Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomessa syntynyttä ette muun maan kansalaiseksi saa vaikka kuinka vänkäisitte

Vierailija
15.07.2011 |

suomessa syntynyt = suomalainen = Suomen kansalainen sukujuurista, väristä, sukupuolesta ja uskonnosta riippumatta, piste!

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
16.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisikohan miehesi hiukan huijannut sinua jotta saisi oman maansa kansalaisuuden lapsille ellei siihen aikaan ollut kaksoiskansalaisuus mahdollista?

Ei pitanyt paikkaansa kun minun lapseni syntyivat.

- lapset, joiden äiti on Suomen kansalainen - lapset, joiden isä on Suomen kansalainen ja naimisissa lasten äidin kanssa Synnyinpaikalla ei ole väliä.

Olin Suomen kansalainen mutta isa ei ollut ja lapset syntyivat ulkomailla, ei Suomen kansalaisuutta. Lakihan on muuttunut, en tieda onko tama kohta kun ei enaa kiinnosta niin monta kertaa olen saanut kylmaa vetta niskaan Suomesta.

Vierailija
22/39 |
16.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisikohan miehesi hiukan huijannut sinua jotta saisi oman maansa kansalaisuuden lapsille ellei siihen aikaan ollut kaksoiskansalaisuus mahdollista?

- lapset, joiden äiti on Suomen kansalainen - lapset, joiden isä on Suomen kansalainen ja naimisissa lasten äidin kanssa Synnyinpaikalla ei ole väliä.

Olin Suomen kansalainen mutta isa ei ollut ja lapset syntyivat ulkomailla, ei Suomen kansalaisuutta. Lakihan on muuttunut, en tieda onko tama kohta kun ei enaa kiinnosta niin monta kertaa olen saanut kylmaa vetta niskaan Suomesta.

Jos tämä äiti olisi halunnut lapsilleen Suomen kansalaisuuden he eivät olisi luultavasti voineet saada sen maan kansalaisuutta jossa syntyivät ja jossa asuivat. Tämä oli nimenomaan Suomen sääntö kansalaisuudesta. Jos halusi Suomen kansalaisuuden joutui luopumaan toisesta kansalaisuudesta (tai syntyneen lapsen tapauksessa voinut saada toista kansalaisuutta).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
16.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikkapa Yhdysvalloissa on yleisesti käytössä nämä kaksi asiaa, kansalaisuus ja etnisyys.

Suomessa suvaitsumattomuus johtuu osin siitä, että täällä nämä kaksi asiaa yhdistetään ja vaaditaan ihmiseltä molempia, sekä Suomen kansalaisuutta että etnisesti suomalaista taustaa molempien vanhempien puolelta, tosin kuin monissa muissa maissa.

Vierailija
24/39 |
16.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silti, suomalaisen äidin lapsella on aina ollut mahdollisuus saada Suomen kansalaisuus. Aina. Jos vanhemmat valitsevat jonkun toisen maan kansalaisuuden lapselle, niin silloin se on ollut ihan heidän oma valintansa.

Jos tämä äiti olisi halunnut lapsilleen Suomen kansalaisuuden he eivät olisi luultavasti voineet saada sen maan kansalaisuutta jossa syntyivät ja jossa asuivat. Tämä oli nimenomaan Suomen sääntö kansalaisuudesta. Jos halusi Suomen kansalaisuuden joutui luopumaan toisesta kansalaisuudesta (tai syntyneen lapsen tapauksessa voinut saada toista kansalaisuutta).

Vierailija
25/39 |
16.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

isä on Suomen kansalainen. Nicolla on kaksoiskansalaisuus, Suomen ja Saksan. nico syntyi Saksassa.

Oma mielipiteeni on, että esim. maahanmuuttajien Suomessa syntyneet lapset ovat täysin suomalaisia.

Pidän suomalaisina myös Suomen kansalaisuuden saaneita, esim. Hetemaj´t, Kuqit jne.

Vierailija
26/39 |
16.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma mielipiteeni on, että esim. maahanmuuttajien Suomessa syntyneet lapset ovat täysin suomalaisia.

Pidän suomalaisina myös Suomen kansalaisuuden saaneita, esim. Hetemaj´t, Kuqit jne.

Vaikka tiedän, että joukossamme on vielä liikaa rasistijuntteja, joille kaikki eriväriset ovat pakolaisia vaikka olisi Suomessa syntynyt ja ikänsä asunut. Tulevat sukupolvet on varmaan avoimempia.

Vierailija
27/39 |
16.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ollut edes kanssani Suomessa kun kavin passivirastossa. Eika ollut siella passivirastossa toissa, kylla ne olivat kaikki ihan 100% suomalaisia.

Vierailija
28/39 |
16.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan höpöjä puhut.

Vierailija
29/39 |
16.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ei tarvise viisumia tai viisumin saa helpommin, kun käyttää sitä kansalaisuutta mikä on hyödyllisempi. Esimerkiksi suomalainen ja yhdysvaltaltain kaksoiskanssalainen ei tarvitse jenkkeihin matkustaessa hakea viisumia.

Joissakin maissa kaksoiskansalaisuus ei ole sallittu, joten siksi voi joutua luopumaan toisesta kansalaisuudestaan.

Vierailija
30/39 |
16.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ollut edes kanssani Suomessa kun kavin passivirastossa. Eika ollut siella passivirastossa toissa, kylla ne olivat kaikki ihan 100% suomalaisia.

Onkohan sillä jotain vaikutusta? Serkkuni sai kaksoiskansalaisuuden vaikka syntyi Saksassa, äiti suomalainen. Ja tästä on aikaa jo 26 vuotta.

Vierailija
31/39 |
16.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hakemalla tai ilmoituksella. Maahanmuuttoviraston (migri) ja Maistraatin sivuilta löytyy lisätietoa

Vierailija
32/39 |
16.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan höpöjä puhut.

niin jalkikasvulle voi hakea Suomen kansalaisuutta mutta se maksaa. Ottakaa selvaa maanne laeista.

Vierailija
33/39 |
16.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin 'USAssa sita ja tata' ilman mitaan faktatietoja. Nyt on kuitenkin kysymys Suomen kansalaisuudesta, siita edes pitaisi jotain tietaa.

Vierailija
34/39 |
16.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin 'USAssa sita ja tata' ilman mitaan faktatietoja. Nyt on kuitenkin kysymys Suomen kansalaisuudesta, siita edes pitaisi jotain tietaa.

ja on automaattisesti saanut kansalaisuuden

Vierailija
35/39 |
16.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja on automaattisesti saanut kansalaisuuden

Vierailija
36/39 |
31.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva voi saada myös suomen kansalaisuuden, jos vanhemmat niin haluavat, vaikka lapsi olisi vain syntynyt suomessa.

22 vuotta täyttävä muualla asuva suomen ja muun maan kansalainen menettää automaattisesti suomen kansalaisuuden jos ei pidä tarpeeksi yhteyksiä suomeen.

Kaksoiskansalaisuus o9n ihan tavallinen asia, ei ole mikään pallo olla vain suomen kansalainen, jos esim. toinen vanhemmista on muun maan kansalainen.

Vierailija
37/39 |
31.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa syntynyttä ette muun maan kansalaiseksi saa vaikka kuinka vänkäisitte

Eli olet väärässä.

Vierailija
38/39 |
31.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme kaikki mieheni kotimaan kansalaisia, Miehellä myös Britannian kansalaisuus. Lapsella ja minulla myös Suomen kansalaisuus. Lapsi on oikeasti myös Britannian kansalainen, mutta sitä passia ei olla koskaan haettu.

Nyt tällä ei ole juuri merkitystä, mutta kuka tietää tulevasta. On hiukan kuin vakuutus, varmuuden vuoksi.

Vierailija
39/39 |
31.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllästyneenä Suomen rasistiseen eduskuntaan ja pelleilyyn Kreikan kanssa. Nyt minulla on toisen Euroopan maan kansalaisuus ja olen siitä ylpeä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kaksi