Hääongelma - kun vieraita on liian vähän
Eli suunnitellaan häitä miehen kanssa. Minulla on todella pieni suku: vanhemmat, yksi sisarus, eno ja täti. Eli yhteensä vain 5 ihmistä. Miehellä suku on kokonaisuudessaan melkein samaa luokkaa, mutta ei asu suomessa, eli eivät tule häihin. Kavereita on yhteensä molemmilla ehkä 10 pyöreästi.
Vieraita on siis 15 jos kaikki tulee, ja jos emme halua ruveta tuntemattomia tai puolituttuja kutsumaan. Miten ihmeessä tuolle porukalle järjestää edes mitään kakkukahveja kummempaa? Olisi kiva pitää kunnon häät, bändi ja isot kakut ja tanssia ja kirkko jne, mutta en halua kutsua minulle merkityksettömiä exnaapureita jne. häihin vain että olisi paljon vieraita.
Onko ehdotuksia miten saisi noin pienelle porukalle kuitenkin häiden tuntuiset häät, ilman että porukan vähyys pistää silmään?
Kommentit (44)
voi olla tunnelmallinen maalaispirtti, samoin nuorisoseuroilla. Niitä ihan vuokrataan pieniin juhliin. Niihin saa monesti pitopalvelun hoitamaan ruokailun. Miettikää siis muitakin paikkoja kuin vain ravintolat. Kun on suht pieni vierasmäärä niin paikkoja kyllä löytyy, juuri sellaisia kuin itse haluatte. Tampereen ympärillä luulis olevan jos minkämoisia juhlapaikkoja.
Jos haluatte lisää vieraita, niin yksi vaihtoehto on laitta sinkkuihmisillekin kutsu avecina - eli saa ottaa sen poika/tyttöystävän mukaan vaikka vasta tapailisivat tai sitten vapaavalintaisen ystävän. Sillä tavoin he saattaisivat viihtyäkin pitempään, etenkin jos porukka ei tunne toisiaan.
Ovatko liian vanhoja, kiireisiä vai onko raha esteenä. Voisitteko avustaa heitä rahallisesti, saisitte myös miehenpuolista sukua häihin. Lisäisi vierasmäärää ja ehkä myös tunnelmaa.
kun itse haluatte ettekä välitä vierasmäärästä! Ehkä sitä 100 hengelle mitoitettua juhlatilaa ei kannata ottaa mutta 10 hengen paikka on tod.näk. tunnelmallisempikin. Päinvastoin, pienellä vierasmäärällä voitte panostaa kaikkeen ihanaan luksukseen mihin isoissa häissä ei olisi varaa.
Olen kade sulle, kyselin itse suunnilleen samaa täällä muutama vuosi sitten. Mutta miehellä oli hirveästi porukkaa jonka halusi kutsua. Meidän häissä oli sitten 3 vierasta mun puolelta ja 30 miehen puolelta ja häät meni mulla näiden ventovieraiden miellyttämisestä stressaamiseen. Toivotan sinulle kuitenkin ihania häitä!
..on jotakin tyyliä verrattuna kaniporukoihin..
Koska kuulumme kirkkoon, oli vihkipaikkana kirkko ja itse asiassa aika iso. Ei ollut yhtään hassumpaa. Todistajien kanssa (hyvät ystävät), menimme syömään silloin paikkakunnan parhaaseen ravintolaan ja vietimme oikein onnistuneen ja juhlavan illan luxusillallisen merkeissä. Oma asenne ratkaisee!
Kaunis kattaus, pöytiintarjoilu jne.
Ja kyllä pienelläkin vierasmäärällä voi mennä naimisiin isossa kirkossa ja laittaa perinteinen morsiuspuku päälle. Sinun/teidän hääsi ne ovat!
eli emme kertoneet edes kenellekään niistä. Kutsuimme vain perheet, siis sisarukset, vanhemmat ja isovanhemmat. Emme yhtään ystävää.
Meidät vihittiin erään kartanon viiniKELLARISSA, pappi tuli sinne. Oli talvi-ilta ja kellarille johti hangen keskellä pieni polku, jota reunusti ulkotulet. Kellarissa kyntteliköt ja pappi. Mahtava tunnelma.
Sitten menimme kartanoon juhlalliselle illalliselle. Söimme upean hirvipaisti-illallisen kaikkine herkkuineen ja viineineen. Ei pihistelty mistään. Ennen jälkiruokaa (emme halunneet kakkua) tuli trubaduuri laulamaan meille saliin.
Ja vielä pitää mainita että olimme varanneet pikkubussin kuljettamaan meidät sinne kartanoon ja takaisin.
Ihan mahtavat häät :)
Ei mullakaan iso suku ole mutta kavereita senkin edestä. Miehellä taas suuri suku ja alle 10 kaveria jotka kutsuu.
parempiin ruokiin, kukkiin, pukuihin.. Kun on vähemmän vieraita niin heille voi tarjota laadukkaampaa ohjelmaa. Ihan hyvin voitte hankkia ihan kunnollisen bändin ja vaikka mitä jos vaan rahasto riittää. En kutsuisi mitään täytevieraita. VAin oikeasti läheiset ja tärkeät ihmiset.
ja työkaverit eli siitä tulee jo porukkaa.. ?
vanhemmat etelä-afrikassa, sisaruksia aasiassa ja espanjassa. Liian kaukana siis lennätettäviksi.
Ne, joiden puolisot tunnen tulee tietysti puolisonsa kanssa (laskettu jo tohon määrään) mutta edelleenkän tuntemattomia en häihini halua..
ap
Siurossa, Nokialla on aivan uskomattoman ihana kappeli/pieni kirkko..! olisiko liian kaukana..?
Miten olis Finlaysonin palatsi tai Näsinneula? Palatsissa eri kokoisia salonkeja, eivät peri erikseen mitään vuokraa tilasta. Finlaysonin kirkko on muuten suht. pieni.
AP Googleta "autumn wedding in varenna lake como". Siinä on ihanat syyshäät, jossa vieraita kokonaista 8 henkeä. Kaikki häävieraat mahtuvat hääparin kanssa samaan pöytään. Varmasti kaikille ikimuistoiset häät. Olen fiilistellyt noiden hääkuvien kanssa. Jos joskus menisin naimisiin, haluaisin ehdottomasti samankaltaiset häät. Ei häiden tunnelma muodostu suuresta vierasjoukosta.
eli emme kertoneet edes kenellekään niistä. Kutsuimme vain perheet, siis sisarukset, vanhemmat ja isovanhemmat. Emme yhtään ystävää.
Meidät vihittiin erään kartanon viiniKELLARISSA, pappi tuli sinne. Oli talvi-ilta ja kellarille johti hangen keskellä pieni polku, jota reunusti ulkotulet. Kellarissa kyntteliköt ja pappi. Mahtava tunnelma.
Sitten menimme kartanoon juhlalliselle illalliselle. Söimme upean hirvipaisti-illallisen kaikkine herkkuineen ja viineineen. Ei pihistelty mistään. Ennen jälkiruokaa (emme halunneet kakkua) tuli trubaduuri laulamaan meille saliin.
Ja vielä pitää mainita että olimme varanneet pikkubussin kuljettamaan meidät sinne kartanoon ja takaisin.
Ihan mahtavat häät :)
Voisitko, ap, tehdä jotain tämänkaltaista? Tunnelmalliset ja intiimit pikkuhäät niiden massiivisten sukuhäiden sijaan.
teillä on haaveena tulla vihityksi Messukylän kirkossa tai tuomiokirkossa ei siitäkään kannata luopua. Silloin kannattaa vain järjestää vihkiminen niin, että vieraat esim. seisoo ihan teidän lähellä. Ettei mennä hajallaan penkkeihin.
Maantieteelllisesti, ajallisesti vai rahallisesti? Minä ainakin vanhempana matkustaisin ihan mihin vaan lapseni häihin. Näistä Espanja ei ole edes kaukana..
Miehen perhe asuu vähän joka paikassa vanhemmat etelä-afrikassa, sisaruksia aasiassa ja espanjassa. Liian kaukana siis lennätettäviksi.
Ne, joiden puolisot tunnen tulee tietysti puolisonsa kanssa (laskettu jo tohon määrään) mutta edelleenkän tuntemattomia en häihini halua..
ap
On ihan mahdollista puheutua tyylikkääseen hääpukuun, joka sopii pieneen hääjuhlaan. Lavatanssien kukkamekon ja kuninkaallisen 5 m pitkän laahuspuvun välille mahtuu monenlaista eleganssia :-)
Kts. vaikkapa seuraavasta blogista Minna Hepburn nimisen suunnittelijan upeita ja tyylikkäitä hääpukuja, jotka sopisivat mielestäni pieneen mutta tyylikkääseen ja juhlavaan häätilaisuuteen:
http://polkadots.indiedays.com/2011/07/11/minna-hepburn-wedding/
Ja toisaalta kun tuntuisi tyhmält ostaa mitään kunnon hääpukuakaan josei ole kunnon häitä niin tuntuisi tyhmält astella alttarille kesämekossa... i]
pieniin häihin sopivia kirkkotiloja. Kangasalla esim. Liuksialan kappeli on ihastuttava paikka (tosin en ole varma, että vuokrataanko sitä ulkopuolisille.)