Kokemuksia Elixia/GoGo lastenhoidosta?
Haluaisin kuulla kokemuksia eri kuntosalien (erityisesti Tampereella olevat Elixia ja GoGo) lastenhoidosta, minkälaista hoito siellä on, onko usein paljon lapsia/ei yhtään, mitä virikkeitä/toimintaa, ja minkä tasoista hoito ylipäätään on?
Harkitsen liittymistä jompaan kumpaan saliin, ja tuo lastenhoito on tärkeää, sillä minun pitäisi ottaa lapset salille mukaan n. 1-2krt viikossa. Eli millaista ja miten laadukasta hoito noilla saleilla on? Viihtyykö lapsesi siellä?
Kommentit (7)
Oma lapseni oli pari kertaa Onkiniemen Elixiassa hoidossa. Oma innostukseni lopahti, ei niinkään lapsen.
Lapsi oli silloin n. 1,5-vuotias (vuodenvaihteen tietämillä). Lapsia tuntui hoidossa riittävän, eli etenkin jos matka on hankala niin hoito kannattaa varata etukäteen, niin ei sen vuoksi tarvitse kääntyä ovelta takaisin. Hoitajat saivat lapseen heti tosi hyvän kontaktin, eri ikäkausien leluja oli hyvin saatavilla ja lapsi jäi hoitoon mielellään. Joku juhlapäivä siihen osui (ystävänpäivä?) ja olivat lasten kanssa askarrelleet korttejakin, mistä olin tosi positiivisesti yllättynyt.
Ainoa hankaluus ainakin noin pienen lapsen kanssa on aikatauluttaminen: Hoidossa ei voi nukkua, eikä siellä saa syödä mitään. Tuon syömiskiellon ymmärrän, syynä on lisääntyneet allergiat, eli eivät pysty vahtimaan jos joltakulta tippuu jotain ja toinen lapsi meneekin laittamaan lattialta sen tippuneen palan suuhunsa... Ainakin minulla menee salilla vaatteiden vaihtoineen ja suihkuineen helposti 1,5h (+ matkat päälle) ja on hieman ajoittamista että sen saa sovitettua jonnekin kaksien päiväunien ja ruokien/välipalojen väliin siten, että lapsi olisi hoidossa virkeä ja hyväntuulinen...
olisi tarkotus gogon jäseneks liittyä, kiinnostais kans olisko kokemusta tuosta lastenhoidosta siellä?
Meidän vajaa 2-vuotias tykkää gogo hämeenpuiston lapsiparkista tosi paljon. Hoitajat kivoja ja fiksunoloisia, että ihan hyvillä mielin voi jättää. :) Siellä on pikkuliukumäki, oiskohan puolapuut/köysiä(en oo varma), tilaa temmeltää, piirustusvälineet, ja jotain leluja ja pelejä taitaa kans olla. Ja vessa ja mikro myös. Tykätään! :)
liikuntakeskus Sykettä. Tykkään itse ja myös lapset tykkäävät :) Tarpeeksi isot ja toiminnalliset tilat itselle ja lapsille. Mun kaverini kävi kokeilemassa kaikki isommat klubit läpi kokeiluviikon ajan ja valitsi tampereen tarjonnasta Sykkeen. Mutta jokaisella klubilla on hyvät ja huonot puolet...
Tuore kokemus Gogo Park liikuntakeskuksen lastenhoidosta tältä viikolta: Lapsia oli +20, alle 2-vuotiaita paljon, seassa isompia lapsia. Kaksi hoitajaa paikalla, joista toisella oli yksi lapsi sylissä ja toinen yritti pärjätä loppuporukan kanssa. Yksi alle 1-vuotias lapsi (ryömivä/konttaava) oli karannut naulakoille (ei siis ollut rajatussa leikkitilassa). Äiti, joka haki omat lapsensa huomasi karkulaisen ja palautti tämän vauvan hoitajille, jotka eivät olleet huomanneet vauvan karkaamista! Lapsia tuli ja meni, heistä ei pystytty pitämään kirjaa.
Nettisivuilla puhutaan hoitajamitoituksesta, 10lasta/aikuinen, alle 2-vuotias lasketaan kaksipaikkaiseksi. Tämä ei pidä paikkaansa, lapsia oli liikaa ja tilanne oli katastrofaalinen. En syytähoitajia, he tekivät varmasti parhaansa, mutta lapsia oli liikaa ja erityisesti alle 2-vuotiaita.
Nettisivuilla kuvaillaan, että vanhemmilta pyydetään henkilöllisyystodistus lasta viedessä ja hakiessa, tämäkään ei pidä paikkaansa, koskaan ei ole tätä kysytty. Kuka tahansa olisi tuossa sirkuksessa voinut hakea tuolta lapsen. Mitään kirjanpitoa ei pystytty tuolla pitämään. Tulijoilta otettiin nimet, lähtijöitä ei merkattu/huomattu.
En vie omaa lastani enää.
Olen ollut Elixian Onkiniemen lapsiparkissa töissä. Hoitajat ovat omistautuneita työlle ja oikeasti pitävät työstään tosi paljon!
Mutta... mitään maksimiryhmämäärää ei sallita, eli lapsia pitää ottaa vastaan niin paljon kun vanhemmat heitä hoitoon haluaa. Pahimmassa tapauksessa meillä oli 14 alle 4-kk lasta ja siihen päälle vielä seitsemäntoista 6kk-9v lapsia.
Olin myös Gogossa Hervannassa töissä. En suosittele! Lopetin työt kolmen kuukauden jälkeen, tila ei ollut lapsille turvallinen, hoitajat juoruilivat ja puhuivat puhelimeen hoidon aikana ja pomoja ei kiinnostanut mikään....
lastenhoito puoli..mietin myös liittymistä.