Pienien määrien maidon pakastaminen
Tyttäremme on 1vk, ja syö pieniä määriä kerrallaan. Haluaisin pakastaa maitoa pieniä määriä jotka voi helposti sulattaa eikä maito mene " hukkaan" . Neuvoja minkälaista rasiaa käyttää? Voiko maidon pakastaa esim. jääpalarasiaan (jossa ei ole kantta) vai pitääkö olla joku kannellinen rasia (jääkö pakastettuun maitoon maku/tuoksu pakkasen muista tuotteista?) Näin vauvaliikkeessä pakastusrasioita mutta ne olivat 125ml ja liian suuria tähän tarpeeseen. Neuvoja kaivataan?
Kommentit (6)
ovat käteviä äidinmaidon pakastukseen. Voi laittaa eri kokoisia annoksia pakkaseen ja sulattaa tarvitsemansa määrän.
Niin se sun lapsonen oli vasta 1vk..ihan pikkanen vielä. Mut tosiaan, meilä ne minigrip-pussit toimi.
kokeile jääpalapusseja! ei varmaan kerralla tule koko " liuska" täyteen maitoa mut ei se iso taloudellinen hukka oo käyttää vaan vaikka alarivi ja leikata loput pois...
Päälle saa vielä kätevästi kirjotettua lypsypäivän ja maitomäärän.
on minulla käytössä. Maksaa noin 1,50-2 euroa 40kpl ja löytyy myös monista hyvin varustelluista ruokakaupoista. Tuo pussi sopii myös Aventin " kertakäyttöpussi pitimeen" , pullohylsyyn, Avent kun ei kuulemma enää valmista noita pullopusseja. Pussi on kätevän kokoinen, siihen mahtuu alle 2dl kun jättää kunnon jäätymisvaran ja pussit ovat vahvan oloisia niin ei tarvitse pelätä että nirhaantuu puhki jäisenä.
Minigrip pusseihin oon pakastellu. Ja jääpalarasioihin kans, niitä oon käyttäny sit ruokiin. Sopivasti viilenee omatekemät sosetit, ku nakkaa jäisen maitokökön sekaan.