Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tää korkokenkäjuttu on taas niitä asioita mitä ei vaan tajua

Vierailija
20.07.2011 |

Terveydelliset syyt ymmärrän, mutta moni joka voisi korkkareita käyttää, niin ostaa kyllä juhliin kauniita ja kalliita mekkoja, mutta koko olemus lässähtää kun jalassa on 1-2 cm koroilla olevat kengät. mekko näyttää aivan erilaiselta korkojen kanssa kuin ilman.

Ta kai tämä on taas tätä suomalaisten mukavuuden halua, ihan sama miltä näyttää kunhan on mukavaa ja tasa-arvoista miesten kanssa =)

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
20.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin tennarit jalassa hame päällä sovittamassa paitoja. Näytin niin tantalta että en voinut ostaa mitään.

Vierailija
2/39 |
20.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokeilemaan juhlamekkoa, niin ei siitä edes saa mitään käsitystä miltä se näyttää kun seisoo paljainjaloin. Pakko ottaa aina korkkarit mukaan ja laittaa sovituskopissa jalkaan, niin johan näyttää mekkokin joltain. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
20.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En siis käytä, kun en osaa niillä kävellä, maksimissaan just ne parin sentin korot menee ja olen just pian 40v, ehkä olisi jo aika opetella näyttämään naiselta?

Vierailija
4/39 |
20.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sillä on tasa-arvon kanssa tekemistä? Minua inhottaa kengät joissa sattuu kävellä ja joilla kävely on hassua vaapottamista. Ei siinä ole miehillä mitään tekemistä, en koko ajan peilaa itseäni miehiin. Tosi kauheaa.

Vierailija
5/39 |
20.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sillä on tasa-arvon kanssa tekemistä? Minua inhottaa kengät joissa sattuu kävellä ja joilla kävely on hassua vaapottamista. Ei siinä ole miehillä mitään tekemistä, en koko ajan peilaa itseäni miehiin. Tosi kauheaa.

eli vetoavat siihen, että ei miesten takia pidä niitä. Jestas, en minäkään miesten takia niitä pidä. Hyvät kengät ei satu jalassa ja ei se kävely mitään vaapottamista ole, kun sen osaa =)

Vierailija
6/39 |
20.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

n. 5-7 cm, koska inhoan sitä että loppuillasta jalat ovat kipeät korkeammilla. Ei mitkään päkiätyynytkään auta sellaiseen. Ja särkylääkkeitä en mielellään kenkien takia käytä vaikka niinkin on neuvottu. Jos se olemus nyt siitä niin pahasti lässähtää niin ei voi mitään. Itse kyllä tunnen oloni kauniiksi.

Toisaalta en periaatteestakaan halua käyttää tuon korkeampia korkoja. Ne ovat paitsi kivuliaat, myös vääristävät askellusta ja rajoittavat liikkumista. Kuin hengen salpaavat korsetit entisaikoina. Miksi ihmeessä kahlitsisin itseni vain siksi, että se on miesten silmissä seksikkäämpää? Matalat korot saavat oman oloni kauniiksi, se riittää.

Vierailija
7/39 |
20.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sillä on tasa-arvon kanssa tekemistä? Minua inhottaa kengät joissa sattuu kävellä ja joilla kävely on hassua vaapottamista.

mulla on nyt 5 cm korot, korkeampia en osaa käyttää. Nuokin muuttaa ryhtiä jo kummasti!

Vierailija
8/39 |
20.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä kahlitsisin itseni vain siksi, että se on miesten silmissä seksikkäämpää?

Siksi, että seksikkäänä saat valita itse miehesi suuremmasta joukosta, eikä tarvitse tyytyä muiden jämiin.

Vierailija
9/39 |
20.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ehdottomasti sitä mieltä, että mielummin kävelee tennareissa, kun vaappuu korkkareissa. Korkkareilla käveleminen näyttää niin kauheelta, jos sitä ei osaa :p

Itseäni tosin nuorempana harmitti, kun olen aloittanut korkkareilla kävelyn jotain 12 vuotinaanaa (ensin vain juhlissa ja sitten muutaman vuoden päästä muutenkin) ja minut leimattiin siitä syystä huoraksi. Äikkiä siinä tulee sellanen olo, että ei ainakaan kannata poiketa massasta. Jotenkin säälittää sellainen suomalainen kulttuuri jossa kaikki mitä itse ei osata, on noloa ja huono/väärin.

Vierailija
10/39 |
20.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä niitäkään tajua joilla korot uimarannalla ja leikkipuistossa ja mustikkametsässä 'koska muuten ei tunne olevansa nainen'.

Vierailija
11/39 |
20.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi, että seksikkäänä saat valita itse miehesi suuremmasta joukosta, eikä tarvitse tyytyä muiden jämiin.

ajattelee näin?!

Vierailija
12/39 |
20.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että niillä voisi juosta vaikka maratonin.

Kuitenkin kenkien suunnittelijat, muotilehtien toimittajat yms. myöntävät kerta toisensa jälkeen, että geelipohjallisten jne. tuoma mukavuus on lähinnä marginaalista, koska päkiään kohdistuu niin valtava paine.

Itse käytän juhlissa max. 7 sentin korkoja - kumma kyllä, juhlamekot näyttävät hyviltä päälläni myös paljain jaloin. ;) Jos olen tilanteessa, jossa liikun muutenkin kuin sipsutellen, vedän jalkaani tasapohjaiset kengät. En halua joutua miettimään liikkumismahdollisuuksia kenkävalinnan vuoksi.

Vierailija
13/39 |
20.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä kahlitsisin itseni vain siksi, että se on miesten silmissä seksikkäämpää?

Minä ja aviomieheni valitsimme toisemme parikymppisinä, jolloin käytin enimmäkseen farkkuja ja t-paitaa. Muun muassa silloin kun hän tapasi minut ensimmäistä kertaa. Liittomme on onnellinen, hän on oikea unelmamies. Ja hyvätuloinenkin vielä. ;) Hän taisi valita minut viehättävän luonteeni ja säkenöivön älyni takia, ei siksi että pyöritin pyllyäni korkokengissä. Mielestäni se on aika jees!

Vierailija
14/39 |
20.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin klompsotella polvet koukussa korkkareilla, joilla ei osaa kävellä. Näitä näkee rippi- ja ylioppilasjuhlissa nuorilla, en ymmärrä millainen äiti antaa lapsensa lähteä juhliin sen näköisenä. Ehkä joku tällainen kuin ap, jonka mielestä korkkarit on jotain tosi hienoa.

Vierailija
15/39 |
20.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole kuullut tätä tasa-arvojuttua. Ihanko tosi joku on sanonut, ettei pidä korkkareita tasa-arvon vuoksi?

eli vetoavat siihen, että ei miesten takia pidä niitä. Jestas, en minäkään miesten takia niitä pidä. Hyvät kengät ei satu jalassa ja ei se kävely mitään vaapottamista ole, kun sen osaa =)

Vierailija
16/39 |
20.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveydelliset syyt ymmärrän, mutta moni joka voisi korkkareita käyttää, niin ostaa kyllä juhliin kauniita ja kalliita mekkoja, mutta koko olemus lässähtää kun jalassa on 1-2 cm koroilla olevat kengät. mekko näyttää aivan erilaiselta korkojen kanssa kuin ilman.

Ta kai tämä on taas tätä suomalaisten mukavuuden halua, ihan sama miltä näyttää kunhan on mukavaa ja tasa-arvoista miesten kanssa =)

Kyllä pitkä ihminen näyttää hyvältä se kolttu päällä, vaikka olisikin vaikka ballerinat jalassa.

Kaikki eivät sitäpaitsi osaa kävellä niillä korkkareilla, vaikka itse luulisivatki niin. Usein olen nähnyt naisten kävelevän ryhti kumarassa ja laahaavan jalkojaan (varsinkin vanhemmat naiset) tai sitten koukistetaan polvia liikaa tai sitten leikitää natsimarssia kun ollaan kuultu että polvien pitäisi olla suorat.

Ja itse olen pitkä jo luonnostaan joten en tarvitse korkokenkiä. lisäksi korkokenkien päivittäinen käyttö altistaa vaivaisenluille, sekä huonontaa jalkojen kunnon ennenaikaisesti.

Ymmärrän kyllä 170cm ja alle olevien naisten korkokenkien käytön (eli egon pönkitystarpeen), mutta esim. ballerinoja on todella kauniin näköisiä.

Ei meidän pitkien tarvitse näyttää miltään pilvenpiirtäjiltä jos emme halua.

Vierailija
17/39 |
20.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin klompsotella polvet koukussa korkkareilla, joilla ei osaa kävellä. Näitä näkee rippi- ja ylioppilasjuhlissa nuorilla, en ymmärrä millainen äiti antaa lapsensa lähteä juhliin sen näköisenä. Ehkä joku tällainen kuin ap, jonka mielestä korkkarit on jotain tosi hienoa.

Vierailija
18/39 |
20.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole kuullut tätä tasa-arvojuttua. Ihanko tosi joku on sanonut, ettei pidä korkkareita tasa-arvon vuoksi?

en minäkään ole kuullut! Tämä on kyllä älyttömin pointti korkokenkien puolustamisessa, mitä olen kuullut.

Vierailija
19/39 |
20.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä harkinnut että opettelisin. Mutta korkeakorkoiset kengät vain tuntuvat epämukavilta jaloissa kun on 40 vuotta kävellyt matalilla. Eipä kyllä oile mitään jalkaterävaivojakaan niin kuin monilla korkkareilla kävelleillä

Vierailija
20/39 |
20.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin paremmalta näyttää, kun on sitten järkevät kengät jalassa.

Itse en ainakaan tajua, että miten niillä on edes tarkoitus kävellä, en keksi mitään keinoa ottaa normaaleja askelia niiden kanssa, vaikka kyllä näen kaduilla, että jotkut siihen pystyvät. Sellainen 5-6 senttiä on jo äärirajoilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kolme