Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Osako joku rauhoita minua?:( raskaus+alkoholi

Vierailija
21.07.2011 |

Join ennen rv4, melko paljon. Join 3vuotta eron jälkeen runsasti. Nyt raskaana. Olenko aiheuttanut lapselle Fas, Fae, sydänsairauksia?

Jos äiti on käyttänyt runsasti alkoholia ennen raskaaksi tulemista+alkuraskaudessa runsasti? Onko vauva pillalla?

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
23.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

? ....

ap

Vierailija
22/42 |
23.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että siinä ei välttämättä näy yhtään mitään outoa. Kaikki voi olla kunnossa ja kun syntyy ei olekaan, yhtä lailla on näitä joilla ultran mukaan epäilty jotain vammaa ei kun syntyy onkin terve. Takuuta terveydestä ei saa ja tämä on fakta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
23.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kaikki on ok. Eli ei ole vaikutusta alkioon. Tämä siis tarkoittaa että on hoksannut menkkojen perusteella olevansa raskaana...

Eli niin kauan kuin mä en tiedä jotain asiaa,sitä ei ole olemassakaan.??????

Vierailija
24/42 |
23.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa aikamoiset myrkyt syödä, että jotain tapahtuisi ja silloin yleensä keskenmeno. Sikiön sydänkin alkaa sykkiä vasta rv6.

Vierailija
25/42 |
23.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kaikki on ok. Eli ei ole vaikutusta alkioon. Tämä siis tarkoittaa että on hoksannut menkkojen perusteella olevansa raskaana...

Eli niin kauan kuin mä en tiedä jotain asiaa,sitä ei ole olemassakaan.??????

Vierailija
26/42 |
23.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten mä jatkan, jos en saa edes ultrasta mielenrauhan

Vierailija
27/42 |
23.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

äidin nauttimat aineet.

Vierailija
28/42 |
23.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä kysele täällä asiasta, ota yhteyttä teratologiseen palveluun ja neuvolalääkäriin. Et saa täältä kaipaamaasi vastausta.

Vierailija
29/42 |
23.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meinaat stressata muusta (esim vauvan liikkeistä, omasta syömisestäsi raskaana, jne)? Ja tiedäthän että äidin stressikin on pahasta vauvalle?? Nyt rauhoitut! Jos siellä nyt jo olisi pahasti jotain vialla niin kyllä se kesken menisi!

Vauvan saanti on loppujen lopuksi ihan arpapeliä.. Ei sitä lopputulosta voi ikinä ennustaa!

mutta keskityt nyt vaan omaan ja vauvan hyvinvointiin ja toivot parasta niinkuin muutkin raskaana olevat :)

Vierailija
30/42 |
23.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikket olisi juonut pisaraakaan, vauvallasi voisi olla jotain pielessä, ei sitä koskaan voi tietää 100% varmuudella. Mutta ennen raskautta jumisillasi ei ole merkitystä sikiöön, ainoastaan sinun omaan kuntoosi ja vointiisi. On totta että vauvan täkreät elimet muodostuvat alkuraskauden aikaan ja ovat silloin herkästi vahingoitettavissa esim. lääkkeillä tai alkoholilla, mutta yleensä se tarvotsee sitten aktiivisempaa juomista.

Juttele neuvolassa tai lääkärillä asiasta, he ovat ammattilaisia ja osaavat kertoa sinulle faktoja. täällä monilla on vääriä oletuksia "tietoina" ja se lisää vain tuskaasi.

Vierailija
31/42 |
23.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun tietääkseni pitäis tulla mitään eli sillon ku normimenkat muutenki ois alkanu:)

Vierailija
32/42 |
24.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos sen otan

Vierailija
33/42 |
24.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

....

Vierailija
34/42 |
24.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

huolestuttaako sinua saada mahdollisesti vammainen lapsi juomisesi takia, vai ylipäänsä saada vammainen lapsi? Todennäköisesti et ole juomisellasi aiheuttanut alkiolle haittaa, mutta oletko ajatellut että mitä tahansa muuta vammaa ja vikaa voi lapsella silti olla? Olisitko sujut sen kanssa, niin kauan kun et ole itse sitä aiheuttanut? Rakenneultrassa katsotaan sydän aika tarkasti läpi, ei sitä tarvitse erikseen pyytää.

Vierailija
35/42 |
24.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
36/42 |
21.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse myös join ja poltin paljon alkuraskauden aikana, tietämättä että olin raskaana. Myös ennen raskautta vietin melko railakasta elämää alkoholin ja tupakan kera. Rv4 tein testin ja shokki oli melkoinen... plussan tultua loppui tupakonti ja alkoholin juonti. Nyt minulla on 2,5kk vanha tyttövauva joka on täysin terve!! en usko että noin alussa raskautta olet saanut tehtyä mitään pahaa lapsellesi.

Vierailija
37/42 |
21.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis jos ei ole tosi pahaa vammaa saanut vauva.

Alkoholi vaikuttaa lapsen keskittymiskykyyn ja usein vasta isompana tulee esiin keskittymishäiriöitä. Turvallista rajaa alkoholin käytölle ei ole. Viikkosi kuitenkin niin vähäiset, että tuskimpa olet mitään suurempaa ehtinyt lapsellesi aiheuttaa. Nauti raskaudestasi äläkä murehdi.

Vierailija
38/42 |
21.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko näin?

Vierailija
39/42 |
21.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

....

Vierailija
40/42 |
21.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan VOI tulla ihan mitä vaan vikoja ja sairauksia, mutta ei se tarkoita, että niitä automaattisesti tulisi. Ainoastaan sinä tulet hulluksi, jos tota meinaat stressata koko raskauden ajan.

Joskus olen kuullut sanottavan, ettei vahinkoa aiheudu niin kauan kun ei tiedä olevansa raskaana. Poislukien siis nämä "menin mahakivun takia lääkäriin - olin 7. kuulla" -tapaukset..