Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Etsikkoaikako?

Vierailija
23.07.2011 |

Vai miten se nyt ilmaistiin...?

Olen nainen, joka ei ole koko elämänsä aikana uskonut mihinkään hengelliseen, yliluonnolliseen tms. Siis olen ollut täysi skeptikko, ja esim. ev.lut. mielessä Jumalaan uskominen on tuntunut minusta lähinnä naurettavalta ja ihmisen omalta heikkoudelta. Ikää on nyt kertynyt 31 vuotta.

Viime kuukaudet, tai voisiko jo puhua vuodesta tai parista, olen etsinyt jotakin, mutta mitä, syvällisempää sisältöä elämääni, ja ns. rauhaa.

Yllätyksekseni olen hakeutunut seuraamaan erinäisiä uskovaisten sivuja, ja jollakin tavalla olen saanut niiden lukemisesta rauhaa mielelleni.

Mutta kaikesta huolimatta en edelleenkään usko Jumalaan tms.

Mutta silti, tarpeeni vain kasvaa, ja tuntuu että elämäni menee päivä päivältä enemmän vain solmuun, ja väkisinkin olen alkanut miettimään, olisiko nämä tapahtuneet elämässäni merkkejä jne. väärästä suunnastani.

Siis kuulostaa todella hullulta, tiedän!!!

Sitten tuli yht`äkkiä mieleen, että joskus vuosia sitten luin tällä palstalla, kun joku puhui termistä "etsikkoaika", ja rupesin miettimään, käynkö siis jotakin tämän kaltaista läpi.

Hyvin sekavat olotilat!

Mihinkään en usko, vaikka kuinka sopukoistani yritän ajatella asiaa mahdollisena ja mahdollisuutena, mutta silti jollakin tavalla haluaisin jotakin sellaista, ja jokin minua vetää esim. lukemaan näitä kyseisiä nettisivuja.

Outoa.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
23.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että tulee tunne, että tästä maailmasta tai elämästä puuttuu juuri se jokin, mikä löytyy sitten sieltä uskosta. Ja kun sen oivaltaa, tajuaa, ettei se voi löytyä mistään muualta.

Silloin moni asia muuttuu ajatusmaailmassasi. Alat arvostaa eri asioita kuin ennen ehkä.

En osaa sanoa, Sanokoot joku, joka tietää paremmin, mutta näin minulla.

eka vastannut

Vierailija
2/7 |
23.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin oli uskovaisen kaverin mukaan etsikkoaika tuossa aiemmin. Kesti viitisen vuotta, sitten se meni ohi eikä minusta tullut uskovaista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
23.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

etsit voi saavuttaa monella tavalla, ja samaan tilaan päästä esim. jonkin uskonnon tai vaikkapa zen-buddhismin ja meditaation kautta. Itse uskon että kyse on loppujen lopuksi aivokemioista, mutta kyllähän kaikille olisi hyvä löytää mielenrauha, itse uskon meditaatioon. Kaikkihan ne on vähän sellaista itsesuggestiota.

Vierailija
4/7 |
23.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumala kutsuu jokaista ihmistä, kutakin tavallaan ja aikanaan.

Ota vaari tuosta kutsusta.

Vierailija
5/7 |
23.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin on sellainen ollut jo pari vuotta.

Vierailija
6/7 |
23.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuten tarkoittaa?

ap

Vierailija
7/7 |
23.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kahdeksan