Suomessa syntynyttä ette muun maan kansalaiseksi saa vaikka kuinka vänkäisitte
suomessa syntynyt = suomalainen = Suomen kansalainen sukujuurista, väristä, sukupuolesta ja uskonnosta riippumatta, piste!
Kommentit (39)
Olisikohan miehesi hiukan huijannut sinua jotta saisi oman maansa kansalaisuuden lapsille ellei siihen aikaan ollut kaksoiskansalaisuus mahdollista?
Ei pitanyt paikkaansa kun minun lapseni syntyivat.
- lapset, joiden äiti on Suomen kansalainen - lapset, joiden isä on Suomen kansalainen ja naimisissa lasten äidin kanssa Synnyinpaikalla ei ole väliä.
Olin Suomen kansalainen mutta isa ei ollut ja lapset syntyivat ulkomailla, ei Suomen kansalaisuutta. Lakihan on muuttunut, en tieda onko tama kohta kun ei enaa kiinnosta niin monta kertaa olen saanut kylmaa vetta niskaan Suomesta.
Jos tämä äiti olisi halunnut lapsilleen Suomen kansalaisuuden he eivät olisi luultavasti voineet saada sen maan kansalaisuutta jossa syntyivät ja jossa asuivat. Tämä oli nimenomaan Suomen sääntö kansalaisuudesta. Jos halusi Suomen kansalaisuuden joutui luopumaan toisesta kansalaisuudesta (tai syntyneen lapsen tapauksessa voinut saada toista kansalaisuutta).
Vaikkapa Yhdysvalloissa on yleisesti käytössä nämä kaksi asiaa, kansalaisuus ja etnisyys.
Suomessa suvaitsumattomuus johtuu osin siitä, että täällä nämä kaksi asiaa yhdistetään ja vaaditaan ihmiseltä molempia, sekä Suomen kansalaisuutta että etnisesti suomalaista taustaa molempien vanhempien puolelta, tosin kuin monissa muissa maissa.
Silti, suomalaisen äidin lapsella on aina ollut mahdollisuus saada Suomen kansalaisuus. Aina. Jos vanhemmat valitsevat jonkun toisen maan kansalaisuuden lapselle, niin silloin se on ollut ihan heidän oma valintansa.
Olisikohan miehesi hiukan huijannut sinua jotta saisi oman maansa kansalaisuuden lapsille ellei siihen aikaan ollut kaksoiskansalaisuus mahdollista?
- lapset, joiden äiti on Suomen kansalainen - lapset, joiden isä on Suomen kansalainen ja naimisissa lasten äidin kanssa Synnyinpaikalla ei ole väliä.
Olin Suomen kansalainen mutta isa ei ollut ja lapset syntyivat ulkomailla, ei Suomen kansalaisuutta. Lakihan on muuttunut, en tieda onko tama kohta kun ei enaa kiinnosta niin monta kertaa olen saanut kylmaa vetta niskaan Suomesta.
Jos tämä äiti olisi halunnut lapsilleen Suomen kansalaisuuden he eivät olisi luultavasti voineet saada sen maan kansalaisuutta jossa syntyivät ja jossa asuivat. Tämä oli nimenomaan Suomen sääntö kansalaisuudesta. Jos halusi Suomen kansalaisuuden joutui luopumaan toisesta kansalaisuudesta (tai syntyneen lapsen tapauksessa voinut saada toista kansalaisuutta).
isä on Suomen kansalainen. Nicolla on kaksoiskansalaisuus, Suomen ja Saksan. nico syntyi Saksassa.
Oma mielipiteeni on, että esim. maahanmuuttajien Suomessa syntyneet lapset ovat täysin suomalaisia.
Pidän suomalaisina myös Suomen kansalaisuuden saaneita, esim. Hetemaj´t, Kuqit jne.
Oma mielipiteeni on, että esim. maahanmuuttajien Suomessa syntyneet lapset ovat täysin suomalaisia.
Pidän suomalaisina myös Suomen kansalaisuuden saaneita, esim. Hetemaj´t, Kuqit jne.
Vaikka tiedän, että joukossamme on vielä liikaa rasistijuntteja, joille kaikki eriväriset ovat pakolaisia vaikka olisi Suomessa syntynyt ja ikänsä asunut. Tulevat sukupolvet on varmaan avoimempia.
ei ollut edes kanssani Suomessa kun kavin passivirastossa. Eika ollut siella passivirastossa toissa, kylla ne olivat kaikki ihan 100% suomalaisia.
että ei tarvise viisumia tai viisumin saa helpommin, kun käyttää sitä kansalaisuutta mikä on hyödyllisempi. Esimerkiksi suomalainen ja yhdysvaltaltain kaksoiskanssalainen ei tarvitse jenkkeihin matkustaessa hakea viisumia.
Joissakin maissa kaksoiskansalaisuus ei ole sallittu, joten siksi voi joutua luopumaan toisesta kansalaisuudestaan.
ei ollut edes kanssani Suomessa kun kavin passivirastossa. Eika ollut siella passivirastossa toissa, kylla ne olivat kaikki ihan 100% suomalaisia.
Onkohan sillä jotain vaikutusta? Serkkuni sai kaksoiskansalaisuuden vaikka syntyi Saksassa, äiti suomalainen. Ja tästä on aikaa jo 26 vuotta.
hakemalla tai ilmoituksella. Maahanmuuttoviraston (migri) ja Maistraatin sivuilta löytyy lisätietoa
ihan höpöjä puhut.
niin jalkikasvulle voi hakea Suomen kansalaisuutta mutta se maksaa. Ottakaa selvaa maanne laeista.
kuin 'USAssa sita ja tata' ilman mitaan faktatietoja. Nyt on kuitenkin kysymys Suomen kansalaisuudesta, siita edes pitaisi jotain tietaa.
kuin 'USAssa sita ja tata' ilman mitaan faktatietoja. Nyt on kuitenkin kysymys Suomen kansalaisuudesta, siita edes pitaisi jotain tietaa.
ja on automaattisesti saanut kansalaisuuden
ja on automaattisesti saanut kansalaisuuden
Vauva voi saada myös suomen kansalaisuuden, jos vanhemmat niin haluavat, vaikka lapsi olisi vain syntynyt suomessa.
22 vuotta täyttävä muualla asuva suomen ja muun maan kansalainen menettää automaattisesti suomen kansalaisuuden jos ei pidä tarpeeksi yhteyksiä suomeen.
Kaksoiskansalaisuus o9n ihan tavallinen asia, ei ole mikään pallo olla vain suomen kansalainen, jos esim. toinen vanhemmista on muun maan kansalainen.
Suomessa syntynyttä ette muun maan kansalaiseksi saa vaikka kuinka vänkäisitte
Eli olet väärässä.
Olemme kaikki mieheni kotimaan kansalaisia, Miehellä myös Britannian kansalaisuus. Lapsella ja minulla myös Suomen kansalaisuus. Lapsi on oikeasti myös Britannian kansalainen, mutta sitä passia ei olla koskaan haettu.
Nyt tällä ei ole juuri merkitystä, mutta kuka tietää tulevasta. On hiukan kuin vakuutus, varmuuden vuoksi.
Kyllästyneenä Suomen rasistiseen eduskuntaan ja pelleilyyn Kreikan kanssa. Nyt minulla on toisen Euroopan maan kansalaisuus ja olen siitä ylpeä.