Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Epätoivoinen

24.07.2011 |

Moikka,

Kuten otsikkokin kertoo, täällä ois yks epätoivoinen tyttönen, nimittäin vauvaa ei kuulu eikä näy, ja siks haluisinkin vähän kysellä teidän mielipiteitä ja kokemuksia ko. aiheesta.

Oon syöny e-pillereitä (Harmonetteja) n.9 vuotta. Nyt viime joulukuussa päätettiin jättää mieheni kanssa ehkäisy pois, ajatukselle "tulee jos on tullakseen". Kuitenkin vauvakuume on kasvanut entisestään tässä 9 kuukauden aikana, ja mitään ei tapahdu.

Kaiken kunniaksi mulla on jääny menkat kokonaan pois! Viime kesänä söin vielä pillereitä ihan normaalisti, ja mulla ei tyhjennys vuotoa tullu ollenkaan koko kesän aikana väliviikolla. Lääkäri sanoi sillon että se on ihan normaalia jos joskus ei sitä välivuotoa tulekkaan. Loppuvuodesta tuli sit kerran ja tosi niukkaa vuotoo, tiputteli ehkä 2 päivää. Ja sen jälkeen kun oon pillerit lopettanut, niin menkat on tullu tasan 3 kertaa.

Kävin lääkärillä kovien alavatsa kipujen vuoksi alkuvuodesta, ja silloin kaikukuvauksen yhteydessä lääkäri sanoi että minulla on pco tyyppiset munasarjat, joka voi vaikeuttaa raskaaksi tulemista, myöskin mun papakoe oli puhtausluokka 2, vaikka se on aina ennen ollut puhtausluokka 1, voiko näillä tekijöillä olla jotain tekemistä toistensa kanssa? Kontrolli papa on sit joulukuussa uudestaan..

Viime lääkärikäynnillä mulle määrättiin Primolut Nor- keltarauhas hormooni lääkitys jotta saataisi kuukautiskierto käynnistymään ja ovulaatio tapahtumaan, oon syöny nyt sen 10pvä ja kuukautisten olisi pitänyt alkaa muutamassa päivässä, mutta eipä näy! :( Onko muille käynyt samoin, ja onko kuinka moni lopulta tullut raskaaksi näiden keltarauhashormoonien avulla?

Miehen kanssa ollaan kyllä aktiivisesti yritetty vauvaa, mutta eipä paljoo helpota kun näköjään ovulointia ei tapahdu ollenkaan. Nyt sain lähetteen lapsettomuuspolille, mutta jonot ovat kuulema todella pitkät. Lääkäri sanoi itsekin että yksityiseltä voisin saada aikaisemminkin apua, mutta yksityiset ovat niin hintavia että karvat nousee pystyyn jo ajatuksestakin. Onko teistä kukaan käyttänyt yksityisiä lääkäripalveluja juuri tähän lapsettomuus asiaan, ja oliko minkä hintaista?

Turhautunut fiilis vaan tulee, kun kaikki kaverit saa vauvoja ja sikiäävät tyyliin jo katseesta, ja itsellä on tämmöinen tilanne :( Toki oon onnellinen kaikkien odottavien puolesta, mutta itsellä vaan tuntuu olevan vähän kivinen tie edessä. Tiedän myös että monet yrittävät vuosikausia tuloksetta, ja eihän itsellään vielä kauan tuota yritystä takana ole, mutta kyllä tänne huusholliin olisi yksi perheenjäsen ihan tervetullut! :)

Kiitoksia jo etukäteen vastauksistanne, kaikki tieto ja apu on tervetullutta! :)

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
28.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme mieheni kanssa kohta jo vuoden yrittänyt lasta. Olemme nuoria vähän yli parikymppisiä. Söin pillereitä n 7vuotta kunnes jätin ne pois koska eivät sopineet minulle. Sen jälkeen käytimme ehkäisynä kondomia. Vuosi sitten aloimme yrittää lasta mutta sitä vain ei ole kuulunut. Ennenkuin aloimme yrittämään lasta, munasarjani ultrattiin ja sanottiin että hieman pco tyyppiset ovat. Kun jo silloin kyselin lääkäriltä mahd lapsettomuutta(joka on aina ollut pahin painajaiseni) hän sanoi ettei rakkuloiden pitäisi vaikuttaa koska niitä on niin vähän. Kiertoni on säännöllinen mutta hieman lyhyt, vain 20-22. Minulla ei ole mitään tietoa siitä ovuloinko ollenkaan. Jossain kierron puolivälissä minulla on ovulaatio oireita; rinnat kipeytyvät, valkovuoto vähenee, ja munasarjoissa tunnen nippailuja. Ovulaatiotestejä tein joku aika sitten yhden kierron mutta koska elämäni alkoi pyöriä ovulaation ympärilllä niin paljon että päivätyöstänikään ei tullut mitään niin lopetin kyseisten testien tekemisen. ...joten missä vika ja miten tiedän ovuloinko ollenkaa?? Onko täälä ketään kohtalotoveria? Tietääkö kukaan kuinka kauan keskimäärin menee että tärppää? ja onko kellään ideoita/poppakonsteja jotta tärppäisi paremmin? greippi mehua juon, syön foolihappoa ja b-vitamiinia mutta onko muita konsteja joilla vois parantaa hedelmällisyyttä?

Ihan kamalaa kun aina joutuu pettymään joten ymmärrän teidän tuskan ihan täysin.Joskus musta tutuu että sekoan täysin ajatusteni kanssa :/

Vierailija
2/2 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka!

Mua kans kiinnostais kokemukset keltarauhashormonin vaikutuksesta raskautumismahdollisuuksiin kun kyseessä pco? Onko kokemuksia kellään?

Itselläni todettiin juuri PCO ja vasta ensimmäinen yrityskerta menossa ja parin päivän päästä alotan ensimmäisen kuurin teroluteja. Mulla vuoto on tullut tiheään ja ajoittain runsaana, tarkoitus olisi siis keltarauhashormonilla tasoittaa kiertoa. Vaikka eka yritys onkin menossa niin jotenkin vaan aavistan sen, että tässä vauvaprojektissa tulee kestämään kauan.. En koskaan osannut oikeasti ajatella, että lasta ei tulisikaan helpolla kun yritys aloitetaan, vaikka tiesinkin että äitini on aikoinaan joutunut käymään läpi lapsettomuushoitoja ennen kuin isosiskoni saatiin alulle. Tää on vaan niin ahistavaa, odottelu, epätietoisuus ja kaikki ajatukset mitä niihin liittyy.. Pitäis osata ottaa rauhassa päivä kerrallaan ja olla stressaamatta!! Meillä nyt edessä puoli vuotta yritystä ja jos sinä aikana ei tärppää, saadaan lähete lapsettomuuspolille. En tullutkaan ajatelleeksi että sinnekin on jonot, eli koko juttu venyy senkin takia helposti.

Tulipas jotenkin ahdistava viesti näpyteltyä.. Joka tapauksessa kaikille onnea yritykseen ja toimikaa omalta osaltanne ripeästi jos lapsettomuusongelmia tulee eteen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan seitsemän