Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

rv 14+3 ja ummetus

Vierailija
17.07.2011 |

Ummetusta jo ollut MONTA PÄIVÄÄ! Maha niin kovana, ettei yksinkertasesti mitään tule. Alkaa jo maha kipuilla ja olla tuskallinen olo. Mitä ihmettä teen, että maha alkaisi toimimaan! Myönnän että vettä on nykysib tullut hyvin vähän juotua. Vinkkejä kiitos!

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
18.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa magnesiamaitoa, maksaa muistaakseni kympin pullo. sitä on siellä jääkaapissa. auttaa myös närästykseen. mutta sitten kun se rupee toimiin niin vessa saa olla lähellä :) myös vehnäalkioluumu jugurtti a+plussa vai mikähän se oli, toimi myös. ei oikein muut toiminu mulla :)

Vierailija
2/14 |
18.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin luumuja pitää syödä useampia ainakin 6-7 että auttaa. Kyllästymisen jälkeen vaihdoin luumut apteekista saatavaan Levilaciin ja sitä tulikin käytettyä loppuraskaus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
18.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

juo paljon, LIIKU, ja vedä niitä luumuja :)

Levolacista olen kuullut huhua, että vatsa ikäänkuin tottuisi siihen ja sitä tarvitsisi sitten aina entistä herkemmin...

Vierailija
4/14 |
18.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli samoilla kohdin raskauta sama vaiva, neuvolasta vinkkasivat välttämään mm. banaania (jota olin siihen mennessä vetänyt 1-3/pvä). Auttoi!. :)

Vierailija
5/14 |
18.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

silloin vatsa toimii.

Vierailija
6/14 |
18.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juo paljon, liiku paljon, syö Olo-jogurttia.

Itselläni auttaa myös Retafer-rautatabletit.

Ja jätskiä kiskon ihan kaksin käsin ;-)

t: Beaver

Vierailija
7/14 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maha ei totu Levolaciin vaan sitä voi käyttää jatkuvasti. Ei kannata mennä mitään huhupuheita täällä levittelemään, jos ei asiaa tiedä. Itse käytän maksimiannoksella Levolacia joka päivä ja raskausviikkoja on 14. Luumuja söin tuoreena noin 20 päivässä, mutta eivät auttaneet. Ajattelin kokeilla Levolacin lisäksi luumunektaria. Ja jos sekään ei auta niin magnesiumtabletteja. Magnesiamaitoa vasta sen jälkeen. Jos ei auta voin kokeilla Vi siblin kuituja, mutta se ei ole ennenkään minulla auttanut vaan lähinnä pahentanut ummetusta. Banaania koitan välttää. Tarvittaessa ajattelin käyttää Microlaxperäruisketta. Ja jos mikään muu ei auta meinaan käyttää Laxoberon tippoja, joita ei saa käyttää jatkuvasti. Ennen raskautta käytin Pegorion 2 pussia joka päivä, mutta eipä sekään oikein auttanut. Parasta olis ottaa suolesta pätkä pois niin rupeis toimimaan. Ikävää on.

Vierailija
8/14 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Konstit on monet. Ja monesti ihan yksilöstä ja tämän suolentoimesta kiinni. Kannattaa testailla ja yrittää löytää itselleen ne sopivimmat vaihtoehdot.

Itselläni auttaa veden runsaampi juominen (kerralla aina 0,5l: päivässä ainakin vähintään 2- 2,5l.), maitohappobakteerien nauttiminen (esim. Olo-jogurtti) ja muutenkin vatsan happotasapainon vahvistaminen, microlax-ruiskeet, ehkä jossain määrin myös luumut. Ylimääräisen kuidun junttaaminen siinä vaiheessa, kun suoli ei enää tyhjene normaalisti on suoranaista kidutusta. Ei toimi ei. Toki suolen toimintaa kannattaa tehostaa kuiduilla, mutta vasta sitten kun tulppa on suolesta poistunut, ei muuten.

Vierailija
9/14 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekin kovettaa vatsaa hurjasti, kannattaa välttää jos sitä syöt. Rautatabletit auttaneet mullakin, pistää sopivasti mahan sekaisin.

20 tuoretta luumua päivässä lihottaa jo kamalasti muuten, tuoreissa hedelmissä on todella paljon energiaa. Ja myös sokeria.

Vierailija
10/14 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ollut molemmissa raskauksissa melkein ainoana oireena aivan järkyttävä ummetus ihan alkion kiinnittymisestä synnytykseen asti eikä siihen meinaa auttaa oikein mikään. Runsas veden juominen ja luumunektari (juo PALJON) auttavat edes vähän, näistä apteekin ummetuslääkkeistä en kokenut saaneeni mitään apua. Kannattaa myös välttää ummetusta aiheuttavia ruokia kuten banaania ja mustikoita.

Vierailija
11/14 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla myös taipumus ummetukseen ja välillä mennyt akuutisti niin pahaksi kipuineen, että on tullut lähtö päivystykseen. Näin myös toista lasta odottaessani, jolloin ummetus oli tosi pahana. Viikkoja taisi olla 22 ja tehtiin sitten ihan kunnon huuhtelut letkuineen kaikkineen.. 1,5 litraa vettä suolistoon peräkautta. Ja tulihan se sieltä, kunnon jalkapallokakka.

Vierailija
12/14 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla vaivana myös närästys, joten magnesiamaito on mulle samalla kertaa apuna kahteen vaivaan. Nyt vatsa toimii säännöllisesti.

Vierailija
13/14 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

4kpl pakkaus on pienin

Vierailija
14/14 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset