Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi ei suostu etälapseksi!

Vierailija
12.07.2011 |

Erosimme miehen kanssa lähes sopuisasti 5 vuotta sitten. Tyttö oli silloin 8v. Tapaamiset sovittiin ja kaikki meni hyvin, tyttö reissasi välillä kahden kodin väliä viikottain ja välillä oli (harrastustensa takia) vain joka toinen viikonloppu isällä.

Isä meni uusiin naimisiin 3 vuotta sitten, minulla on miesystävä, joka asuu muualla, mutta on paljon kanssamme.

Nyt tyttö ilmoitti, että hän ei aio enää reissata isän luona vaan isä saa luvan tulla häntä katsomaan meille. Kuulemma etälapsuus loppui tähän, hän on väsynyt pakkaamaan ja purkamaan.

Mitä tehdä? Etäisyyttä kodeilla ei ole kuin 20 km. Uusia sisaruksia kumpaankaan kotiin ei ole tulossa eli siitä ei voi olla kyse.

Pitääkö pakottaa vai hyväksyä?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parin erotessa lapset jäävät omaan kotiinsa ja aikuiset käyvät asumassa vuoroviikoin tässä alkuperäisessä kodissa. Muun ajan asuvat vuorotellen joko yhteisessä kämpässä tai omissaan. Eivät siis näe toisiaan koskaan. Lapset saavat asua tutussa kodissa ns minkään muuttumatta. Joskus olen jopa lukenut tälläisestä ihan oikeassa elämässä. Ei tosin taida onnistua ap:n tapauksessa.

Vierailija
22/26 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumme ex-puolisoni kanssa alle minuutin kävelymatkan päästä toisistamme, kuitenkin niin, että molemmilla on omat perheet ja kodit.

Lapset menevät mieluusti molempien kotiensa välillä, itse asiassa esimerkiksi nyt kesällä on vaikeaa pitää holtti päällä, sillä tahtoisivat vaihtaa useammin kuin kerran viikossa, sillä menee kuulemma välillä tylsäksi yhdessä paikassa.

Lapset voivat toki murroiässä päättää täysin vapaasti kummassa kodissa tahtovat asua, ja onkin mielenkiintoista nähdä miten käy.

Tästä asiasta keskustellessa nousee aina esiin tämä "miksette reissaa itse". Argumentti on typerä. Aikuisten tehtävä on olla aikuinen, määrittää ja asettaa rajoja rakastamisen lisäksi.

Eivät lapset suunnittele koulujen lukujärjestystä tai kotien ruokalistojakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinäkö rahoitat kolme asuntoa? Tämä on äärimmäisen typerä ehdotus, jonka heität näihin ketjuihin aina, eikä sillä ole mitään muuta funktiota kuin typerä provoaminen.

Parin erotessa lapset jäävät omaan kotiinsa ja aikuiset käyvät asumassa vuoroviikoin tässä alkuperäisessä kodissa. Muun ajan asuvat vuorotellen joko yhteisessä kämpässä tai omissaan. Eivät siis näe toisiaan koskaan. Lapset saavat asua tutussa kodissa ns minkään muuttumatta. Joskus olen jopa lukenut tälläisestä ihan oikeassa elämässä. Ei tosin taida onnistua ap:n tapauksessa.

Vierailija
24/26 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä asiasta keskustellessa nousee aina esiin tämä "miksette reissaa itse". Argumentti on typerä. Aikuisten tehtävä on olla aikuinen, määrittää ja asettaa rajoja rakastamisen lisäksi.

Eivät lapset suunnittele koulujen lukujärjestystä tai kotien ruokalistojakaan.

Huomaathan että omilla lapsillasikin on tylsää välillä toisessa paikassa kun vaihtavat välillä viikollakin.AIka rankkaa lapsille ei ole kiinnekohtaa.AIKUISELLA on sama koti koko ajan lapset on kun pingispalloja joita pompotellaan sinne tänne,juuri että aikuiset saavat lomaa!!

Vuoroviikkoasumisesta ei ole mitään hyvää sanottavaa sen on todistanut monet tutkimuksetkin.Lapsi ei kuulu mihinkään perheeseen.

Vierailija
25/26 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuoroviikkoasumisesta ei ole mitään hyvää sanottavaa sen on todistanut monet tutkimuksetkin.Lapsi ei kuulu mihinkään perheeseen.

Vedäpä nämä tutkimuksesi tiskiin. Olen lukenut käytännössä kaiken julkisesti saatavilla olevan tutkimustiedon, ja yksikään tutkimus ei kerro näin.

Viitteitä, kiitos. :D

Vierailija
26/26 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiinnekohtansa. Sinänsä tämä on sama, sillä jo lauserakenteistasi ja oikeinkirjoituksestasi huomaan, että kanssasi on turha keskustella.

Huomaathan että omilla lapsillasikin on tylsää välillä toisessa paikassa kun vaihtavat välillä viikollakin.AIka rankkaa lapsille ei ole kiinnekohtaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kaksi