Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ette vie lasta uimakouluun?

Vierailija
15.07.2011 |

Meillä ovat kaikki lapset käyneet uimassa säännöllisesti vauvasta alkaen, ja uimakoulun aloittaneet heti kun ovat viisi täyttäneet, ja jatkokurssit on myös käyty. Minusta suomalaisen järven rannan läheisyydessä asuvan lapsen perustaitoja on uimataito, enkä oikeasti ymmärrä, miksi jotkut lapsiamme isommat lapset eivät osaa uida. Lapsemme ovat herättäneet taidoillaan ihmetystä, kun moni jopa kouluikäinen ei osaa uida. Aiemmin luulin, että on itsestäänselvää, että lapsi laitetaan viisivuotiaana uimakouluun. Niin minutkin laitettiin.

Miksi ette kaikki laita?

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
16.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

A) ei tarvitse laittaa, kun on ihan itsekseen oppinut uimataidon ja jo ala-asteella olivat luokkansa parhaita uimareita ilmankin

B) sinne ei pääse, ja tämä voi olla syynä monilla muilla. Matka on pitkä eikä ole ketään, joka kuljettaisi, tai sitten ei vaan ole paikkoja riittävästi ja aina jää osa uimakoulujen ulkopuolelle.

Vierailija
22/31 |
16.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 2 oppinu uimaan alle kouluiässä ja 2 on taaperoiässä nyt ja oppi vasta alkanut. Isompi näistä sukeltelee ja koittaa käsipohjaa.

En ole ajatellut etten vahtisi lapsia vaikka osaavat uida. Kiva päästä joskus aikanaan rannallekin köllötteleen ihan vaan sillä verukkeella että ajaa muksut uimaan ja seuraa sieltä sivusta eikä tartte osallistua rantavedessä kahlaamiseen. Omassakin lapsuudessa oli aina joku aikuinen mukana rannalla vaikka osattiin uida.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
16.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä myöskään uimakouluja. Koulun puolestakaan lapset eivät koskaan käy uimasta.

Lähinnä siis kesäisin käydään pulikoimassa uimarannalla helteisenä päivänä. Tai talvella kauempana uimahallissa.

Vierailija
24/31 |
16.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei oppinut uimaan. Sukeltaa osaa kyllä ja ikää nyt 8 v. Pitäisköhän palkata yksityisopettaja, vai mitä?

Vierailija
25/31 |
16.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja hilaan sen tenavan joka päivä 25km päähän? .

Harvalla se uimahalli on naapurissa tai kävelymatkan päässä. Eikä se uimakoulu kestä yleensä kuin 8-10 kertaa. Tai jos oppi ei ole mennyt perille niin uimakoulu voidaan kerrata tai halutessa siirtyä jatkokurssille.

Itsekin kuskasin lapsia autottomana uimakouluun kahdella julkisella kulkuvälineellä. Ja kaikki ovat oppineet uimaan.

- ohis

jos pitäs useampi ipana hilata johonkin huitulan nevadaan uimakouluun? Joka hyvässä lykyssä on vieläpä keskellä päivää...

Kesäisin on tossa suht liki joku lätäkkö, missä uiskennella. Mutta ei siellä mitään uimakouluja järjestetä.

Vierailija
26/31 |
16.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on kalliita yksityisellä. Ei ole siis varaa.

Ja kaupungin uimakouluihin ei olla kertaakaan mahduttu. Ilmoittautuminen alkaa klo. 9.00. aamulla ja minä olen silloin töissä, enkä pääse soittamaan. Kun tauolla soitan tai yritän netissä ilmoittautua, niin kaikki paikat on täynnä. Kertaakaan ei olla mahduttu edes peruutuspaikoilta. Kesällä taas ovat aina silloin, kun minulla ei ole lomaa :(

Vierailija
27/31 |
16.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulun alkaessa lapsi kieltäytyi menemästä, vieras joukko pelotti ja jännitti liikaa. Vanhemmat eivät saaneet saattaa altaaseen tai muutenkaan olla läsnä, joten se siitä.

Vierailija
28/31 |
16.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on kalliita yksityisellä. Ei ole siis varaa. Ja kaupungin uimakouluihin ei olla kertaakaan mahduttu. Ilmoittautuminen alkaa klo. 9.00. aamulla ja minä olen silloin töissä, enkä pääse soittamaan. Kun tauolla soitan tai yritän netissä ilmoittautua, niin kaikki paikat on täynnä. Kertaakaan ei olla mahduttu edes peruutuspaikoilta. Kesällä taas ovat aina silloin, kun minulla ei ole lomaa :(

Ei enää nykyään soitella. Paikat netistä ehtii varmasti varaamaan vaikka töissä ollessaan, jos halua vain löytyy. Paikan varaaminen ja paikan maksaminen vie vain hetken. Tunnollisena työntekijänä voit jättää yhden vessareissun tarvittaessa vaikka väliin.

Vierailija
29/31 |
16.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin samanlainen lapsena, ja uimakouluun joutuminen oli yhtä helvettiä. Onneksi teloin kahden päivän jälkeen jalkani niin pahasti, että olin uimakiellossa kaksi viikkoa. Jäi sitten uimakoulu kesken. Ylipäätään huolehdimme itse lapsemme uimaopetuksesta.

Vierailija
30/31 |
15.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun minä olin lapsi niin en kyllä mitään uimakouluja käynyt. EIkä tästä ole kuin reilu 15 vuotta aikaa. Opin ihan itse uimaan jo reilusti alle viisi vuotiaana. En ymmärrä miksi siihen uimakoulua tarvitaan?

Vierailija
31/31 |
15.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

veikkaisin ainakin kolmea eri syytä:

- vanhemmat osaavat itse opettaa

- uimakouluja ei ole lähellä

- uimakoulut ovat kalliita

Olen itsekin muuten sitä mieltä, että uimakoulu on lähinnä TUKEE uimataidon kehittymistä, mutta ei yksistään riitä. Uimassa täytyy käydä muutenkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kaksi