Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten pääsee töihin?

Vierailija
14.09.2024 |

En tiedä miten pääsee töihin.

Miten haetaan? Mistä löytää työpaikan ?

Haittaako jos ei ole kuin peruskoulu käyty.

Minulla ei ole ammattikoulua käyty yritin kaksi kertaa liian vaikeaa oli.

Mutta töihin haluan, mutta en yhtään tiedä tai ymmärrä miten.

Mulla ei ole CV:tä ku mitä sinne edes kirjoittaisin ku ei ole mitään työ tai opiskelu taustaa.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmistautumalla.  

Tässä lista mikä nostaa sinua kärkeen työmarkkinoilla:

-koulutus, eli tutkintotodistus, jolla todistat ettet ole täysin avuton

-tyylikäs, oman näköisesi cv

-lannistumattomuus ja kyky nähdä omat vahvuudet ja kehittää niitä 

-aiempi työkokemus, tai muu aktiivinen toiminta, jolla edelleen pystyt osoittamaan luotettavuutesi ja pätevyytesi että sinusta ei sitten seuraa ongelmia työmaalla. 

- yksi merkittävä tekijä työnhaussa on myös sellaisen kuvan antaminen itsestä, että työ johon haet, merkitsee sinulle paljon ja osaat arvostaa sitä.  Työnantajat myös haluavat uskoa että paikka menee ansaitusti jollekin ja ovat antaneet työn oikealle henkilölle, eli sellaisella joka tulee onnelliseksi siitä. He tahtovat tehdä jonkun onnelliseksi.  

Vierailija
2/10 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun tapauksessasi kannattaisi olla äärimmäisen rehellinen, mutta kuitenkin sun täytyy näyttää että olet valmis panostamaan itseesi ja työhösi.  Haluat löytää työn joka sopii sinulle.  Sinä etsit itsellesi sopivaa työtä, työ ei etsi sinua. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun olisi kyllä hyvä nyt jotkut opiskelut saada päätökseen, muuten voi olla vaikeaa päästä alkuun. 

Vierailija
4/10 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkkärin kurssilla neuvotaan.

Vierailija
5/10 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitset mieleisesi paikan, ja sitten vaan menet sinne. 

Sano vaan, että "mä tulin nyt, mistäs aloitellaan?".

Vinkki: Kannattaa valita niitä hyväpalkkaisia hommia!

Vierailija
6/10 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nouset ylös. Laitat kengät jälkaan. Kävelet työpaikalle. Pyydät pomolta töitä. Ja kirjoitat työsopimuksen.

Se ei ole edelleenkään tätä vaikeampaa eikä aikaa tarvitse tuhlata turhien sähköpostien lähettämiseen. Sitä paitsi työnatajat arvostavat aktiivisuutta työnhaussa ja palkkaavat mieluiten niitä jotka laittavat eniten panostusta työnhakemiseen.

Vierailija
7/10 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta Turku/Raisio alueelle.

Telakalla on paljon työtä tarjolla missä ei tarvita ammatti osaamista reipasta asennetta ja normaali kuntoa.

Esim. Kipkap, pernotrans ja useita muita yrityksiä...

Vierailija
8/10 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla ainakaan haitannut pelkkä peruskoulu. Aloitin siivoojana, eikä ajokorttia. Laitoshuoltajaksi opiskelin yli 30 vuotiaana. Nyt nelikymppisenä maksan omakotitalolainaa, ajan hybridillä, brutto n. 3400e ja 38 lomapäivää. Päivääkään en ole ollut työtön, vaikka montakin työpaikkaa käyty läpi. Nykyisessä työpaikassa sairaalassa olen ollut yli 10 vuotta.

Vierailija
9/10 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuta Turku/Raisio alueelle.

Telakalla on paljon työtä tarjolla missä ei tarvita ammatti osaamista reipasta asennetta ja normaali kuntoa.

Esim. Kipkap, pernotrans ja useita muita yrityksiä...

Jäi vielä mainitsematta, että ihan vaan soitat ja kerrot, että tarjoat reipasta itseäsi töihin...

Vierailija
10/10 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsehän luettelit jo heikkoutesi mitä tulee työnhakuun. Korjaa ne niin pääset eteenpäin.