Työkaveri oli jumpassa mutta on sairaslomalla ollut jo viikon
mikä ihme sairaus mahdollistaa jumpassa käynnin? tuli vaan mieleen..
Kommentit (45)
mutta kyllä tuokin tuli mulla mieleen että voipa olla tuostakin tavallisesta vaivasta kyse.
ap
siinä olisi sana lääkärin sanaa vastaan. En voi alkaa epäilemään lääkärin pätevyyttä määritellä sairasloma.
Tuli vaan mieleen että mikähän vaiva tuollainen on, en ajatellut kertoa asiasta edes työkavereilleni.
ap
olette tekin vähän hassuja ja tosikkoja.
ap
Esim. hiirenkäytön aiheuttama rasitusvamma käsivarressa/ ranteessa ei paljon jumppaamista estä.
ihan mikä tahansa kropan osa voi olla tosi kivulias toimistohommissa. Ei parane istumalla huonossa työasennossa koneen äärellä, vaan siellä jumpassa esim.
Lopettakaa se toisten saikkujen vatvominen. Lääkärin määrämät saikut ei kuulu toimiston kyylille.
Ma ällöttää ihmisten pohjaton uteliaisuus.
Sillä voi olla vaikka ongelmia kotona tai jotain mitä ei vaan halua kertoa.
Eikä utelut yhtään auta asiaan.
että jos kyseessä on reipas ja aktiivinen ihminen, hän saattaa vähätellä isompaakin vaivaa pieneksi krempaksi.
Muuten kuitenkin elän normaalia elämää. Olen sillon tällön saikulla tuon vamman takia, mutta en sen takia linnottaudu kotiin. Jumpassa en käy, koska siihen en pysty. Mutta käyn kaupassa, kirjastossa, elokuvissa, missä millonkin. Eivät kaikki työkaverini tiedä vammaani, enkä ala sitä heille selvittämään.
Muuten kuitenkin elän normaalia elämää. Olen sillon tällön saikulla tuon vamman takia, mutta en sen takia linnottaudu kotiin. Jumpassa en käy, koska siihen en pysty. Mutta käyn kaupassa, kirjastossa, elokuvissa, missä millonkin. Eivät kaikki työkaverini tiedä vammaani, enkä ala sitä heille selvittämään.
Myös mulla on myös ranteessa kipuja mutten kehtaa mennä lääkärille kun on töissä kiire koska osa henkilöistä on lomalla, käytän hiirtä työssäni.
syitä voi olla lukuisia. Älä tuomitse jos et edes tiedä.
Esim. hiirenkäytön aiheuttama rasitusvamma käsivarressa/ ranteessa ei paljon jumppaamista estä.
Yleinen vaiva joka ei näy ap:n kaltaisille uteliaille päälle päin. Kivulias ja tuskallinen vaiva, syödään särkylääkkeitä, piikitetään kortisonia pahimmillaan ja viimeinen vaihtoehto on leikkaus, jota ei mielellään tehdä, jos vain kädet saadaan kuntoon LEVOLLA ja kortisonipiikeillä ja tulehduskipulääkkeillä.
Ei estä jumppaamista, mutta esim. tietokonetyön tekemisen estää... Vaiva on hoidettava pikimmiten, ettei se kroonistu.
Silti voi olla iloinen eikä tarvitse kertoa ap:lle, miksi on sairauslomalla.
kun 10 vuotta täysin tästä maailmasta pihalla ollut äitinsä, joka oli sänkyyn hoidettava terveyskeskuksen vuodeosastolla, kuoli. Kertoi sitten saikulta tultuaan miten olivat olleet muuttoapuna tyttärensä luona toisella puolella Suomea, ja tehneet puusavottaa mökillä. Tämä hiukan hämmästytti meitä työkavereita. Sairaslomaahan saa helposti, kun lähiomainen kuolee, tässä tapausessa surutyö on osittain tehty jo vuosia sitten, kun äitiään ovat käyneet katsomassa eikä hän ole tiennyt tästä maailmasta mitään...
Minun työkaverini oli viikon saikulla, kun 10 vuotta täysin tästä maailmasta pihalla ollut äitinsä, joka oli sänkyyn hoidettava terveyskeskuksen vuodeosastolla, kuoli.
Kertoi sitten saikulta tultuaan miten olivat olleet muuttoapuna tyttärensä luona toisella puolella Suomea, ja tehneet puusavottaa mökillä.Tämä hiukan hämmästytti meitä työkavereita. Sairaslomaahan saa helposti, kun lähiomainen kuolee, tässä tapausessa surutyö on osittain tehty jo vuosia sitten, kun äitiään ovat käyneet katsomassa eikä hän ole tiennyt tästä maailmasta mitään...
Tuo muuttoapu ja puusavotta yhdessä muiden sukulaisten kanssahan oli varmasti erittäin hyvää terapiaa. Jos lähiomaisen kuoltua tuntee vointinsa työkyvyttömäksi, niin silloin on parempi olla ihan muualla kuin töissä sähläämässä! Toisille työ voi ollakin terapiaa, mutta toisille ei.
että työkaverit alkaa spekuloimaan että heittääkö sillä päästä tms.
kun 10 vuotta täysin tästä maailmasta pihalla ollut äitinsä, joka oli sänkyyn hoidettava terveyskeskuksen vuodeosastolla, kuoli.
Kertoi sitten saikulta tultuaan miten olivat olleet muuttoapuna tyttärensä luona toisella puolella Suomea, ja tehneet puusavottaa mökillä.
Tämä hiukan hämmästytti meitä työkavereita. Sairaslomaahan saa helposti, kun lähiomainen kuolee, tässä tapausessa surutyö on osittain tehty jo vuosia sitten, kun äitiään ovat käyneet katsomassa eikä hän ole tiennyt tästä maailmasta mitään...
jokaisella on oikeus tehdä mitä hyvänsä sairaslomalla. syynä voi olla burn out, masennus, ahdistus, pelot, avioero, vanhempien kuolema mikä tahansa. jumppa piristää. ja se ei yhdellekkään työkaverille kuulu!!!!!!!!!!!
Juuri se, että se ei kuulu sulle pätkääkään. Jos joku on sairaslomalla niin se on sairaslomalla, syy ei kuulu sinulle. Ja jumpassa voi käydä. Pidä huoli omista asioistasi.
Minun työkaverini oli juuri sairaslomalla, kun istumiskieltoon laitettiin ja kaikkea liikuntaa määrättiin harrastamaan niin paljon kuin sielu ja kroppa sietää.
Onko sinulla ap jotain syytä epäillä, että työkaveri lintsaisi? Se on todella ikävää ainakin meillä, kun sijaisia ei palkata eikä työtehtäviä voi jättää odottamaan yhden paluuta. Lintsaava työkaverikinon, pitää joka vuosi tasan 60 sairauslomapäivää. Loppuvuodesta kun on kiireisin aika töissä voi suoraan laskea, jääkö sairauslomalle jo reilusti ennen joulua vai vain omalla ilmoituksella välipäiviksi.
Jospa on sairaslomalla sinunlaisesi kyttääjän ja sitä seuraavan huonon ilmapiirin takia?
[quote author="Vierailija" time="17.07.2011 klo 08:33"]
jotka eivät koskaan valita, ovat aina iloisia ja uhraavat kaikkensa työpaikalle ja muille ihmisille. He palavat loppuun, kun eivät jaksa enää. Koti jää oitamatta, lapset jäävät hoitamatta ja yhä hän vain hymyilee.
[/quote]
Just niinkuin minä nyt. Ja ei kukaan ulkopuolinen tajua kuinka loppu olen. Jos tulisi meillä käymään niin varmaan tajuaisi asunnon tilasta.. Mutta eteisestä näyttää kaikki ok:lta ja ulospäin olen muille iloinen supernainen.
Ensinnäkin, luuletko, että jonkun pitäisi olla sinulle velvollinen, jos on uupumusta, masennusta, paniikkihäiriöitä ym? varsinkaan ihmiselle, jonka ehdottomasti pitää saada tietää, mikä toisia vaivaa...
Toisekseen, tuohan on aika selvää, mitä voi olla: Niskat jumissa, hartiat jumissa, selkä jumissa. Toimistohommia ei voi tehdä. Mutta se jumppa on lepoa tuolloin , jos on noita vaivoja.
Jos epäilet työkaveriasi, niin kerro pomollesi, että näin jumpassa. Voit myös kertoa, että työkaverisi kertoi hänen sanoneen, että hänellä on _pikkuista_ kremppaa. Sitten voit vaahdota sylki suussa, että sinä itse et ainakaan olisi töistä pois vain _pikkuisen krempan_ takia.