Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten selitän lapselle?

Vierailija
14.07.2011 |

Asumme alueella, missä on vähän lapsiperheitä ja tyttärellämme on vähän kavereita. LÄhellä asuu samanikäinen tyttö, joka on iäkkäiden vanhempiensa lapsettomuushoidoilla saatu ainokainen, joka on äitinsä silmäterä.

Tytöt ovat samassa päiväkodissa (eri ryhmissä) ja tunteneet toisensa 2-vuotiaasta. Ovat aina viihtyneet hyvin yhdessä, kun tapaavat, juoksevat halaamaan toisiaan.

Kevään aikana huomasin, että kaverin äiti on alkanut vältellä meitä, eivät ole kotona kun kyselen leikkikaveria eikä hän ole yhteyksissä minuun päin enää ollenkaan. Muualta olen kuullut, että tuon tytön äiti etsii lapselleen kavereita, jotka ovat esikuvia lapselleen. Minun tyttöni ilmeisesti on sitten huonoa seuraa, kun sattuu olemaan temperamenttinen sisupussi, tämä ainokainen on aina kiltti, rauhallinen ja tottelevainen lapsi.

Harmittaa oman tyttöni puolesta, kun hän kyselee aina kaveriaan, mutta minä en enää viitsi edes kysellä leikkiseuraa tuosta tytöstä, kun aina tulee kieltävä vastaus. Olen saanut sellaisen vaikutelman, että lapseni ei ole tarpeeksi hyvä heidän ainokaiselleen.

Miten selitän tämän tytölleni?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
14.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ohjaa etsimään muita kavereita

Vierailija
2/6 |
14.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä hiukan vastaava tilanne. Se ainukainen hellanterttu äitinsä mielestä lähes omistaa lapsemme ja muiden kanssa ei saisi olla tekemisissä. Ärsyttää suunnattomasti, kun joku äiti järjestelee "elinikäistä ystävyyttä" ilman, että lapset sitä suunnattomasti itse kaipaisivat, tai ainakaan omani ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
14.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun näin kesäaikaan, kun ollaan kotona, kavereita ei noin vaan etsitä, kun lähiympäristössä asuu vain eläkeläisiä, leikkipuistokin huutaa tyhjyyttään, kun siellä käydään.

Tyttö käy muskarissa ja jumpassa, mutta niissäkään ei ole tutustunut kehenkään niin, että ketään voisi pyytää leikkimään. Pk-kavereissa sama juttu, ei ole kenenkään yhteystietoja, pk:ssakin on vain muutama saman ikäinen tyttö, ryhmät ovat poikapainotteisia

ap

Vierailija
4/6 |
14.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja hidas lämpiämään, toissa talvena päiväkodissa häntä kiusattiin, suhtautuu lapsiin epäilevästi. Kun tutustuu, leikkii mielellään, toisaalta viihtyy itsekseenkin

Vierailija
5/6 |
14.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin selitä, että joskus aikuisilla on omien hankaluuksiensa vuoksi vaikeaa ottaa lapsia kylään tai tulla tuomaan lastaan toisten luokse.

Vierailija
6/6 |
14.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin selitä, että joskus aikuisilla on omien hankaluuksiensa vuoksi vaikeaa ottaa lapsia kylään tai tulla tuomaan lastaan toisten luokse.

t. se ikää kysynyt