Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkaveri oli jumpassa mutta on sairaslomalla ollut jo viikon

Vierailija
17.07.2011 |

mikä ihme sairaus mahdollistaa jumpassa käynnin? tuli vaan mieleen..

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
02.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän samanlaista tapausta mietin tänään, kun näin yhtä tuttua.

Ollaan kasvokkain nähty joskus viime kesänä ja tämä henkilö valitti silloin ettei ehdi enää oikein urheillakaan kun pitää olla aina töissä.

Talven aikana olen nähnyt häntä ohimennen jonku kerran ja aina hän on ollut liikkumassa, juoksemassa, hiihtämässä tms.

Nyt oli tosi timmissä kunnossa, voisi johonkin fitness-kisaan vaikka osallistua, upea ruskettunut, lihaksikas kroppa, rasvaa ei tippaakaan.

Kertoi, että on uupumuksen takia ollut sairaslomalla puoli vuotta. Hiukan kyllä ihmettelen, että onko joku sporttiloma kyseessä paremminkin.

Vierailija
42/45 |
02.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2011 klo 08:44"]

ja hän sanoi että on ollut pikkuista kremppaa ja tulee töihin ensi viikon puolessa välissä, siitä tiesin ettei se ainakaan mikään masennus ole kyseessä.
Hän tekee toimistohommia kuten minäkin.

ap

[/quote]

Just noin. Monilla tuki- ja liikuntaelinvaivaisilla lääkäri MÄÄRÄÄ lääkkeeksi jumppaa ja kuntoutusta mutta saattaa silti kirjoittaa sairauslomaa, jos työ on staattinen ja pahentaa esim. olkapäässä olevaa vaivaa. Itselläni on paha hermopinne kaulalla ja niskassa ja teen päätetyötä, joka on just pahinta. Olen ollut sairauslomalla aivan järjettömien kipujen vuoksi (joutunut syömään keskushermostoon vaikuttavia kipulääkkeitä, että pystynyt työskentelmään) mutta käynyt jumpassa. LÄÄKÄRIN määräyksestä. Koska pinne avautuu vain sillä, että lihakset saa rentoutumaan ja niskan liikkumaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
03.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2011 klo 09:16"]

[/quote]

Mulla oli vakava masennus, ja yhdeksi hoidoksi, sairaalajakson jälkeen, lääkityksen ohella, määrättiin kuntosalia ja jumppaa.

Saikulla olin yhteensä 1,5 vuotta; loppuaika tietysti siis kuntotustuella.

Vierailija
44/45 |
03.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskenmenon takia sain viikon saikkua. Sain sen kyllä enemmän henkisistä syistä. Takana oli 6 vuotta lapsettomuutta ja rv12 ultrassa sikiö oli kuollut. Ei mitään vuotoja, ei kipuja, vain kauhea henkinen tuska. Kukaan ei tiennyt vielä raskaudesta työpaikalla ja en koskaan kertonut osastolla miksi olin pois.

Läheisen kuolema nyt ainakin tuli myös mieleen. Samaten joku tietokoneen käyttöä haittaava vaiva, esim. kädessä jotain?

Onhan niitä vaikka kuinka paljon vaivoja ja ongelmia, mitkä ei estä jumppaamista, mutta töihin keskittymistä kylläkin. Joihinkin vaivoihin (mm. minulle jännityspäänsärkyyn joka yltyy välillä oksenteluksikin) suositeltiin jumppaa.

Vierailija
45/45 |
03.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hartiat jumissa,saikkua? Eikös sitä pitäisi terveenä jumpata niin ettei ne hartiat,niska,selkä,kädet menisi jumiin.. Voi J**us, mitä lusmuja. En ihmettelisi jos teidän takia joku päivä sairaslomat olisi palkattomia! Se olisi hyvä ajatus sikäli, että sittenhän sitä saisi tehdä saikulla mitä ikinä haluaa! Tiedättekö, että työnantajat palkkaavat nykypäivänä yksityisetsiviä paljastamaan työ-pinnareita. Ap voisi hyvin säästää työnantajansa rahoja vinkkaamalla tästä tapauksesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kolme