Apua! Emme millään keksi Oton veljelle nimeä, auttaisitteko?
Pitäisi olla samaan aikaan perinteinen suomalainen mutta myös kansainvälinen, tai ainakin "helppo" muillakin kielillä. Toisiksi nimiksi olemme päättäneet antaa nimet Lauri ja Johannes, mutta etunimi puuttuu siis vielä... Apua, pliiiiiis!
Kommentit (31)
Leevi
Henri
Jesse
Julius
Rasmus
Topias
Kansainvälinen, mutta yleisessä käytössä suomessakin ja nimipäiväkin löytyy kalenterista toukokuussa...
Tämä varmaan mahtuu kriteereihin. Minkälaista kansainvälisyyttä kaipaatte, Ruosista Saksaan tuo lausutaan erilailla kun esim englanniksi?
Aleksander /Aleksanteri
Alex
Jakob
Kristian
Benjami
Samuel
Lukas
Aaron
Tämä varmaan mahtuu kriteereihin. Minkälaista kansainvälisyyttä kaipaatte, Ruosista Saksaan tuo lausutaan erilailla kun esim englanniksi?
ts. vaikka pidämme nimestä Mikael, emme halua sitä antaa, sama ongelma esim. Aleksanterin ja Kristianin kanssa. Ja jos nimi on "vain" suomalainen, sen olisi silti hyvä olla tunnistettavasti miehen nimi, esim. O- tai S-päätteinen.
Leo on harkinnassa mutta ei ehkä silti ole se "nappi"... Elmosta pitäisin minä, mutta mies ei.
Sen osaa ulkomaalainenkin sanoa. :)
Tai Harri?
Itse tykkään myös Ahdista, Sisusta ja Otsosta.
Max on mun uusia lempparinimiä, en tykännyt ennen mutta mitä on pari Maxia livenä nähnyt tarhoissa niin sopii passelisti, Alex ei ole minusta suomalainen nimi. Aleksi sen pitäisi silloin olla, lempparina voi sanoa Alex..