Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaikki kokeiltu suonenvetoon :-( Vinkkejä?

01.11.2005 |

Öisin itken ja nousen kävelemään vähän väliä, kun jalkakrampit on niin kovia. Onkohan minulla kohtalotovereita?

Lääkäri " määräsi" vain kalsiumia ja magnesiumia. Ne eivät tunnu auttavan. Jumppailen ja venyttelen jalkoja iltaisin, ja päivän aikana juon vettä toosi paljon. Yritän yöllä pitää jalat niin lämpiminä kuin vain siedän. (Vaikea nukkua, jos varpaita kuumottaa.)

Onko jollain jotain terveyskaupasta tms. hankittuja säärystimiä? Kutittavatko ne herkkää ihoa?

Onko enää mitään muita konsteja?

Kiitos avusta!

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
01.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä sama ongelma plus levottomat jalat. Herään yöllä siihen, että sääriluita " särkee" eikä mitenkään päin ole hyvä olla. Sitten jos yrittää pyöritellä nilkkoja ja " oikoa" varpaita iskee suonenveto...

Magnesiumia olen kans syönyt, ottanut kuuma-kylmä suihkuja jaloille illalla ennen nukkumaanmenoa, mies on kiitettävästi hieronut jalkapohjia ja sääriä, olen pitänyt pitkävartisia villasukkia jaloissa (jotka sitten yöllä on heitettävä pois kun nekin tuntuu pahalle) jne. Eräs raskaana ollut ystäväni suositteli vyöhyketerapiaa ja huomenna olen sinne sitten menossa, katsotaan auttaako. Kaikki keinot on kuitenkin kokeiltava, on senverran viheliäistä. Yöunet ovat tosi rikkonaiset.

Sen tiedän, että nämä vaivat loppuvat kuin seinään vauvan synnyttyä (ed. raskauksissa sama vaiva), mutta vielä olisi muutama viikko kärsittävä jo näiden kärsittyjen viikkojen lisäksi.

Tsemppiä sinulle, meitä kohtalotovereita on:)

Vierailija
2/6 |
01.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tuestasi!

Etsin vielä haulla keskusteluja ja löysinkin aika paljon. Ajattelin kokeilla jalkojen kohotusta. Se on vaan hankalaa siksi, että paras nukkumisasento olisi kyljellään. Viime yö oli minulla niin paha, että piti käydä lämmittämässä kaurapussi mikrossa ja sen yritin asetella säären päälle kipeimpään kohtaan.

Toivottavasti saat apua vyöhyketerapiasta!

Voimia viimeisiin viikkoihin!

Nikka rv 30

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
01.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

sain aikanaan nuhteet urheilevalta veljeltäni valittaessani pohje-kramppeja, että " neste ja suolatasapainohan siinä vaan on pielessä.."

Mulle auttoi silloin pelkästään nesteen- veden-huomattava lisääminen rutiiniin, mutta jos sekin on jo kokeiltu.. voihan se olla muutenkin pielessä...löytyisiköhän homeopatian puoleta apua?

Vierailija
4/6 |
01.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos viestistäsi. Siitä tulikin mieleeni, että jos juonkin jo liikaa vettä. Nyt kun muistelen, niin vaiva on tainnut olla pahempi ainakin joinakin sellaisina öinä, kun EN ole syönyt pop-cornia illalla. :-)

Taidankin kokeilla seuraavaksi iltaista pop-corn -annosta!

Vierailija
5/6 |
01.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ei ole vielä alkanut *peppar, peppar*

Nukuin myös jalat koholla. Se oli kyllä aikamoista releilyä loppuvaiheessa kun pystyin nukkumaan vain kyljelläni JA iso tyyny jalkojen alla. Ei ihme, että lonkat olivat jumissa...

Huomasin, että niina iltoina kun olin ollut saunassa ja/tai uimassa (kävin mammavesijumpassa) jalat olivat paljon paremmat. Johtuiko lämmöstä vai veden luomasta painottomuudesta, en tiedä.

Olen kärsinyt suonenvedon lisäksi levottomista jaloista ja niihin on auttanut jalkajumppa ennen nukkumaanmenoa (selälleen, jalat kohti kattoa, nilkkojen pyörittelyä ja venyttelyä) ja pahoina iltoina Ice Power jota olen hieronut sääriin ja sukat jalkaan.

Vierailija
6/6 |
01.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, unohtuikin mainita tuo jalkojen koholleen nostaminen. Se tuntuu minuakin helpottavan, mutta selällään olo on tosiaan välillä epämiellyttävä asento - riippuen mitenpäin vauva mahassa on. Vauveli vielä pyörii vaikka mitenkäpäin ja on yleensä poikittain.

Tuota Ice Poweria on meilläkin kaapissa, mutta en ole sitä raskauden aikana käyttänyt, kun muistelen, että joku lääkäri joskus aiempien raskauksien aikana sitä ei-suositellut. Siinä on kait jotakin aineita, jotka eivät olisi hyväksi raskauden aikana. En tiedä sitten. Mobilaattia erehdyin ed. raskaudessa laittamaan ja siitähän vasta nuhteet lääkäriltä sainkin eli Mobilat (samaten kuin Hirudoitfortet) on kiellettyjen listalla.

Tuo kylmä-kuuma-kylmä-kuuma vesisuihku on aikashyvä. Samaten kuin kävin kylpylässä polvia myöten kylmävesialtaassa - argh! että tuntui sietämättömältä, mutta kun sen jälkeen menin lämminvesialtaaseen niin olipa ihana tunne kintuissa.

terkkusin Vipeka rv 32 ja risat