Millä tavalla olet kertonut lapsillesi Norjan tapahtumista?
Kommentit (14)
ja näkevät jutut kun surffailevat netissä.
Meillä teini-ikäisiä. Jos olisi pikkulapsia jättäisin kertomatta. Televisio pysyisi kiinni uutisten aikana lähipäivinä.
Eivät ole nähneet otsikoita tai uutisia, jos näkevät niin puhutaan sitten.
Muuten en näe syytä kertoakaan.
mun isäni (olen 13 v) kertoi mulle muutama tunti sitte. Varmaan enimmäkseen sen takii, et katon kauheesti kauhareita, ja se haluaa tehdä mut vaikuttuneeks siitä, kuinka hirveitä asioita maapallolla tapahtuu ://
Miten kouluikäinen voi olla tällaisesta tietämättä? Eikö heitä yhtään kiinnosta maailmanmeno?
On 3v joten ei ole mielestäni mitään tarvetta kertoa.
Hän lukee itse sanomalehteä, joten kerroin asiasta varovasti ja sanoin ettei kannata ehkä lukea tänään lehteä kun on niin kurjia uutisia siinä.
Totesi vain että Okei, ja jätti lukematta lehden. ei ollut kiinnostunut asiasta enempää.
eilen ei uutisia katsottu ja tänään ei siis olla vielä puhuttu. Eli maailmanmeno ei kiinnosta, jollei ole joka päivä töllön tai koneen ääressä?
seitsemän vuotiaalle kerrottiin faktat.
Reagtoi: jaa
ei asiaa sen enempää retosteltu
eilen automatkalla uutisia kuulikin, mutta tänä aamunahan vasta koko kauheus alkoi selvitä.
Ei tuon ikäiseltä tällainen uutinen pääse ohi menemään.
Sitten taivasteltiin. Lapsi 12 v.
olivat järkyttyneitä ja ihmeissään ja asiasta on keskusteltu. Lapset teinejä.
tietää tapahtumasta -- osaa lukea, ja lööpit kyllä hyppäävät silmille kun käydään vaikka ruokakaupassa. Mutta kerrottiin simppelisti ja lähinnä siitä pommirajähdyksestä, joka voi olla enemmän vahinko tai onnettomuus, jätettiin saaren jahtaamistapahtumat vähemmälle...
Lapsi 11-vuotias. Ei hänen maailmaansa pidä sotkea kaikilla hullujen teoilla.