Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

LAPSET EI SYO KUN OLEN PAIKALLA

Vierailija
23.07.2011 |

Moi!

Onkohan kellaan neuvoja seuraavanlaiseen tilanteeseen: lapseni 3v ja 1,5 v eivat syo kunnolla kun olen paikalla vaan leikkivat vain ruokapoydassa ja vinkuvat esim, etta massu taynna vaikka eivat ole viela edes aloittaneet ruokaa. Tama tapahtuu vain silloin kun mina (siis aiti) syon heidan kanssaan. Syon lasten kanssa aamupalan ja illallisen joka paiva, paivaruuan he syovat lastenhoitajan kanssan ja syovat silloin aina hyvin. Jos joku muu (esim lastenhoitaja tai lasten isa) syo aamupalan tai illallisen lasten kanssa he syovat hyvin ja tottelevaisesti kaiken. Kiukuttelevat vain minun kanssani. Aamupala poydassa vietetaan joka aamu vahintaan 1 tunti, tana aamuna puolitoista eika toinen silti syonyt. Olen kokeillut kaikenlaista, rankaisemista, palkitsemista, poistoa poydasta ja ruuattajattamista seuraavaan ateriaan saakka jne. Mikaan ei auta. Inhottaa aloittaa joka aamu silla etta huudan tunnin naama punaisena lapsille.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
23.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat huutaa irl myös (naama punaisena).

Vierailija
2/8 |
23.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sama juttu huonosti syövän 1,5 vuotiaan kanssa. Yritän olla mahdollisimman rauhallinen ruokailutilanteissa, mutta jännitän sitä jo etukäteen tuleeko yhtään murusta menemän. Mietin jopa lapsen päivähoitoon siirtämistä asian vuoksi. Kun isompi porukka on koolla ja vaikka olisin mukana lapsi syö paremmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
23.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä muakin jännittäisi syödän noin ruman akan edessä

Vierailija
4/8 |
23.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meilla ei lapset varsinaisesti ole huonosti syovia, molemmat isokoisia ja painokayrien ylapuolella jo syntymastaan, mutta syominen on vaan kauheen tyon ja tuskan takana.

Vierailija
5/8 |
23.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ennen tanne keskustelupalstalle kirjoittanut ja kuvittelin, etta taalla olisi aikuisten ihmisten asiallisia kommentteja, mutta nakojaan nama idiootit suomalaiset alypaat terrorisoivat tasapuolisesti kaikkia netin keskustelupalstoja

Vierailija
6/8 |
23.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eivät syö, meillä poistutaan pöydästä ja odotetaan seuraavaa ateriaa. Välillä ei saa välipaloja. Ei ole montaa kertaa tarvinnut pöydästä poistaa. Minä en alennu kerjäämään enkä myöskään huuda. Siitä ei ole mitään hyötyä.

Ilmeisesti olet lapsillesi enemmän läsnä ja turvallinen, kun uskaltavat kanssasi kokeilla rajojaan.

Vierailija
7/8 |
23.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että saavat sitä parhaiten temppuilemalla ruokapöydässä.

Kiinnitä mahdollisimman vähän huomiota lasten syömisiin. Jos he eivät syö, niin korjaa eleettömästi ruoka pois sopivan ajan kuluttua ja totea mahdollisimman lyhyesti, että seuraavan kerran ruokaa saa seuraavalla aterialla. Älä tee tästä mitään numeroa, vaan varoita vain kerran,e ttä kohta ruoka korjataan pois ja tee se sen jälkeen. Jos kerran lapset ovat kasvaneet hyvin, heille on tuskin suurtakaan vahinkoa siitä, vaikka ruoka jäisi pari kertaa syömättä.

Sen sijaan anna lapsille mahdollisimman paljon huomiota sellaisissa tilanteissa, jotka eivät liity lainkaan syömiseen tai ruokapöytään.

Vierailija
8/8 |
23.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vinkeista. Taidan kokeilla ihan vaan tiukkaa linjaa ja poydasta pois jos ei huvita syoda. Toivottavasti auttaa. Tanakin aamuna lapset kylla istuivat puolitoista tuntia poydassa ihan keskenaan ja kavin vain valilla komentamassa, joten eivat saaneet kovinkaan paljon huomiota kylla kayttaytymisellaan. Mutta yritan olla jatkossa tiukkana. Katsotaan mita tapahtuu