Tupakoitsijat rivitalossa; kysymyksiä teille!!!
Miten toimit jos seinänaapurissasi asuu perhe, josta kukaan ei tupakoi? Etenkin näin kesällä, kun ovia pidetään auki, ikkunoita pidetään auki melkeinpä 24/7? Poltatko entiseen malliin, vai koetatko jotenkin ottaa naapurisi huomioon/miten? Miten toimit jos naapurisi takapihalla vaunuissa nukkuu vauva? Entä jos vauvaa isommat lapset viettävät takapihalla aikaa; tupakoitko tällöin normaaliin tapaasi?
Kommentit (14)
jotka myös kysyisivät tätä. en siis polta. ja olen huomannut että joo syöpäkäryle palaa ihaan samaan malliin ei mitään huomioimista tms.
itse pitää ilmeisesti joku pierupommi vetää sinne et pysyvät savuineen poissa edes tunnin. savut sisään, pyykki haisee, lapset saa syöpää aiheuttavaa savua ja ylipäänsä asumismukavuus kärsii 24/7, ei taida olla kuin omalla navalla väliä nykyään?
Onko se oikein, en ota siihen kantaa.
mukaan ei saa aiheuttaa kohtuutonta haittaa naapureilleen, ei haju ei melu ym..siitä voi kukakin sitten miettiä mitä se on. on fiksuja tupakoitsijoita jotka esim polttaa hieman kauempana rakennusta jolloin kaikki haju ei imeydy naapurin kämppään
Meillä ei haise pyykit kyllä tupakalle, eikä muiden vaatteet kuin itse polttavan (meillä isäntä polttaa). Ei takuulla haise naapurin puolelta tullut tupakansavu meidän vaatteissa! Ja kyllähän sen huomaisi, itse olen aika tarkka tuosta hajuasiasta, en tykkää tupakanhajusta.
Meille ei myöskään tule tupakansavu sisälle, jos naapuri on tupakalla, vaikka ikkuna olisikin auki. Ja tämä siis rivitalossa.
Eipä tehdä tästä niin suurta juttua!
olisiko oikeasti parempi polttaa liesikuvun alla, kun ihmisillä on ikkunat ja ovet auki näin kuumalla?
Kertokaapas! Ja joo tahtoisin lopettaa, olen jopa tilannut sen kuuluisan kiorjan, joka kuulemmma auttaa!
Tupakoin ja asun rivitalossa, mutta tuollaista ongelmaa minulla ei ole. Jos tässä asuisi perhe, joka ei tupakoisi, niin luultavasti sauhuttelesin silti entiseen malliin. Pyykkien lähellä, lasten tai vaunujen lähellä en tietenkään polttaisi. Enhän tee näin omienikaan kohdalla.
Mutta ilman mitään tällaista "estettä" polttaisin kuten nytkin. Toki jos tupakoimaton perhe osaisi asiallisesti pyytää siirtymään kauemmas tupakoimaan, niin toki näin tekisin.
sinä joka väität ettei haise, olet valitettavasti tottunut ukkosi käryyn ja et enää haista savua.
varsinkin 2-kerrostaloissa tulee haju yläkertaan enemmän kuin alakertaan.
kerrsotaloissa jos on liesituuletin saattaa haju mennä yläkerran asuntoihin. parveke tupakointi on kai pienempi paha. mieluummin olen asunnossa joka haisee hyvältä ja suljen parvekkeen oven kuin etteä haju tunkee rappiksesa postilaatikon kautta ja tuuletusputkista.
jos olisi mahdollisuus muuttaisin heti savuttomaan taloyhtiöön. onneksi tulevaisuus tuo ne tullessaan.
kyllä ihan normaalisti, en miettinyt sinua naapuri. Koskaan en ole polttanut lapsen vieressä.
Toki se savu kulkeutui naapuriin.
Nykyään en tupakoi mutta kaverit voivat ihan rauhassa tupakoida vieressäni, ei haittaa.
Mun mielestä pitäis polttaa liesituulettimen alla, jos on pakko polttaa.
Parvekkeelta tai pihasta menee!
Voi onko joku muka saanut joskus naapurista hajuja liesituulettimen kautta??
kun on kovat pakkaset niin se kaikki kylma(haiseva) ilma tulee heti sisalle kun vahankin raottaa ovea tai ikkunaa.
Itse asiaan taas, ma olen ostanut pihallisen asunnon nimenomaan sen vuoksi, etta voi pihassa istua ja polttaa ja nauttia elamastani. En siis luovu tasta maksamastani ja etsimastani nautinnosta sen vuoksi, etta jotakin hairitsisi. Onneksi minulla ei ole tuota ongelmaa, kun naapuritkin polttaa, mutta jos heidan tilalleen muuttaisi joku tupakanhajusta valittaja, niin en kylla nautinnostani luopuisi.
Se tulee seinasta reijasta ulos.
(meilla tulee muuten joskus naapurin currypilvet niin voimakkaana ettei koko keittiössa pysty hengittamaan)
jos haju haittaa, niin ikkunat voi sulkea. Jokainen saa tehdä omalla pihallaan sitä mitä haluaa. En mäkään voi pyytää naapurin sairasta miestä olemaan yskimättä, koska sen melu herättää meidät lähes joka aamuyö.
jos tupakoisin, niin polttaisin pihalla sekä kesällä että talvella.