Mä inhoan sitä kun kaikki automallit on vaan isompia ja isompia koko ajan!
Pitäisi ottaa työsuhdeauto, käytännössä kait joku farmari pitää ottaa, tyyliin Ford Focus / VW Golf Variant / Opel Astra / Rellu Megane farkku tms.
Ne on olleet ihan kivoja ja vielä siedettävän kokoisia farmareita, mutta nyt kun katsoo uusia malleja, niin alkaa niitten ulkomitat olla jo ihan järkyttäviä.
Siis en mä kerta kaikkiaan saa sellaisia laivoja enää käsiteltyä, ei se auta vaikka on ohjaustehosteet ja vaikka saisi parkkitutkankin, kun niiden koko on mitä on!
Parkkihallit on ahtaita ja pieniä monesti, ei niissä mahdu kääntelemään!
Minkä ihmeen takia automalleista pitää tehdä koko ajan isompia ja isompia ja isompia..
edes jotkut "pikkuautot" ei enää voi olla pieniä, esim. uusi Renault Clio on hämmästyttävän ison näköinen.
Kommentit (7)
ajaa kälyisellä ahtaalla pikkuautolla kun voi ajaa mukavalla ja tilavalla isommalla autolla.
Koska tilaa Suomessa on.
Euroopassakin pärjää hienosti yli viisimetrisellä maastoautolla -se tila pitää vaan ottaa jos ei sitä muuten löydy.
Meillä Renault Megane hatchback, kivan pieni kahdelle ihmiselle. Työautoksi kävisi yhdelle ihmiselle varmasti ja tavaraakin mahtuu.(Me jopa kuljetetaan takapenkillä kanin normaalikokoista häkkiä, ja hyvin menee... Mutta auto on silti näppärä käsitellä, kun itsekin olen pieni nainen ja en halua laivoja ajaa :D
talliin eivät enää mahdu nämä leveät ja pitkät autot. Tai mahtuu mutta autosta ei pääse ulos. Tämä koskee myös autohalleja.
Ihan turhan isoja autoja monella, kun autossa pääasiassa istuu yksi ihminen.
Ja parkkipaikat, ruudut ja hallit, on yhä vaan niille pikkuisille microille tehtyjä.
Missä on normaalikokoisten autojen parkkipaikka? Että edes auton oven saisi auki, kun sieltä autosta pois yrittää. Nyt pitää 20cm kolosta saada ulos itsensä ja tavaransa.
Mutta ensinnä meillä on kyllä perhettä, eli isommalle on tarvetta omastakin takaa.
Ja toisekseen - ei meillä töissä saa ottaa mitään pieniä! Niihin pitää mahtua tavaraa jos tarttee asiakkalle kuskata jotain vähän isompia tuotenäytteitä tms., ja toisekseen autoja saatetaan joskus kierrättää talon sisällä, ja ne pitäisi olla mahd. "kaikille käypäsiä", eli tuon pienemmät ei ainakaan yleensä käy kellekään.
Yleensähän siis ihmiset haluaa niin ison ja "hienon" kun vaan saa - paitsi minä...
Eli kaikki pienet on poislaskuista, valitettavasti myös hatchbackit.
Eikä sedanitkaan siis oikein käy, kun tavaratilaa pitää olla. Sitäpaitsi muotoilultaan inhoan niitä kun olen aina ajanut farkulla tai hatchbackilla; en osaa yhtään arvioida miten pitkälle sen sedanin perä menee, kun siinä se näkyy erilailla.
Ottaisin mielellään sellaisen pikkufarkun mitä nuo alemman keskiluokan perheautot oli vielä vajaa 5v. sitten, mutta kun ei ole! Siis ne samat mallit on uudistettu ja tehty kauheita tankkeja.
ap
Tyydy sitten sedaniin, eiköhän sillä pyörittele eri tavalla. Jos oikeasti tarvitset tilaa, niin sitten pitää ottaa iso auto. Toytota Corollan farkku-versio on ainakin ollut suht pieni.