rintasyöpäinenkö
Olen 28v. nuori nainen. Löydettiin vasemmasta rinnasta tietokonekuvauksessa kasvain. Ensin epäilivät hyvänlaatuiseksi,mutta ultran perusteella sanoi heti että kasvain.
Odotin 2 vko:a pääsin mammografiaan joka oli eilen.
Pelottaa kovin, olen vuosi sitten käynyt lääkärillä valittamassa outoja tuntemuksia rinnoissa,kipuiluja; ei tutkinut mitenkään vaan sanoi ettei noin nuorella VOI OLLA RINTASYÖPÄÄ.
Siitä pian vuosi. Nyt olen laihtunut 6,5 kiloa, alle kuukaudessa. Voimaton olo , en jaksa kauaa olla pystyssä, vaan lepään ja nukun pitkin päivää.
Olisiko kohtalotoveria, tai ketään kenen kanssa keskustella?
Solunäytteeseen on harmillisesti aikaa yli 2 vkoa vielä...
Rintakipuja on melkein jatkuvassti.
Kommentit (2)
Ja käy tutustumassa rintasyöpäyhdistyksen nettisivuille, siellä myös aktiivinen keskustelupalsta.
t. rintasyöpää sairastavan ystävä
Saisit vastauksen nopeammin. Tulosten odottaminen on p...seestä. Tiedän kokemuksesta, valitettavasti.
Kasvaimia on monenlaisia, kaikki ei välttämättä ole pahanlaatuisia. Nopea hoito on kuitenkin tärkeää. Ota yhteyttä tukiryhmään. Sieltä voit saada tietoa samassa tilanteessa olevista. Netistäkin löydät tietoa ryhmistä tai sitten syöpätautien poliklinikalta Helsingistä.
Ihmettelen kovasti lääkärin juttuja ettei alle kolmekymppisellä voi olla syöpää. Se ei yksinkertaisesti ole totta. Tutkimatta jättäminen tuolla perusteella on mielestäni hoitovirhe, jonka veisin eteen päin.
Olen pahoillani että joudut käymään tämän läpi. Voimia sinulle ja toivotaan että kaikki menee hyvin!!