painonhallinta ja hiilarit.. vaikeaa!!
Olen ajatellut painonhallintaa siten, että vähennän hiilareita, ainakin niitä huonoja. Lasken kaloreita kalorilaskuri.fi:ssä.
Ongelma on, että en tiedä, mitä voisin syödä, jotta hiilareita ei tulisi niin paljon..
Tänä aamuna söin aamupalaksi:
- veteen tehty kaurapuuro
- puurossa lisäksi auringonkukansiemeniä, vehnänalkiota ja ruislesettä
- 1 omena, 1 päärynä
- kahvia rasvattomalla maidolla.
No, nämähän ovat kaikki hiilareita!! Ainoastaan auringonkukansiemenistä taitaa tulla enemmän rasvaa. Kuitenkin koen, että kaikki syömäni on terveellistä.
Miksi sitten sanotaan, että hiilarit on pahasta (siis monet sanoo)?
Mitä te jotka olette vähentäneet hiilareita syötte aamupalaksi? Kananmunia ja rahkaa vai?
Kommentit (2)
proteiinipitoisen aamupalan niin nälkä pysyy poissa.
Mä voivin kutsua itseäni hyväkarpiksi koska en noudata orjallisesti.
Syön välillä herkkujakin kuten eilen keksiä, karkkia ja jäätelöä.
tänään tein aamulla rahkaa johon sekoitin vaahdotettua kermaa, maustamatonta jugurttia ja vähän mansikoita.
Kipollinen rahkaa ehkä n 3dl+ kaksi kuppia kahvia maitotilkalla.
Se pitää nälkää poissa useamman tunnin.
Suosittelen aloittamaan vaikka Andreas Eenfeldtin kirjan Ruokavallankumous. Siinä selitetään tätä hiilariasiaa.
Mun aamiainen tänään:
kaksi kuppia kahvia terästettynä kuohukermalla ja kookosöljyllä.
eilen:
kolme a-luokan nakkia, paistettu tomaatti ja kolmen munan munakas. Nämä paistettu siis pienessä voi klöntissä. Päälle ripaus juustoraastetta ja herbamarea. Laitoin lautaselle myös pari lehteä salaatti ja palan kurkkua.
Munakas huuhdottiin alas kahvilla ja kookosöljyllä.
Mulla aamupala pitää nälkää yleensä 5-6 tuntia, pelkkä kermakahviaamiainen 3-4 tuntia.
Veikkaan, että tolla sun aamiaisella nälkä pysyy poissa 1,5-2 tuntia, ja sitten nälkä onkin jo niin kiljuvan kurniva, että tulee sorruttua mihin vaan mitä käteensä saa. Näin se oli minullakin ennen.