiäisiin noin köykäisin perustein? jos harmittaisi, menisin myös tuonne kutsuttuihin ristiäisiin. jos ei harmittaisi, jättäisin hyvillä mielin väliin ja lähettäisin onnittelut ja lahjan postitse.