Miten pärjäätte pienten lasten kanssa ihmisvilinässä.
Meillä on kolme lasta ja kaikki julkiset paikat ja tilaisuudet ovat aina yhtä tuskallisia käydä. Olimme lomamatkalla ja yksi lapsista oli kaksi kertaa kadoksissa hetken aikaa. Sydän pysähtyi kun huomasin, että lapsi ei ole näköpiirissä. Toinen tilanne oli kylpylässä ja toinen kauppakeskuksessa. Lapsi ehtii kadota näkyvistä jos katse on muualla vaikka pienen hetken ja ihan mahdotonta on taas katsoa pelkästään kaikkia kolmea lasta.
Miksi ei ole keksitty jotain hälytintä tms. mikä hälyttäisi heti kun lapsi on vaikka 10 m päässä. Taidetaan lähteä seuraavalle reissulle kun kaikki lapset ovat lähempänä 10 vuotta ja järkeä edes vähän päässä. Todella stressaavaa kulkea noiden kanssa muualla kuin kotipihalla.
Kommentit (9)
pienin istui vaunuissa. Opetin isommat lapset kulkemaan käsi kiini vaunujen aisassa. Aika pian sitten pyysin toimittamaan ihan oikeita asioita: haetko sinä tuolta yhden maitopurkin?! ja niin edelleen.
Kaupungilla kulkiessa muuten laitoin heidät kävelemään edelläni niin, että näen kaikki koko ajan. Suojatien eteen pysähtyivät kuin naulittuna, kun taputin käsiä 2 kertaa yhteen. (Onkohan mulla ollut joku koirakoulu mallina??)
Pankkiasioinnit ja uimahalli onnistuivat lähinnä rauhallisuudella. Juttelin mitä tehdään seuraavaksi ja miksi kaikkien pitää odottaa.
Olen kyllä päässyt helpolla... (ex-yh)
ja siellä oli n 2-3 v tyttö jolla oli isot kulkuset laitettu nilkkaan kiinni. :)
Olivat siis sellaiseen tarranauhaan ommeltu kiinni (3 isoa kulkusta )ja se nilkan ympärillä.
Aivan loistava idea jonka olisin varmasti ottanut käyttöön jos olisi vielä pieniä lapsia.. :)
sanoi täällä mammat mitä tahansa. Kummallakin puo9lella vaunua sitten kulkee kaksi sisarusta, käsistä ja toinen vaunuista kiinni pitäen.
Meillä on lapsella tällaiset. Lapsikin tykkää kun saa oman "kaverin reppuselkään".
http://www.hattentatti.fi/index.php?cPath=63_35_234
kuuden lapsen kanssa.
Pienin istutetaan rattaisiin, toiseksi pienintä pidetään koko ajan kädestä kiinni. Neljää vanhinta muistutetaan lähdettäessä siitä, että ihmisvilinässä voi kadota ja lähellä pitää pysyä.
Koko ajan liikuttaessa katsotaan ja lasketaan, että mukana on oikea määrä mukuloita. Jos tulee jokin tilanne, että meinaavat juosta liian kauas, pysähdytään ja puhutellaan.
Yhden kerran on tänä kesänä kymmenvuotias hävinnyt hetkeksi. Luuli silloin, että saa tietyn alueen sisällä liikkua vapaasti ja löytyi itsestään viiden minuutin jälkeen.
hoplopissa näin joskus perheen, jossa kaikilla lapsilla oli päällään räikeä turvaliivi. loistava idea..! itse olen aina vain kuvitellut ne hämäräajan varusteeksi. siitä lähtien olen pistänyt muksuille aina ihmisvilinässä turvaliivit päälle. ei pääse lapset niin helposti enää näkyvistä. :)
meillä on kehitysvammainen lapsi ja alle 10 vuotiaana saattoi kadota jos ketse herpaantui hetkeksikin.
Siksi ei yksinkertaisesti menty mihinkään paikkoihoihin jossa saattoi kadota, liian vaarallista.
Siihen asti kun mahtui rattaisiin ja vöihin kiinni käytiin jossain.