Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko muita äitejä, joille vauvan yöheräilystä jäänyt paha unettomuus

Vierailija
10.07.2011 |

Itse nukuin ennen lapsia hyvin, ei minkäänlaisia ongelmia.

Kaikki lapseni ovat olleet pahoja yöherättäjiä (osa terveyssyistä) ja nyt ovat jo isoja mutta itselleni unettomuus jäi päälle kun unta jatkuvasti häirittiin. Kärsin nykyään jo vaikeasta unettomuudesta ja olen lääkärin hoidossa toki. Mutta juuri tuo, että lapsen takia joutunut vuosikausia heräilemään, on minulla syy siihen, että unet "menivät rikki" lopullisesti

:(

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
10.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jo ennen vauvoja. Viimeksi yhtämittaiset koko yön kestävät unet olen nukkunu joskus 16 vuottasitten.

Eli nukun noin 1,5 h pätkissä, joskus jään valvomaan klo 2-3 ->. Saan nukuttua noin 4-6 tuntia per yö ja senkin pätkissä

Näillä mennään, pätkäunilla, vaikkei kukaan enää katkaisekkaan uniani

Vierailija
2/11 |
10.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ootko siis ihan kuolemanväsynyt ja "hullu" noin huonoilla unilla? Muisti pätkii, tekee hölmöyksiä, artynyt, epatoivoinen olo? Itsellä ei noin paha ole - lääkkeiden ansiosta. Ilman lääkkeitä en nuku juur ollenkaan. Jos en nuku, tulee edellä luettelemiani oireita.

aloittaja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
10.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun lapsi nukkuu paremmin, niin mä en saakaan enää unta :(

Vierailija
4/11 |
10.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli siis kyllä mua väsyttää melkein päivittäin ja uni tulee heti kun saan pääni tyynyyn. kaikenlaisia lääkkeitäkin on kokeiltu. nukahtamislääkkeet eivät tehoa enää parin viikon käytön jälkeen. nyt en käytä mitään tällä hetkellä, paitsi jotain luontaistuotteita kokeilen. kyllä mä pärjään, kun on pakko pärjätä. pahinta on ne päivät, jos olen yöllä valvonut esim. 5 h putkeen.

Vierailija
5/11 |
10.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Krooninen unettomuus kestänyt kohta 20 vuotta. Tosin pystyy lääkkeillä nukkumaan eikä toleranssi ole noussut.

Vierailija
6/11 |
10.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kärsin edelleen unettomista öistä. Niiden vastapainoksi nukun kyllä silloin tällöin yli 10 tunnin yöunet, ei se valvottuja korvaa, mutta helpottaa. Tosin sekin ärsyttää, kun menee aamu sitten pitkäksi ja pitkän yön jälkeen on usein päivällä vielä väsyneempi. Ärtynyt olen tosi usein.

Ennen lapsia nukuin aina ehjiä unia ja hyvin säännöllisesti.

Vierailija
7/11 |
10.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle meinasi käydä samalla tavalla. Kaksoset sairastivat korvatulehduskierteessään puoli vuotta, 8-10 herätystä yössä oli ihan normaalia. Kun korvat saatiin kuntoon, en enää itse osannutkaan nukkua. Puhuin tästä lääkärille ja sain hyvän lääkkeen auttamaan unentuloa ja varsinkin yöheräilyä ja sen jälkeistä nukahtamista. Sain reseptillä Ketipinoria pienimmällä annostuksella.

Pitkään jatkuva unettomuus on merkittävä terveysriski, sekä fyysisellä että psyykkisellä puolella. Ottakaa mielummin lääke - minulla tämä katkaisi unettomuuskierteen.

Vierailija
8/11 |
10.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu mulla. Vauva (10kk) nukkuu nykyisin hyvin yönsä (joskus pitää laittaa tuttia suuhun), mutta äitinsä ei sitten nukukaan ilman lääkkeitä. Itse sain kuukausi sitten avun Mirtazapin-nimisestä lääkkeestä, ja nyt on olo hieman helpottanut. Jossain vaiheessa pitää kokeilla olla ilman, mutta kiirettä ei ole, koska kyseinen lääke ei ole ns. unilääke (ei edes kolmiolääke).

Vierailija
9/11 |
10.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mirtatsapiini laukaisi esidiabeteksen, oli pakko lopettaa se.Eikös se ketipinor ole aika tuju lääke lähinnä skitsofreniaan?

Vierailija
10/11 |
10.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin sitä syödään yli 200mg päivässä. Kun sitä käytetään nukkumisen auttamiseen, sitä otetaan 25mg illalla. On Mirtazapinia parempi, koska auttaa yöheräämisen jälkeiseen nukahtamiseen, ei pelkästään illalla nukahtamiseen. Lisäksi Mirtazapiini lihottaa usein, Ketipinor ei.

Vierailija
11/11 |
10.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koliikki lapsi joka heräili aina 45 minuutin unisyklin jälkeen piti huolta siitä. 2 vuotiaana nukkui ensimmäisen kerran 6h putkeen, kesti 2 vuotta siitä että minä nukuin sen verran. lapsi 4 vuotta ja jos ei untani häiritä nukun noin 8h mutta heräilen pieniinkin häiriöihin ja sitten en aa enää unta. joskus monta päivää väsy kun yöunet jää vähiin, täytyy ottaa nukahtamislääke ettei jää "ylikierroksille". syön vain kun huomaan ettei unta ala kuulua, tietää jo ettei se normaalikeinoilla sitten tulekkaan. ei taida toista lasta tulla kun uneton vaan lihoo, väsyy ja ärtyy, mistän vaan ei tule mitään hyvistä suunnitelmista huolimatta. juuri ja juuri töissä pärjää jos ei nuku kunnolla muuhun ei kykene