Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

äitiyspakkaus kakkoselle!!!!

01.11.2005 |

Olenko ihan hullu, kun edes harkitsen pakkauksen ostoa kakkoselle? Esokoisella on 04 pakkaus ja toiselle jos otan, niin tulis varmaan vielä tää tän vuoden pakkaus.

Mut siis oikeesti, minä en tarvitse siitä pakkauksesta YHTÄÄN MITÄÄN. Siis en kerta kaikkiaan. Peittokaan ei ole käytössä, kun esikko nukkuu edelleen unipussissa. Makuupussikin joutaa ihan yksistään vauvalle. Miksi ihmeessä minä sitten haaveilen siitä pakkauksesta, mun täytyy olla hullu tai jotain ;) Kait niitä vaatteita nyt kirppareiltakin saa ostettua jne.

Oletteko te muut ottaneet pakkauksen ihan vaan koska tekee mieli, vaikka tarvetta ei olisi ollenkaan?

Bea

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
01.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin pakkauksen kakkoselle, vaikka meillä on talossa neiti vuosimallia -04 pakkauksineen. Mitään ei myöskään tarvittaisi, paitsi toppapukua tyttö käyttää nyt ja sisko/veikka saa omansa käyttöön synnyttyään.

Mun mielestä on vaan niin paljon ihanampaa saada koko pakkaus kuin se 140 euroa. Ja siis kotihoidotuella ollaan, joten sinänsä tuota rahaakaan ei mitenkään liikaa ole.

Vierailija
2/21 |
01.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nyt ainakin kuopuksen kohdalla ei käytetty juuri mitään. Joulukuussa syntyny tyttö hukkui alkuun siihen toppapukuun joten ostettiin ihan pieni 56cm toppis. Ja nyt tulevana talvena on jo pieni ja jos nyt alkuun menis niin aina sais olla kurikset päällä kun eivät pidä vähääkään kosteutta. No vaipat olen käyttänyt vauvalla, itse siteet ja mies kondomit, mutta siis vaatteita ei juurikaan tullu käytettyä. Ja tällä hetkellä tuntuu että jos meille neljäs tulee niin en ota pakkausta mutta eihän sitä koskaan tiedä, kuinka ihanalle se taas sitten tuolla kuvissa näyttää. ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
01.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ajattelin ettei raha kuitenkaan vastaa samaa ja kun se pakkaus on niin kiva saada...ja olihan sitä kiva hypistellä, mutta oikeasti oli tosi tyhmää ottaa se...aika hintavaksi tuli ne parit bodyt ja töppöset joita ollaan käytetty :/ Eli jos vielä pieni sisar taloon tulee niin en kyllä enää ota, ekalle on ehdoton mutta seuraaville ei niinkään....

Vierailija
4/21 |
01.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka esikoisenkin jäljiltä on pakkaus. Minusta ne kaikki sisävaatteet on oikein kivoja ja tykkäsin niistä esikoisen pakkauksessakin. Tämän vuoden toppahaalari ei ehkä ole juuri minun lempiväriäni, mutta eiköhän senkin kanssa voi elää. Minusta ne vaatteet on pääasiassa juuri sellaisia perusvaatteita, joita tulee käytettyä paljon. Sitten ei tietenkään kannata ottaa pakkausta, jos tuntuu siltä, että kaikki vaatteet jää pitämättä. Makuasioita nämäkin on.

Vierailija
5/21 |
01.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vaikka esikoinen on 04, ja hänelle otin pakkauksen, josta yhä kaikki tallessa, niin myös kakkoselle ajattelin ottaa. 140e on kuitenkin melko vähän, verrattuna pakkauksen sisältöön. tosin harmittaa jo valmiiksi, kun tulen ilmeisesti saamaan tään nyt jaossa olevan pakkauksen, eikä kaikki miellytä väreiltään minua(esim.toppapuku) mutta silti taidan sen ottaa. tuskin 2006 pakkauksestakaan kaikki miellyttävät. :)

Vierailija
6/21 |
01.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just vaatteiden takia mie sen pakkauksen haluaisinkin ottaa eli ei ne käyttämättä jäisi. Mutta tulee kyllä parille bodylle ja potkuhousulle hintaa jos ei siitä mitään muuta käytä ja varsinkin, kun esikoiselta niitä hyviä perusvaatteita on ihan yllin kyllin.

Ja mitä vaippohin, siteisiin ja kortsuihin tulee, niin meillä ei käytetä niistä mitään ;) eli nekin jäisi tyhjänpantiksi. Kaikki kosteusvoiteet on edelleen koskematta, samoiten kertakäyttöiset liivinsuojat. Jopa kynsisakset ja ruokalappu oli minusta huonot eikä kylpyveden lämpömittariakaan olla käytetty kuin kerran. Ainoa mikä vieläkin on aktiivikäytössä on aluslakana :)

Kaikesta tästä huolimatta mieli tekisi pakkaus ottaa, mutta luulen kyllä että järki voittaa ja päädyn rahaan ;)

Bea

Vierailija
7/21 |
01.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekalle otin ja sisävaatteita ym tavaraa tuli kyllä käytettyä. Ovat kyllä käytännöllisiä! Ja ihana sitä pakettia oli kyllä sillon sen saadessa hypistellä:)

Mutta nyt kun haluaisin myydä vaatteet eteenpäin, kukaan ei halua niitä! Vaikka halvalla haluaisin vaan päästä eroon tilaa viemästä. Paljon muuta pojan vaatetta (" ihan kaupasta ostettuja" ) kyllä menee kaupaks ja hyvällä hinnalla. Eli tää on asian haittapuoli!

Tulevalle vauvalle (ei siis vielä edes tulossa mutta sitten joskus:) ) en pakkausta varmaan ottaisi vaan mielummin rahat ja sillä ostaisin sitten mieluista tarpeellista vaatetta ym.

Vierailija
8/21 |
01.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka esikoisen -03 pakkaus on olemassa. koska se 140euroa ei ole kovin iso raha, kyllä sen rahan edestä jotain siitä pakkauksesta käytettään. Esikoisenkaan vaaleanviolettia toppapukua emme käyttäneet, samoin oloasu, ne meini lahjoituksena johonkin vauvakassikeräykseen tai vastaavaan, minusta hyvä tarkoitus! Eli jos jollakin on äp:n vaateista eroonpääsemisessä ongelma, ei kannatta myydä kirpparilla (no ilmaiseksi saatu, ei siitä tosiaankaan viitsi toinen edes 3euroa maksaa, eikä se olisi mielestäni oikeakaan), mutta johonkin hyväntekeväisyys keräykseen Gomelin tai ties mihin, heille se on iso onni eikä " no tuo typerä 2001 äp puku!" .

Vierailija
9/21 |
02.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuo 140¿ on kyllä ISO raha, sillähän saa vaikka mitä, ainakin kirppareilta :)

Bea

Vierailija
10/21 |
02.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta verrattuna sen pakkauksen sisältöön se ei ole silti verrattavaissa. Jos olisi pakkauksen arvo esim.150 euroa ja rahaa saisi 140, ottaisin minäkin rahat. Tarkoitin tosiaan sitä, että se mitä sillä rahalla saan ostettua, on tavallan vähemmän kuin pakkauksen sisältö. Minä kyllä käytän niistä perusvaatteista osan, vaikka ei kaikkia, ja se jo mielestäni kannattaa.

Vierailija
11/21 |
02.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla sama tilanne kuin sinulla eli en todella olisi tarvinnut mitään pakkauksesta. Kaikki paitsi peitto jäi käyttämättä.

Jospa olisit minua fiksumpi ja ottaisit rahat ja ostaisit jotain todella söpöä ja käytännöllistä vauvalle.

Hyviä törsäilykohteita ovat talvivauvalle esim.

-Ruskovillan villavaatteet

-Lennen toppahaalari (superhyvä hankinta)

-HM:n vauvavaatteet ovat ah niin suloisia

Toisaalta tuolla summalla saa jo perusrattaatkin isomman käyttöön.

Vierailija
12/21 |
02.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makuupussi jäi esikoiselta ja vaatteita ostin oman mieltymyksen mukaan.Sillä rahalla saa aika paljon vaatetta :)

Vierailija
13/21 |
03.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekalle otin, tokalle en, joka syntyi 2,5 vuoden päästä. Kolmannelle otin, sillä oli ikäeroa jo 6 vuotta toiseen nähden. Tosiasia vaan on, että musta olikin tullut vuosien saatossa kranttu. Mielestäni ne vaatteet on rumia (mun mielipide), joten neljännelle en todellakaan sitä halunnut.

Sillä rahalla saa jo ihan kivasti sellaista, josta todella itse pitää.

Sitäpaitsi, pakkauksen vaatteet ovat kooltaan niin erikokoisia, että jos siinä saa jonkun pikkuvaatteen ja jonkun isomman, eipä siinä juuri säästöä tule, kun vaatteiden käyttöikä hajaantuu isolle aikavälille.

En muista sanoitko milloin vauva syntyy, mutta jos ensi vuoden puolella, niin edessä on vielä hyvät joulun jälkeiset alennusmyynnit=)

Itse olen ostanut Lindexiltä, kappahlista ja henkkamaukasta ihan 2-4 euron aivan ihania vauvan vaatteita alehintaan, siis muulloinkin kuin varsinaisina alennusaikoina. Henkkamaukan ulkopukujen hinnatkaan ei päätä huimaa täysihintaisinakaan (n 20 euroa).

Ainoastaan kynsisaksia kaipasin, mutta nekin sain netistä tilattua neljällä eurolla.

Vierailija
14/21 |
03.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaatteista aika moni meni suoraan kierrätyslaatikkoon.

makuupussi oli nätti mutta mielestäni tosi epäkäytännöllinen. en pystynyt pitämään poikaa siinä ilman että laitoin sisälle puuvillaisen lakanan, poika kova hikoilemaan ja tekokuituisena makuupussi ei hyvä.

toppapukua käytettiin kun oli pakko, liian tyttömäinen mielestäni..

140e on kyllä iso raha!! vähän kun viitsii nähdä vaivaa niin varmasti löytää enemmän tavaraa sillä rahalla mitä pakkaus sisältää.

60-80cm vaatetta ei loppuen lopuksi hirveästi kulu alkuvaiheessa! näin ainakin meillä....

kakkonen ei ajankohtainen ihan vielä joten aika näyttää ja ennen kaikkea kyseisen ajankohdan pakkauksen ulkonäkö vaikuttaa paljon

Vierailija
15/21 |
03.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älytöntä tai ei, olen halunnut kaikille lapsille omat pakkaukset. Osasyynä on kyllä se ihanuus, mikä tulee siitä kun pääsee avaamaan ja tutkimaan sitä pakettia... Meillä kuitenkin kaikki vaatteet ja tarvikkeet (tuttipulloja lukuunottamatta) olleet kovassa käytössä. Itse en sitten ole vauvoille vaatteita ostellut eivätkä sukulaiset ja tututkaan kakkosta ja kolmosta paljon vaatteilla muistaneet eli ei me vaatteihin hukuta. Toppahaalarit ja jonkun yhden asun olen säästänyt jokaiselle " omaksi" .Saavat sitten joskus katsella jos kiinnostaa. Muuten ovat nuoremmat pitäneet isompienkin pakkauksista vaatteita ja jotakin on kierrätetty eteenpäin. Haaveissa meillä on lisää lapsia ja äitiyspakkauksia tulee luultavasti kaikille otettua...

Jos perheessä on tapana ostella paljon vauvanvaatteita ja tarvikkeita tai jos on sillä lailla tarkka vaatteista, ettei halua käyttää kaikkia pakkauksen vaatteita esim. siksi, että väri ei miellytä niin sitten ei pakkausta varmaan kannata ottaa. Muuten sen kyllä voi ottaa ja hyviä lahjoituskohteitahan löytyy joihin vaatteita voi lahjoittaa sitten kun ei niitä enää tarvitse...

Vierailija
16/21 |
03.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis en kyllä näe mitään järkeä ottaa pakkausta, jos ei aio sen sisältöä käyttää. Itse kuulun niihin köyhiin ja vähään tyytyväisiin, joka ei osaa edes haaveilla siitä, että voisi ostella lapsilleen kaikkea mitä mieleen tulee. =) Minusta pakkauksen vaatteet ovat oikeast ihania ja olen siis ilmeisesti jonkinlainen poikkeus... Arvostan sitä, että vauvalle saa muutakin kuin punaista tai sinistä päälle. Kauppojen tarjonta on ärsyttävän sukupuolisidonnaista...

Mutta siis pointti tässä viestissäni piti olla, että pakkausta ei kannata tosiaankaan ottaa, jos ajatus on valmiiksi jo sellainen, ettei aio siitä mitään käyttää. Jos sen sijaan vaatteet ja tarvikkeet tulevat todelliseen käyttöön niin pakkaus kannattaa ottaa vaikka seitsemälle lapselle.

Vierailija
17/21 |
03.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytin esikoisella oikeastaan melkein kaikkia pakkauksen (-04) vaatteita (en sitä gollarihaalaria), jopa toppapukua (ulkona nukkuessa). Makuupussi oli alustana vierailuilla ja lämmikeenä talvipakkasilla vaunuissa. Tyttö oli kova pulauttelemaan, eli kaikki mahdolliset vaatekappaleet olivat tarpeen :-)

Ja juuri tuon puklailun takia nuo esikoisen tavarat (mm.peitto ja makuupussi) ovat jo niin monesti pestyjä ja lämpönsä menettäneitä, että päädyin uuden pakkauksen ottoon. Ja onhan se helppoa, kun ne muutkin perusjutut (sakset, harja jne.) tulevat suoraan postin kautta kotiin :-) Uudessa pakkauksessa vaan ei ole sitä eniten käyttämäämme juttua, eli keltaista " hoitoalustaa" . Se on meillä suihkualustana esikoisella edelleen.

Vierailija
18/21 |
03.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ottanut pakkausta itse asiassa edes esikoiselle, kun sain niin paljon vaatteita käytettynä sukulaisilta. Olisi kyllä hirveästi tehnyt mieli penkoa sitä pakkausta, se olisi ollut varmaan melkein samanlaista kuin olisi saanut ison jännän joululahjan. Kävin vähän väliä Kelan sivuilla ihastelemassa sitä, mutta lopulta järki voitti.

Sillä 140 eurolla saa aika paljon kamaa, jos " korvamerkitsee" summan vauvan tarvikkeisiin, eikä kuluta ruokakauppaan. Vaikka vaippojakin ja korviketta sillä voisi tietty ostaa. Itse ostin parillakymmenellä eurolla ensin pikkusälää, sitten laadukkaat käytetyt yhdistelmävaunut netistä ja vieläkin on rahaa jäljellä uusina ostettaviin matkarattaisiin, kun tulee jostain kaupasta eteen sopivan edullinen tarjous.

Vierailija
19/21 |
03.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syy vaan ja ainoastaan se etten siitä tarvinnut muuta kun vedenlämpömittarin joka oli esikoisen pakkauksesta hajonnut. Totesin että sillä 140¿ saan hankittua sen mittarin :)

Lopputulos oli/on se että laitoin rahan vauvan tilille jossa se nyt odottaa jotakin tarpeellista hankintaa varten, vielä ei ole tullut sellaista eteen kun kaikki on esikoiselta tallessa ja uusia vaatteita en ole ostanut kun tuli osteltua esikoiselle aika paljon ja kaikki on kuin uusia.

Ainut asia minkä olen huomannut on että tykkään pitää sellaisia vatteita tällä kuopuksella joita esikoinen ei niin paljon käyttänyt. Varmaan tuo vähän vaihtelua arkeen varsinkin kun ovat ihan saman näköisiä ja oloisia niin ei oikein tiedä että mitä vuotta muuten elää!

Vierailija
20/21 |
03.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ne vaatteethan EI ole ilmaisia vaikka siitä ei tarvitse äitien maksaa! Eli tilalla sais sitä rahaa (joka on muuten aika paljon oikein käytettynä). Eli jos hyväkuntoisista äp-vaatekappaleista pyytää esim 1e/kpl, ei se mielestäni ole paljoa. Kaupasta ostetuista perusvaatteista oon saanu käytettyinä 3-4e.