Aiotteko jäädä hoitovapaalle?
Mietin jo äitiysloman jälkeistä aikaa ja nyt tuntuu siltä, että jos luotettavaa hoitopaikkaa ei löydy niin en ehkä raskisi jättää lasta vieraan ihmisen hoitoon? Oletteko te jääneet hoitovapaalle suoraan äitiysloman jälkeen vai myöhemmin ja kuinka pitkäksi aikaa?
Kommentit (10)
oli 1,5v ja mies jatkoi siitä vielä puoli vuotta eteenpäin. Seuraavan kanssa emme rahallisista syistä voi olla kuin max. pari kuukautta ja sitten on pakko viedä hoitoon.
sitten olemmat vuoden osittaisella hoitovapaalla, ja olen jatkanut osittaisella jo vuosia, kohta loppuu oikeus siihen.
Kannatan.
Olin äitiysloman jälkeen 2kk hoitovapaalla koska en halunnun mennä heinäkuussa töihin. Lapsi meni hoitoon kun oli 13kk.
Yhtään ei ole jäänyt harmittamaan, ei ollut minua varten tuo kotona olo. Tämä äiti voi paljon paremmin kun käy töissä.
Lapsesta viis, kunhan äiti saa olla möllöttää kuten haluaa... Ja isää ei tietty ole mailla halmeilla.
hoitovapaalle vuodeksi, siihen 2:det kesälomat päälle. IHANAA! Töihin vasta alkutalvella 2012.
Mä en voi sanoa muiden lasten puolesta, mutta omaani en raskisi nyt viedä vielä hoitoon:)
Osallistun talouteemme joka pennilläni, mutta toki mies nyt maksaa enemmän. Meillä talolainaa 250 000 jäljellä (jonka erää nyt pienennetiin). Ihan ok pärjätään, itse en ostele mitään itselleni, vain ruuat ja tarpeet arkeen. Ihanaa olla kotona lapsen kanssa!
Kyllä oli ja on isä mailla ja halmeilla :).
Mikä sopii yhdelle perheelle ei sovi toiselle, turha näistä kiistellä.
heti vanhempainvapaan perään. mies työtön eli myös kotona. ollaan ihan kituköyhiä mutta säästöillä ja mun lomapalkalla ja -rahoilla elellään jonkin aikaa. Olen ilmottanu töihin olevani kotona ainaki siihen että lapsi 2v3kk, ehkä jopa siihen ku 3v. Mä en raaski viedä pientä hoitoon, ja nautin hirveesti kotiäiteydestä ja lapseni seurasta. Olen ollu töissä 16 vuotiaasta eli 20v.
Ja muutaman kuukauden kuluttua jo uudestaan äitiyslomalla. Aion jäädä vielä toisenkin kanssa (siis molempien) kotiin hoitamaan, en vielä tiedä kuinka pitkääksi aikaa. Esikoinen on nyt 10 kk, en olisi pystynyt millään viemään hoitoon, ja ihan minusta kiinni, tyttö olisi varmaan pärjännytkin mutta äidillä olisi kauhea ikävä! Etenkin kun olen pienipalkkaisessa työssä, ei tuntunut järkevältä lähteä töihin kun muutenkin pärjätään.
Me harkittiin raskausaikana aika tarkkaan rahajuttuja, ja päädyttiin muuttamaan aso- asuntoon eikä otettu isoa lainaa. Nyt voidaan elellä aika rennosti kun tulot riittää ihan hyvin menoihin ja vähän saa säästettyäkin ilman että tarvitsee joka pennistä stressata. Mietitään sitä omaa asuntoa sitten myöhemmin jos tarve tulee, nyt ei ainakaan ole mihinkään kiire.
Jaoimme vanhempain- ja hoitovapaat molemmilla kerroilla ja sitten meillä oli kotona hoitaja vielä vuoden.
Ei vauva kuulu päivähoitoon.