Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ärsyttää, kun lapsettomat kaverit ja kummit on koko ajan kieltämässä taaperoa!!!

Vierailija
16.07.2011 |

Todellakin tuntemani lapsettomat ovat kovimpia komentamaan lasta, tuntuu että ainoa tapa jolla osaavat olla lapsen kanssa on se kieltäminen. Ihan kuin se olisi sitä lapsen kanssa olemista eikä mikään kiva ja hauska - näkevät kai vain sen negatiivisen eivätkä osaa ottaa lasta ikäänkuin kokonaisuutena. Eei, älä ota, eiei, ei saa mennä, eii älä sitä älä tätä. Ihan ihmeellistä. Ja tämä siis meillä kotona! Lapsi saa meillä tutkia paikkoja vapaasti, saa kiivetä sohvalle, tuolille jne. Ei ole kovin vaarallista, jos taputtelee ikkunaan tms. Ärsyttää kun saa koko ajan sanoa, että no itseasiassa xxx saa kyllä tehdä noin. Äääh, onko muilla samanlaisia kokemuksia ja hyviä vinkkejä näihin tilanteisiin?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
16.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

huutavat ja juokesvat kaupoissa, ravintolassa on muiden jaloissa,

eivät osaa syödä kauniisti, hakkaavat leikeissä pienempiä, koulussa eivät tottele mitään.

Vierailija
22/26 |
16.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kun en pidä siitä että joku meillä kotona komentaa lasta olemaan koskematta hänelle varattuun muovikippokaatikkoon tai hänen omaan hiusharjaansa, niin lapsestani kasvaa täysi huligaani?? :D hyvä tietää sitten ;D

ap

huutavat ja juokesvat kaupoissa, ravintolassa on muiden jaloissa,

eivät osaa syödä kauniisti, hakkaavat leikeissä pienempiä, koulussa eivät tottele mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
16.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverin kotona lapsi sai tehdä mitä tahansa, sellainen noin 2v oli siihen aikaan. Sai kiipeillä, sai kokeilla, sai availla laatikoita jne.

Istuin koko vierailun ajan laukku tiukasti sylissäni paidan alle piilotettuna, jotta lapsi ei saisi päähänsä tutkia sitä (yritti kyllä ja kun kieltää ei saa, piilotin sen). Kauhistuneena katselin, miten sohvalla piti hyppiä ja kaikki temput näyttää, koska olin yleisönä.

Ja niin siinä kävi, että lapsi putosi kesken kirjahyllykiipeilyn siinä ihan vieressäni. Lapsen äiti syytti minua siitä, että en napannut lasta pois vaarallisesta paikasta! Itse istui minua vastapäätä ja näki, mitä oli tapahtumassa. He lähtivät lääkäriin, minä kotiini.

Vierailija
24/26 |
16.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän ei anna lasten elää ja olla rauhassa, vaan ohjeistaa koko ajan: Älä koske, älä käänny sinne päin, katso tänne, istu suorassa, älä mene siitä ovesta, älä kiipeä, älä ota sohvalta tyynyä jne.

Mummolassa hyväksyn tämän, koska kyseessä on äitini koti. Mutta meidän kodissamme ei tarvitse koko ajan höösätä, etenkin kun monet säännöt ovat meillä höllempiä kuin kontrollifriikillä mummolla.

Vierailija
25/26 |
16.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin ensin, että lastasi ei saa kylpaikassa estää lääppimästä ikkunoita, mutta onneksi luin pidemmälle ennen kuin aloin kritisoimaan...

Meillä on kotona omat säännöt. Kylässä kuitenkin itse kiellän tekemästä monia asioita, jotka kotona ovat sallittuja. Ja jos en itse huomaa, niin toki ystäväni voi kieltää lastani tekemästä asioita, jotka häntä häiritsevät. Toivottavasti kukaan ei tule meille kotiin komentamaan lapsiani.

Vierailija
26/26 |
16.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsista, jotka eivät kotonaankaan saa tehdä mitään, kiivetä mihinkään, kasvaa pullukoita sohvaperunoita.