Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

-------Heinäsirkat tiistaipinkka--------

01.11.2005 |

Heipsan! Tässäpä listantynkää :) Hieman etoo täälläpäin, söin just ompun niin se autto. Eilen illalla oli taas inhottava olo, kun olin just mennyt nukkumaan ja sitten mies soitti (oli työjuttu illalla) ja säikähdin ihan hirveesti , sydän hakkas niin että en meinannut millään saada itteäni rauhoittumaan sen jälkeen :/ Sitten kun olin jotenkin saanut pulssin tasaantumaan niin säikähdin sitä kun mies tuli kotiin :/ Ja taas sama homma. En voinut edes puhua mitään, kun otti niin pumpun päälle... Karmeeta, ei meinannut saada untakaan millään sen jälkeen. Mutta onneksi ei niitä inhottavia supistuksia tullut kuitenkaan.

T:Moonagirl 5+2 *palelee*

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
01.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta laitan sen kyllä ihan vaan turvotuksen piikkiin. Viimeksi siirryin odotusvaatteisiin ehkä joskus vk:n 18 / 19 tienoilla aikaisintaan, joten ehkä tässä vielä saa muutaman viikon odotella, vaikka toisesta kai vatsa saattaa tulla aiemmin näkyviin.

Aava06

Vierailija
22/25 |
01.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla nimittäin hiukan eri tilanne kuin teillä muilla. Tätä raskautta on yritetty saada alulle 1 vuosi ja 4 kuukautta. Muutama kuukausi kerettiin tutkia mistä kiikastaa ja kävi niin onnekkaasti, että ensimmäinen inseminaatio toi vahvan plussan. Tai itse asiassa kaksi, koska en uskonut ensimmäistä testiä todeksi. :) Vieläkin on todella epäuskoinen ja pelokas olo. Ei jotenkin osaa iloita tästä, vaan puhuu koko ajan jos ja jos ja jos. Kohdunulkoisen riskihän on hieman suurempi hoitojen avulla plussanneiden kohdalla, joten se pelottaa. Nyt jo muka pistää oikeaan hartiaan, vaikka taitais olla hiukan liian aikaista, kun viikkoja on vasta 4+4 tai jotain. :) Luin kyllä haulla, että hartiapistos voi johtua myös kohdun kasvusta yms. siihen liittyvästä mylleryksestä. Huolettaa se silti.

Oireita ei täällä mitenkään kauheasti ole. Rinnat hieman arat ja ehkä hiukan väsyttänyt enemmän. Olen kyllä muutenkin valtava unikeko. :)

Lämmöt on koholla 37.1-2. Vähän on etonut välillä ja yks ilta oli tosi huono olo, mutta tuo saattaa olla psyykkistäkin, kun tarkkailee itseään niin kovasti. Menkkakipuja oli viikonloppuna aika usein. Semmosia jotka tuli ja meni ja pari kertaa olen yöllä herännyt, kun on pistänyt. Eli kai siellä jotakin elämää on. Toivotaan, että oikeassa paikassa. Vauva olisi meidän ensimmäinen ja niin toivottu että! Hassua tämä elo. Ensin sitä itkeä tuhrutti, ku ei saada lapsia ja sitten kun on raskaana, niin pelkää keskenmenoa. No, olen joka tapauksessa tyytyväinen, että minulla on mahdollisuus tulla raskaaksi ja nyt sen tiedämme kävi miten kävi. Tänne odotus-puolelle tulin plussanneet lapsettomat-palstan sijasta siksi, että tuntuu että meiltä on otettu jo muutenkin niin paljon pois sitä " normaalia odottamista ja raskaaksituloa" , että minäkin haluan olla odotuspuolella muiden kanssa. Ja onhan täällä hiukan vilkkaampaa tämä keskustelukin. :)

Missähän vaiheessa sydänäänet on mahdollista kuulla? Olemme olleet hoidoissa yksityisellä, joten minulla on eka ultra aiemmin kuin " normaalisti" , että katsotaan onko alkio oikeassa paikassa. Ultra on 14.11. eli ne puhu ainakin että 7:llä viikolla.

Toinen kysymys: Kalenterin mukaan minulla on nyt menossa rv 4+4, mutta vauvalaskuri sanoo, että olen viidennellä viikolla. Puhutaanko siis aina, että on sillä seuraavalla viikolla eli jos on vaikkapa 5+5, niin on kuudennella, koska kutosta kohti mennään? Hyvin selitetty, mutta yrittäkää ymmärtää. :)

Ihanaa olla vihdoin täällä! :)

MollyJii

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
01.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli haulla hain niitä sydänääniä ja ne vissiin kuuluu vasta hamassa tulevaisuudessa, mutta erikseen puhuttiin sykkeestä, joka oli saatu aiemmin. Nyt täällä on aivan pää sekaisin. :)

Vierailija
24/25 |
01.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelliselle (sorry, unohdin jo nimen): puhutaan kyllä just noin, että 4+ on viides viikko. Itse puhun kyllä aina vain tyyliin 4+4, niin on selvempi. Yksi tuttu odotti yhtä aikaa viimeksi kuin minä ja hän puhui aina, että on neljännellä/viidennellä tms kuulla. Itse haluan puhua tarkemmin. Mulle nuo viikot ovat aina tärkeitä, mutta raskaudettomat eivät kyllä ymmärrä niistä mitään ;)

Mun omaa napaa: koko ajan ärsyttää ja stressaa. Kouluhommia on ihan älyttömästi, mies paljon poissa ja kaksveellä uhma... Nyt vasta havahduin ajattelemaan, että ehkä syynä ärsyyntymiseen on kuitenkin eniten tuo pikkuinen mahassa... Iltapäivällä on ollut vähän heikko olo ja koko ajan väsyttää, mutta aikaa nukkumiseen ei ole. No, menen joka ilta kymmenen maissa nukkumaan. Mä tosiaan odotan pahan olon ja oksentamisen alkavan viikolla 8 ja päättyvän viikolla 16 (jos noudattaa esikoisen kaavaa), joten kyllä se kamala olo vielä sieltä saapuu.

Oletteko laskeneet viikot kalenterien 28 päivän kierron mukaan vai tarkan oman kierron mukaan (jos se on muuta kuin 28 päivää)? Mulla 31 päivää kierrossa, joten tänään on rv 5+1. Kiekon mukaan oletusarvolla jo 5+4.

Mä mietin, että onko jouluna kertominen liian aikaista? Toisaalta uskon, että a) oksennan koko joulun ja tammikuunkin vielä b) maha näkyy jo selvästi silloin, joten molempien perheille on kai silloin kerrottava.

Hyvää yötä!

Vierailija
25/25 |
01.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai siis ne hormonit :)

Nyt vasta havahduin ajattelemaan, että ehkä syynä ärsyyntymiseen on kuitenkin eniten tuo pikkuinen mahassa...