Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

5-v pojan mitat tämän aamun neuvolassa 104cm ja 16,5kg

Vierailija
11.07.2011 |

Onko teidän mielestä ok? Itse olen aina pitänyt poikaani pienenä, mutta sopusuhtaisena.

Nyt (uusi) terkka oli kuitenkin sitä mieltä, että pituutta on tullut niin vähän (6cm) ja painoa niin paljon (1,8kg) vuodessa, että antoi ajan lastenlääkärille.

Mielestäni poika ei ole lainkaan pullea, vaan hyvinkin ketterä ja sopusuhtainen. Toisaalta hän on aina kasvanut vuorotellen pituutta ja painoa, eikä 6cm vuodessa nyt NIIN vähän ole.

Onko tässä nyt kyse siitä, että olen sinisilmäinen oman lapseni suhteen vai ylireagoiko terkkari?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
11.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

poika pullea. Meidän painon suhteen miinuskäyräläinen painoi saman ja oli 108 senttiä pitkä. Lapsen keskimääräinen kasvu tuossa iässä on juuri noin 6 senttiä vuodessa (4-8). Ihme terkkari, poika on pieni, mutta ihan sopivan painoinen!

Vierailija
2/7 |
11.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

4-v. poika on saman pituinen ja painaa suunnilleen saman n.17kg ja on kyl laiha, et kyl sunkin poika ennemmin laiha varmaan on kuin pullea.. jos se terkka oli kuitenki huolissaan vaan tosta pituudesta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
11.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko olla vähän pullea.

Vierailija
4/7 |
11.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

5-vuotismeuvolassa 114,5 cm ja 20,8 kg, muutosta vuodessa +7,5 cm ja +2,4 kg.

Vierailija
5/7 |
11.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi on paino-pituussuhteenkin puolesta pikkuisen miinuskäyrällä, ei tosin paljoa. Ihan sopivan kokoinen on.

Vierailija
6/7 |
11.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

104cm ja 15,5kg ja on kyllä aika laiheliini. Eli teidän varmasti sopivan painoinen, mutta aika pieni.

Vierailija
7/7 |
11.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempihan se on että tutkitaan, älä ota sitä kovin vakavasti.

Meillä poika ollut aina iso ja täyttää nyt syksyllä 5. Kotimittauksen mukaan pojan pituus on nyt 118 cm ja paino 23 kg.