Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka tarkkaan teille on määritelty punktioviikko etukäteen??

01.11.2005 |

Heips,

tällaista ivf:ää odottavan mielessä pyörii tällä kertaa: Kun varasin suunnittelukäyntiaikaa joulukuulle, kysyin samalla, joko on tiedossa, milloin varsinainen hoito on. Hoitaja sanoi, että punktioaika on varattu viikolle 7. Onko tämä normaalikäytäntö, siis tarkoittaako tuo aika n. punktioaikaa (sehän voisi kai vaihdella pari viikkoa aikaisemmasta pari viikkoa myöhempään oman kierron mukaan) ja annetaanko kaikille aika samalla periaatteella? (Hoitopaikkana on TAYS). Vai annettiinko minulle tämä aika näin tarkasti sen takia, että omaa kiertoa ei käytännössä ole ja periaatteessa siis voidaan ajoittaa hormoneilla suurin piirtein mihin aikaan vain??

Ei tällä kertaa tämän kummempaa, mutta jos joku viisaampi ja kokeneempi osaa neuvoa, otan infoa mielelläni vastaan. Hoitotauon ajan käytössä on jatkuva primolut-kuuri, eli kierto on 26-28 päivää (riippuen siitä, miten nopeasti vaikuttavat ja kuinka säntillisesti jaksan katsoa, minä päivänä pitäis kuuri aloittaa.. :))

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
01.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut laitettiin viime keväänä ivf jonoon ja alustavan ajan piti olla viikolla 39, mut mun kierto ajottu niin, että hoitoihin päästiin jo viikolla 38. Mä käsitin niin, että aika voi heittää alustavasti sovitusta viikolla jompaan kumpaan suuntaan ja kai ne sit lääkkeilläkin tarvittaessa säätelee.

Vierailija
2/6 |
01.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kone sekoilee jotain, olin kirjoittamassa ihan eri selaimen välilehdelle ja jostain syystä heitti sen tekstin tänne. Nooh...

Kiitos vastauksesta nurminatalle. Ilmeisesti aika sitten on alustava. Mulla punktio luultavasti siirtyy myöhempään, koska pessimistinä ajattelen, ettei ne munasolut kasva kuitenkaan niin nopeasti, kuin suunnitellaan... Mutta ilmeisesti tuo aika ei ole niin viikosta kiinni, helpottaa vissiin vain klinikan suunnittelua?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
02.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mainita että olen myös taysissa hoidossa.

Onnea hoitoihin, toivottavasti kaikki menee hyvin!!

Vierailija
4/6 |
02.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

... täysin oman kierron ja hoitojen vaatiman ajan mukaan... ainoastaan 1 kierros ennen vedetään e-pillerikierros, jonka mukaan tiedetään, että kuukautiset alkaa tasan 5 pv myöhemmin, ja sitten alkaa hoitorumba... mikä voi tietenkin mennä aina pari päivää sinne tai tänne... mutta meillä tehdään punktioita myös lauantaina ja sunnuntaina... ainoastaan pääsiäisenä ja kesällä on tauko hoidoissa...

Eemeli

(mun yleinen mainospätkä: 4*ICSI takana, otetaan lahjoituksena vastaan ylijäämälääkkeitä ulkomailla loppuvuodesta olevaan hoitoon: Menopur tai Menogon ja Orgalutran... mailaile:

eemelikaksi@hotmail.com)

Vierailija
5/6 |
03.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

TAYS ei käsittääkseni tietystikään ole auki viikonloppuisin, joten punktion pitää osua viikolle. Mutta eiköhän ne lääkärit osaa suunnitella. Olisihan se huomattavasti helpompaa, jos mistään päivistä ei tarttis huolehtia etukäteen. Tähän asti mulla on aina onnistuttu sillä tavalla hyvin, että inssit on päästy tekemään viikolla, varmaankin johtuen siitä, että pregnylillä irrotetaan. Kuinkas tarkkaa se muuten on, minä päivänä munasolut punktioidaan? Eli voiko hoito mennä pieleen sen takia, että punktio-/siirtopäivä osuis viikonlopulle vai voidaanko näitä sumplia?

Nurminata, kiitos onnentoivotuksista, toivottavasti kaikki menis nyt nappiin... ainakaan ei voi syyttää mua valmistautumattomuudesta! :D

Vierailija
6/6 |
03.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

punktiot tehdään mun mielestä ma, ti ja ke ja siirrot ke, to ja pe, näin mulle ainakin sanottiin. Luultavasti ne sullekin jarruttelee tarpeen mukaan ja sit pistetään irrotuspiikki pari päivää ennen punktioo. Mä pistin irrotuspiikin su iltana , kun tiistaina tehtiin punktio.