Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vieläkö Suomessa ihaillaan "itsenäisiä" lapsia?

Vierailija
15.07.2011 |

"Englannissa National Society for the Prevention of Cruelty to Children (NSPCC) suosittelee, ettei alle 12-vuotiasta lasta tulisi jättää yksin milloinkaan, eikä alle 16-vuotiasta tulisi jättää yksin yöllä. Lapsenvahtina ei suositella käytettävän alle 16-vuotiasta lasta."

Lainaus on MLL:n sivuilta. Noudatetaanko teillä tällaisia ikärajoja?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
15.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paitsi vanhempi lapsi vaati saada olla yksin kotona kun kävimme ruokaostoksilla pe iltaisin!

Täytyy kyllä muistaa nuo engl... on ne niin takapajuisia!

Toisaalta en ole koskaan ihaillut päiväkotisysteemiä paitsi musiikkiopetusta, laulua ja askartelua. Siinä se onkin! Ikinä en antaisi enkä antanut kenenkään muun kasvattaa lapsiani. Äidin sylin on äidin syli.

Muuten, olen iloinen lopputuloksesta:)

Vierailija
2/8 |
15.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että olen osannut 9-vuotiaasta laittaa ruokaa ja samanikäisenä sain viedä 7-vuotiaat kaverini kaupungille ostoksille.

Olin myös oma-aloitteinen järjestämään kerhoja, kun täällä ei sellaisia kouluikäisille ollut.

14-vuotiaana olin hoitamassa kesän lapsia, nämä ovat ystäväperheitäni edelleen 18 vuotta myöhemmin.

Juu-u, en koe, että olisi ollut mitenkään turvaton lapsuus. Olin myös iltapäivähoidossa koulun jälkeen, mutta sieltäkin yleensä laistin ja tulin kotiin mieluumin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
15.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsenäisellä lapsella ja itsenäisellä lapsella on mielestäni suuri ero. Toisaalta se voi tarkoittaa lasta, joka joutuu pärjäämään omillaan, oman onnensa nojassa, koska vanhemmat huitelevat ties missä. Mutta itsenäinen lapsi voi myös olla sellainen, joka osaa ajatella itse, joka ei kulje joukon jatkeena, vaan jolla on omia mielipiteitä ja näkemyksiä asioista, joka osaa itse hoitaa tiettyjä asioita, eikä aina tarvitse apua kaikessa.

Vierailija
4/8 |
15.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsia tulee juuri niin, että saavat olla sylissä tarpeeksi, saavat huomiota tarpeeksi, näkevät välittämisen mallia tarpeeksi, saavat ojennusta tarpeeksi, saavat rakkautta tarpeeksi, saavat arjen kasvatusta tarpeeksi ja saavat hyvän itsetunnon!!

Se, että pikkulapsesta laitetaan selviytymään yksin esim. kun vanhemmat vuorotöissä on niin sairasta. Se saattaa näyttää siltä et meidän lapsi selviää ja on niin itsenäinen mutta mutta edestään sen löytää minkä taakseen jättää.

Vierailija
5/8 |
15.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

..lakitekstiksi, jotta suomalaiset vanhemmat oppisivat kasvattamaan lapsiaan. Täällä ollaan erittäin välinpitätättömiä ja huonoja kasvattajia. teevee muutakin nähnyt

Suomessa lapset on suorastaan heitteillä...

aivan kauheaa.

asumme omakotitalo alueella ja täällä jo 3vuotiaasta lapset juoksee yksikseen pihasta toiseen ja leikkikentälle

ja 4v pyöräilevät potkulautailevat jne jne

ja menevät toiseten pihoille ja sisällekin leikkiin jos joku vaan huolii, eikä vanhemapansa tiedä missä lapsensa ovat.

meilläkin useampi 4v-6v on tullut vaan ovikelloa soittaan ja siusälle leikkiin, ei vanhemmat tiedä onko meillä vai jollain muulla, eivät vaivaudu tekstaan ja sopiin

selvää siis on , et tein lopun tuosta, meille tullaan vaan sovitusti, ja vanhemmat on ne jotka sopii!!!

useinpa sit äidit soittelee ja kyselle koko alueen perheiltä:mahtaako se meidän xxx olla teillä......

kouluikäisillä vielä pahempaa, menevät aamusta iltaan ilman kotona käymistä...

koululaiseb´n pitäis olla yksin siihen kun vanhemmat tulee töistä mahd lapsi päässyt koulusta klo 12 ja vanhemmat tulevat klo 17 jälkeen jne jne

LAKI ON SAATAVA TAKAAMAAN LAPSIEN TURVALLISUUS

muta rahasta kaikki kiinni, ja vanhempien halusta

meno järjetömntä, eikä siis ihme, et nuoret ja jopa lapset voivat todella huonosti :(((

Vierailija
6/8 |
15.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, olen saanut kuulla tarpeeksi näitten niin itsenäisten lasten huolia ja murheita. Aivan hakusessa jo teini-iässä et pistää pikkasen vihaksi!

Vierailija
7/8 |
15.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle 13-vuotiaana ei kyllä lapset saa olla öitä yksin, sen vanhempanakin harkitaan tilannetta ensimmäisillä kerroilla tarkasti.

Lastenvahdiksikin on ollut meillä aika lailla tuo sama ikäraja, ja jos tuota vanhempinakaan eivät halua sisaruksiaan vahtia, niin voivat korvata sen jollakin toisella kotityöllä. Toinen teineistä onkin selkeästi hoivaavampi, toinen taas mieluummin tekee muita kotitöitä itsekseen, ja sisarustensa kanssa on silloin, kun joku muu on enemmän hoitovastuussa.

Myös yksinoloa on ip-kerhon ja meidän töiden loppumisen välille aina kertynyt tunti-pari, nyt toki yleensä teinit ovat kotona/tulevat yhtä aikaa kun nuoremmat tulevat koulusta, joten tämä ei ole ongelma.

Vierailija
8/8 |
15.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

..lakitekstiksi, jotta suomalaiset vanhemmat oppisivat kasvattamaan lapsiaan. Täällä ollaan erittäin välinpitätättömiä ja huonoja kasvattajia.

teevee muutakin nähnyt

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi viisi